Gå til innhold

Tips til spill. (lenge siden jeg har spillt)


Anbefalte innlegg

Jeg vet det finnes sikker 1000 sånne tråder. Såfall, referer til de :)

 

 

Det er noen år siden jeg spilte noe sist. Jeg har snust på noen spill, som Far Cry og FlatOut2, men liksom blir kjedelig når jeg har gjennomført de.

 

Er det noen som har noen tips til FPS spill av typen Far Cry? Eller noen bra bilspill der poenger er å kjøre bilen, ikke style den osv. (Synest de nye NFS spilla SUGER imo).

 

EDIT: Har prøvd stalker og...

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Hvis du liker FPS, så kan jeg anbefale Rainbow Six: Vegas. Det er utrolig kult å spille gjennom historien, og når du tar med spillet online (Xbox Live for mitt vedkomne), så vokser opplevelsen ytterligere. RS:V finnes så vidt jeg vet til PC også, og kommer snart på PS3.

 

Når det gjelder bilspill så MÅ du prøve Forza 2. Du kan riktignok style bilene i alle bauger og kanter, men fokuset ligger på kjøringen, noe som funker 100% perfekt.

 

Ellers kan jeg anbefale Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (puh..) og Gears of War. Ikke FPS'er men Third Person Shooters som føles som FPS, og som er utrolig bra begge to.

 

Hører også om mange som mener at Shadowrun (PC & 360) er veldig bra, men det har jeg ikke testet selv..

 

Velkommen tilbake til spill-verden!

Lenke til kommentar

Noen veldig få av de gode spillene som har kommet nylig. Noen få ;) .

 

 

* S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl - free-roam "horror" FPS.

 

"Ekstremt stemningsfullt. Omgivelsene og atmosfæren er ganske enkelt strålende, og det er svært vanskelig å løsrive seg fra det post-nukleære Ukraina. De datastyrte motstanderne overbeviser, og bidrar til en troverdig opplevelse." Fra gamer.no sin omtale.

 

Dette spillet har en stemning skjelden opplevd i andre spill, og en frihet man skulle ønske alle FPS hadde. Grafikken er rett og slett nydelig, men krever sitt av maskinvare. Dette er et spill som du i likhet med Oblivion nesten aldri vil bli ferdig med. Modifikasjoner, 7 forskjellige slutter og stor frihet sørger for det.

 

 

* Doom 3 (husk å ta av UI'en!) - horror FPS.

 

"Et dystert og mørkt spill, hvor motoren står for flere tekniske nyvinninger. En ny standard har nok en gang blitt introdusert fra id Software (...)" Fra gamer.no sin omtale.

 

Grafisk og lydmessig er dette spillet fremdeles skikkelig deilig. Men det betyr lite når du sitter på rommet alene med lysene skrudd av, gardninene trukket godt foran vinduet, nesen plantet godt inn i skjermen og blir skremt livskjiten ut av gang på gang, mens du sitter å skriker å hutrer som ei gammel kjerring. Med Last Man Standing får du også en helt utrolig bra multiplayer del.

 

 

* ArmA: Combat Operations / Armed Assault - combat simulator, free-roam.

 

"Der hvor populære krigsspill som Counter-Strike og Battlefield 2 kan argumentere og skilte med en viss grad av realisme, blekner akkurat den når de stilles opp mot spill som dette. Armed Assault er beinhardt, og om du ikke tenker som en soldat, sykler du med enhjulssykkel på syltynn is." Fra gamer.no sin omtale.

 

Om du liker virtuell krig eller rett og slett vil ha en militær sandkasse å boltre deg i, er dette virkelig spillet. Å lage sitt eget oppdrag og spille dette med en kompis er skikkelig gøy. Selv om spillet er til dels vanskelig, blir det ofte veldig, veldig intenst. Ikke noe annet spill har holdt meg oppe så lenge som ArmA :D .

 

 

* Command & Conquer (3): Tiberium Wars - action strategy.

 

"Mye av kritikken mot de senere års Command & Conquer-spill har vært rettet mot at følelsen hadde forsvunnet. Jeg kan fornøyd melde at den nå er tilbake. Stappet med underholdning." Fra gamer.no sin omtale.

 

Det er virkelig sant at denne "følelsen" er kommet tilbake med CnC3. Virtuell krig skal være kjekt, og med det mener jeg lett. Drit i å bruke så lang tid til å planlegge ditt neste trekk. Storm inn i det med tanks og godt utrustede menn, se fienden knekke sammen under bombing og eksplosjoner, og godt deg over seieren. Slik skal underholdningskrig være!

 

 

* Company of Heroes - DX10 WWII RTS.

 

"De dynamiske og interaktive miljøene er noe av det aller mest imponerende i Company of Heroes. Hvis din hobby er å jevne franske småbyer med jorda, har du virkelig kommet til rett sted. Company of Heroes er intet annet enn et fantastisk sanntidsstrategispill fra Relic. Det imponerer på omtrent alle felt, og de små feilene det innehar er tilnærmet ubetydelige i denne settingen. Filmen har Redd Menig Ryan, TV-en har Band of Brothers – nå har endelig spillmediet fått en verdig versjon av de antatt viktigste dagene i det 20. århundre." Fra gamer.no sin omtale.

 

 

* The Elder Scrolls IV: Oblivion

 

"Tidenes beste rollespill? Trolig. 10/10" Fra gamer.no sin omtale.

 

Grafikken, åpenheten, lydene, innholdet, mulighetene, klassene, historiene, modifikasjonene. Hvis du skal spille ett spill, og du vil spille det lenge, så spill Oblivion. Det er en grunn til at jeg ikke spiller det dag inn og dag ut, og det er på grunn av alle modifikasjonene. Jeg blir aldri ferdig med å forbedre spillet. En ting må jeg ha sagt, og det er at hvis "vanilla" Oblivion fikk 10/10, hadde modifisert Oblivion fått 50/10. Du finner nærmere 10 000 mods på denne siden.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Om du likte Burnout, så synes jeg du burde gi Flatout et forsøk. Det er omtrent av samme typen.

 

Du har 3 moduser i spillet. Det er Stunt, God gammeldags derby, og race.

 

Stund skal du gjøre masse rare ting. For eksempel skal du skyte fyren din ut av bilen å prøve å treffe bowlingkjegler. Så har spillet ragdoll fysikk som gjør at det er rimelig morro å se på.

 

Ellers er spillet lett å sette seg inn i, lett å komme igang.

Lenke til kommentar
Om du likte Burnout, så synes jeg du burde gi Flatout et forsøk. Det er omtrent av samme typen.

 

Du har 3 moduser i spillet. Det er Stunt, God gammeldags derby, og race.

 

Stund skal du gjøre masse rare ting. For eksempel skal du skyte fyren din ut av bilen å prøve å treffe bowlingkjegler. Så har spillet ragdoll fysikk som gjør at det er rimelig morro å se på.

 

Ellers er spillet lett å sette seg inn i, lett å komme igang.

8911726[/snapback]

 

Ouuups, det var flatout jeg mente *endre førstepost* :)

Lenke til kommentar
Prøv Halflife 2 om du ikke har spilt det.

8912027[/snapback]

 

Det har jeg spillt mye.. Liker best FPS der det handler om mennesker.. Ikke at der kommer monster osv. FarCry var jo dritkult helt til det første monsteret dukket opp, samme med S.T.A.L.K.E.R. Begge var konge, men datt til middels når monsterene kom. IMO.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Heisann.

 

Hvis du liker FPS, så kan jeg anbefale Rainbow Six: Vegas. Det er utrolig kult å spille gjennom historien, og når du tar med spillet online (Xbox Live for mitt vedkomne), så vokser opplevelsen ytterligere. RS:V finnes så vidt jeg vet til PC også, og kommer snart på PS3.

 

Når det gjelder bilspill så MÅ du prøve Forza 2. Du kan riktignok style bilene i alle bauger og kanter, men fokuset ligger på kjøringen, noe som funker 100% perfekt.

 

Ellers kan jeg anbefale Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (puh..) og Gears of War. Ikke FPS'er men Third Person Shooters som føles som FPS, og som er utrolig bra begge to.

 

Hører også om mange som mener at Shadowrun (PC & 360) er veldig bra, men det har jeg ikke testet selv..

 

Velkommen tilbake til spill-verden!

8910813[/snapback]

 

Forza 2, er det kun til XBOX? Jeg spiller på PC skjønner du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...