Gå til innhold

Problemer med lag i world of warcraft


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min bedre halvdel har fått en bærbar datamaskin til sin bursdag, med denne fulgte det med windows vista basic. Damen spiller ofte world of warcraft, og dette ble tatt hensyn til da maskinen ble kjøpt, og maskinen skal være god nok til å spille på.

Problemet som dukker opp er lag. Maskinen klarer rett og slett ikke å spille spillet på over (+/-) 15 frames per second. Dette er ikke noe hverken jeg eller damen ble spesielt glade for, så vi prøvde å gjøre noe med det. Jeg har prøvd å skru av alle grafiske applikasjoner i windows vista, og det ser nå ut som om den kjører windows 2000 (så dere har noe å relatere til) men fikk ikke noe resultat. Er det noen som har noen idè om hva jeg kan gjøre?

 

Skjermkortet som kjører er et Ati Radeon Xpress 200M (dette skal da være mer enn bra nok?)

Det er en Intel Celeron M prosessor på 1,86GHz

Og 1024MB RAM (Vista sier 894MB though)

Det er bare å spørre etter andre spesifikasjoner om dere lurer.

Håper på svar, og på forskudd takk :)

Endret av stompy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjermkortet er intregrert og er nok desverre for dårligt

8917159[/snapback]

 

Dette er bare tull , selv om gfx brikken er integrert vil ikke det automatisk si at den er dårlig. Det finnes mange typer integrerte brikker , og det viktige er også om de har dedikert minne eller dele minne med resten av PC ( Ram )

 

Etter et raskt søk på AMD sine sider fant jeg :

 

ATI Radeon Xpress 200M is built on a .13-micron process with 350MHz graphics core speed, and 128-bit system memory interface ensuring best-in-class graphics performance with mobile applications. The built-in graphics deliver double the bandwidth of AGP 8X. Without the shared-bus limitations of PCI, ATI Radeon Xpress 200M better controls bandwidth usage and data priority while multitasking real-time applications and video playback for an enhanced cinematic experience. Enhanced plug-and-play support frees on-the-go mobile users to hot-plug the latest external devices with greater reliability, making ATI Radeon Xpress 200M-based notebooks the dependable mobile platform for productivity and multimedia entertainment.

 

Denne brikken du har er mer en godt nok for WoW , men jeg hadde satt inn mere ram i maskinen siden Vista bruker en god del av dette ( Min 2Gb tilsammen anbefales ) .

 

Prøv å gå inn på kontrollpanel og finn innstillingene for skjermkortet , der kan du justere ned kvaliteten på grafikken til Performance ifra Quality ( skal være mulig )

 

Og skru av alt som heter antialiasing og annet mikkmakkeri ;)

Lenke til kommentar

Quoter meg selv fra en annen tråd:

 

Siden patch 2.1 for en 3-4 uker siden så er det maaaaaaaaaaange som fikk redusert sin FPS med 50-70 over natta. (Jeg er en av dem).

 

Flesteparten som har posta i en av dem mange trådene både på EU- og US-forumene har tilsynelatende oppegående maskiner, men fellesnevneren ser ut til å være nyere nVidia-kort.

Lenke til kommentar

Heihei!

 

Jepp, sjekk tråden over denne i WoW-forumet, en del som sliter med det samme for øyeblikket... Jeg gikk fra 60 til 30fps etter siste patch...

 

Uansett! Som jeg alltid anbefaler: Last ned nyeste drivere. Du finner de på ati.com. Du kan også høyreklikke på skjermkortet i enhetsbehandlig og velge "oppdater", og Vista ordner det for deg.

 

Pass også på hvilke grafikk-alternativer du kjører i WoW. Prøv og sett skjermoppløsningen til det laveste. Virker det fint da, skru litt og litt opp til du finner noe som passer.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Min bedre halvdel har fått en bærbar datamaskin til sin bursdag, med denne fulgte det med windows vista basic. Damen spiller ofte world of warcraft, og dette ble tatt hensyn til da maskinen ble kjøpt, og maskinen skal være god nok til å spille på.

Problemet som dukker opp er lag. Maskinen klarer rett og slett ikke å spille spillet på over (+/-) 15 frames per second. Dette er ikke noe hverken jeg eller damen ble spesielt glade for, så vi prøvde å gjøre noe med det. Jeg har prøvd å skru av alle grafiske applikasjoner i windows vista, og det ser nå ut som om den kjører windows 2000 (så dere har noe å relatere til) men fikk ikke noe resultat. Er det noen som har noen idè om hva jeg kan gjøre?

 

Skjermkortet som kjører er et Ati Radeon Xpress 200M (dette skal da være mer enn bra nok?)

Det er en Intel Celeron M prosessor på 1,86GHz

Og 1024MB RAM (Vista sier 894MB though)

Det er bare å spørre etter andre spesifikasjoner om dere lurer.

Håper på svar, og på forskudd takk  :)

8917002[/snapback]

 

Det skjermkortet har jeg i min Acer bærbare, å jeg må bare få si det at, det skjermkortet suuuger til wow. Ligger fra 8-16 FPS hele tiden. Har prøvd med nye drivere og alt i tillegg til å slå av alt av grafiske ting. Kjører spillet nå på de laveste innstillingene å ytelsen ble bare litt bedre. Har fått låne meg en HP pavilion dv6000 bærbar av en kompis mens han er på ferie, å i den sitter det et nvidia geforce go7200 kort. Merker syk forskjell. Med denne pcen ligger jeg alt ifra 25-60 fps hele tiden. Så skjermkort med delt minne med RAM bør folk som skal spille på bærbar pc, holde seg langt unna med mindre de liker dårlig framerate! Dette er jo bare mine erfaringer, så er ikke sikkert de stemmer med andre sine. :)

 

EDIT: Leif :p

EDIT 2: Kjører XP på begge pcene btw...

Endret av generalbjartish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...