Gå til innhold

Mp3-spiller - minst 8 gig, radio, brukervennlig


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer meg å skaffe en mp3-spiller og har følgende krav:

 

- helst under 2000 kr

- minst 8 gig lagringsplass, ett fett om det er disk eller flash

- må ha radio

- brukervennlig

- logisk måte å vise sanger og album på

- skal ikke vise fil eller bilder, men en ok skjerm er bra å ha

- bør være solid

 

Jeg har sett på Creative Zen V Plus, hva mener folket om den?

 

Lurer også litt på Zune, men har denne radio? Kommer opp med det i prisguiden... Har hørt denne ikke funker med norsk XP, stemmer dette og kan det i tilfelle fikses med ulike plugins e.l.?

 

Sandisk e280 har vært under vurdering, men denne er ikke veldig populær her på forumet har jeg skjønt. Er den så ille?

 

Anything but Ipod :thumbup:

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på Cowon iAudio D2? Den har riktignok kun 4GB lagringsplass, men du kan putte i ei minnebrikke på 4 eller 8GB, kanskje større og i framtida. Den kostar rundt 2000, har radio, er brukarvennleg, har ein fabelaktig lyd og lydnivå nok for alle. Søk litt på forumet om du er interessert, den er ganske mykje omtalt.

Lenke til kommentar

Det var flere gode alternativr her enn det jeg trodde, det er bra det, men da sliter jeg litt med valget da.

 

Alternativene er disse i tilfeldig rekkefølge:

 

-Creative zen v plus - et trygt og godt valg? Relativt billig.

 

- Zune - funker denne med norsk xp? Virker som en ok spiller, men neste utgave er vel trolig bedre?

 

- Iaudio D2 - virker veldig spennende. Brukervennlig og god på lyd, men litt dyr.

 

- Meizu M3/ M6 - fikk relativt god kritikk av Amobil, men litt rotete menyer?

Billig. Jeg trekker ned for ipod-lookaliken - vil ikke at folk tror jeg har en icrap...

Hvordan er M3 i forhold til M6?

 

- Clix2 - sikla veldig på clix, og clix2 ser enda bedre ut. Erfaringer og anbefalinger?

Kunne kjøpes billig fra Cdon danmark så jeg...

 

- Creative Zen vision:M - et godt valg denne også? Godt med lagringsplass og billig.

 

Tanker om alternativene folkens?

Endret av zonko
Lenke til kommentar
- Zune - funker denne med norsk xp?

8920440[/snapback]

Nope, funker kunne med engelsk XP...

8923145[/snapback]

 

Ok, da er ikke denne aktuell da, om ikke yme plug-ins kan fikse biffen..?

 

Sett flere steder at meizuen har knotete menyer, det erjeg ingen stor fan av, så jeg setter den et stykke ned på lista.

 

Tror jeg dropper harddiskspillere, så da sitter jeg igjen med Clix2, Zen V Plus og iAudio D2. Clix og D2 blir ca like dyre med 8 gig kjøpt i Norge. Noen med erfaringer med kjøp av spiller fra utlandet? Zen V står igjen som det klart billigste alternativet. Har mest lyst på Clix 2 nå, men den er litt dyr. Valets kvaler :cry:

Lenke til kommentar

Nei, man gjør nok ikke det. Jeg så den blir solgt billig på Cdon Danmark, men fant ikke ut før etter at jeg skrev forrige innlegg at det er bestillingstid der også. Hvor finner du 8gigs Clix 2 til 1798kr? Jeg har bare sett denne som er en del dyrere. Kan man få den til en så billig penge er valget lett.

Lenke til kommentar

De har nok endret prisen på den nå nettopp. Var innom for et par dager siden, og da kostet den fortsatt 1779... og det er det de trakk fra kontoen min (ja, de trakk pengene før de har fått vare på lager......)

 

Så nå har dem bare å sende meg clix2 med en gang den ankommer. Jeg punger ikke ut et rødt øre mer, fordi de surret med prisen.

 

 

BTW: link til en forum post om cowon D2, sony A-808 og clix2...

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar
Du har nok gjort et skikkelig kupp da ja, kjenner jeg er litt småmisunnelig  ;)

 

Litt drøyt at de trekker med en gang synes jeg, mener andre nettbutikker jeg har vært borti trekker idet varen sendes.

8939350[/snapback]

 

Kortselskapet "reserverer" vel bare beløpet fra kontoen, og det ser ut som det er trukket. Det blir først trukket når varen sendes. Mulig jeg tar feil, så arresterer meg gjerne.

 

Vanligvis kan nettbutikker reservere seg mot feilprising, og kan evnt. kanselere din ordre. Men jeg mener å ha hørt at i Danmark er man nødt til å selge for den prisen som er oppgitt. Så kanskje du er heldig :)

Lenke til kommentar

^ Yes, men pengene er trukket fra kontoen min da. Ut fra konto: 1808 (29,- i porto) stod det i nettbanken. Så jeg renger med at de har trekt det.

 

Han i kundeservicen (som btw er ekstremt dårlig hos cdon) sa at de følgende:

Hei,

 

Takk for din mail.

 

Da dette er en forhåndsbestilling, er vi nødt til å trekke pengene med en gang, ettersom vi bare kan reservere penger opp til 28 dager. Vi beklager dette.

 

Med vennlig hilsen

Imre

Kundeservice, CDON.COM

 

Go figure...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...