Gå til innhold

GTA IV: Den store offtopic tråden. Husk spoilertags!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789
Skrevet
Det er noe helt annet. Aleksmyy sa 599,-, så da antok jeg selvsagt det var snakk om norske priser. Hadde spillet kostet 599,- fra utlandet, så hadde det ikke vært noe poeng i å importere siden man kan få spillet til 479,- hos absoluttspill.no. Har du tatt med frakt, toll og moms i regnestykket ditt? Jeg synes fremdeles 699,- høres latterlig lavt ut.

hvor får du import fra?

hvis den koster ca 200kr mer i usa, så kan du regne med noe av det samme i norge.

altså rundt 700kr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med toll og postens avgifter kan man regne med å få hele pakka for rundt KR 1000,- Uansett, så er dette ingenting i forhold til hva det ville ha kostet hvis man skulle kjøpe noe slikt her i landet.

Skrevet (endret)

Jeg tipper det blir billigst og kjøpe den i Norge hvis den kommer hit. Tipper på at den kommer til og selges for 799kr-899. Det kommer til og bli mye i frakt for og importere den. Er du uheldig og må betale moms og så kan jeg nesten garrantere at det blir dyrere.

Endret av Kennet_H
Skrevet

På Spaceworld vil den antageligvis ligge på rundt 1199-1299. Halo 3 Limited Edition med hjelm og greier lå på det. Men ingen tvil om at det er den jeg kjøper!

Skummelt å ha innlegg #666.

Skrevet
På Spaceworld vil den antageligvis ligge på rundt 1199-1299. Halo 3 Limited Edition med hjelm og greier lå på det. Men ingen tvil om at det er den jeg kjøper!

Riktig, riktig. Kennet_H du bør ikke poste mer! :ohmy:

Skrevet (endret)

Riktig, riktig. Kennet_H du bør ikke poste mer! :ohmy:

Jeg Syntes ikke du bør poste mer! Når det koster $90 i usa. Hvorfor skulle den da koste 1200-1300 her?!? Spillet koster $60 i usa og 479kr her. Det betyr at SE utgaven vil koste 718,5kr med like forhold. Så hvis den kommer hit finner du den 99% sikkert til 799-899. Når du tydeligvis ikke har peiling er det karnskje bedere og ikke si noe? :nei:

Endret av Kennet_H
Skrevet
Kennet_H du bør ikke poste mer! :ohmy:

Joda, jeg tror han har rett jeg. Fordi R* annonserte at GTA:IV SE pakka ville koste hva var det? 120 USD? Så jeg tror ikke den vil koste 1200 kr i Norge, når den koster 600 i USA. Det at Halo3 LE pakka kostet 1200 betyr ikke at GTA:IV SE pakka vil koste det samme. Husker jeg riktig, så kostet Halo3 LE pakka mer enn 120 USD i USA. I tillegg så var en kompis av meg heldig nok til å kjøpe en Halo3 LE pakke for 800 kr eller hva det var. Tilbud hos EB Games, noen måneder etter release.

Jeg tipper GTA:IV Special Edition pakka vil koste mellom 800 og 1000 kr ved release.

Så, hvis man planlegger å bestille denne pakka fra USA, så kan dette fort bli dyrere enn å kjøpe det i Norge.

Pris: 600 kr

Moms: 600/100*25=150 kr

Frakt: 200 kr +/-

-----------------

SUM: 950 kr.

Men dette er med tall jeg ikke vet sikkert er riktige.

Skrevet

Men det er klart at mye av de tingene som følger med i LE-pakka helt sikkert ikke koster så mye, og at innkjøpsprisen deretter blir lavere enn jeg antar. Men hvis vi ser på andre tilfeller av så heftige Limited Editions i Norge, så tror jeg ikke rundt tusenlappen er så ille gjetta. :)

Men som sagt, jeg har tatt feil før, og tar ofte feil igjen! ;)

Skrevet (endret)

Siden veiledene pris i usa er $90(mindere enn 500kr) Så kan jeg så godt som garrantere at den koster under 1000kr i Norge. Halo SE/LE kostet mere enn $90 i usa. Men tviler egentlig på at den kommer til Norge(hvem vet). Hvis den ikke kommer til Norge og det bare er noen butikker som importerer de så kan de seff bli drit dyre. Men de som kjøper noe en butikk har kjøpt fra en annen butikk og selger videre med forteneste, er jo tard i hode da ;)

Endret av Kennet_H
Skrevet (endret)

Man tar nok tigangereren tenker jeg.

Spillet koster $59 i USA, mens samlepakken koster litt mer, $89. Legg til en 0 på begge prisene og man har sikkert de norske prisene. Vanlig-spillet finner man sikkert på tilbud litt billigere (449 på Elkjøp kanskje?), men special edition-pakken vil nok selges til normal pris overalt.

Men synes ikke det er verdt 300-500 kroner ekstra for de greiene der. Eneste artbooken jeg kunne tenkt meg å ha.

Endret av kilik
Skrevet

Haha folkens slappa, når jeg skrev at han ikke burde "poste mer" så var det som referanse til det fug skrev ang. å komme til innlegg #666, noen som ikke forstår den fortsatt kanskje? ;)

Skrevet

Jeg tror R2 ville blitt litt rart for meg som en skyte knapp på Playstation kontrollen :p Jeg er så vant med å skyte med R1 på PS2.

Men, nå har jeg Xbox 360, så jeg slipper å bry meg :D

Bruker jo egentlig "R2" på Xbox-kontrollen, men kontrollen passer mer sånn :) Hadde vært rart for meg om skyte knappen hadde blitt flyttet til RB når jeg er vandt til å bruke RT i Call of Duty 4 og Army of Two!:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...