Gå til innhold

sapphire hd 2900xt problemer - ikke bilde på skjer


zulo

Anbefalte innlegg

hei

 

Fikk skjermkortet i dag, sapphire hd 2900xt. Hadde jo selvfølgelig ikke 8-pins strømkobling da..men pcie 4pin hadde jeg så kortet skulle fungere.

 

Når jeg starter opp starter vifta på kortet,hører også at diskene starter men det kommer ikke bilde på skjermen. LCD skjermen gir ikke noe melding om "no signal"..men det lille lyset nederst i hjørnet på skjermen er oransj istedenfor grønt noe som sikkert betyr at det ikke er signal. ?

 

Hovedkortet mitt er et asrock dual-vsta med både agp og pciexpress spor.

 

Det står ingen steder at det ikke er 16x pcie på hovedkortet.. Hvis det er 8x pcie spor ville kortet ha fungert da??

 

Må jeg kjøpe ny strømforsyning som har 8pin plugg?

 

I bios kan du stille på noe greier om agp eller pci skjermkort i boot kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk skjermkortet i dag, sapphire hd 2900xt. Hadde jo selvfølgelig ikke 8-pins strømkobling da..men pcie 4pin hadde jeg så kortet skulle fungere.

8898467[/snapback]

PCIe 6-pin mener du vel?

 

Husk at HD2900XT trenger minimum 2 stk. 6-pin kontakter.

 

Hvis du allerede har gjort det, hvilken PSU har du, og hvor mye gir den på +12V?

Lenke til kommentar

har Mist 500w, den første versjonen uten avtagbare kabler.

 

Ja mener 6-pin :) bruker den som står merket med pciexpress på mist psuen min.

 

Ok skal prøve 2 6-pin plugger nå men skjønner ikke helt hvordan.

 

Skal jeg bare plugge den ene pcie 6-pins pluggen slik jeg allerede har gjort der den passer, men også en til 6-pins plugg inn i 8-pins kontakten på skjermkorte? Hvilken ende i 8-pins kontakten? Kansje den bare går inn ett sted..skal teste nå..

Lenke til kommentar
Putt den andre 6 pin i den 8 pin kontakten ja.

8899166[/snapback]

det fungerte :)

8899631[/snapback]

 

Er dette kortet ustabilt pga dårlige drivere? prøvde gothic3 demo og noen ganger kommer det slike rare striper i lufta.. og det går ikke så superglatt akkurat i 1024*768

Lenke til kommentar
Putt den andre 6 pin i den 8 pin kontakten ja.

8899166[/snapback]

det fungerte :)

8899631[/snapback]

 

Er dette kortet ustabilt pga dårlige drivere? prøvde gothic3 demo og noen ganger kommer det slike rare striper i lufta.. og det går ikke så superglatt akkurat i 1024*768

8899676[/snapback]

Ja, det er enda dårlige drivere på HD2900.

 

Pass på temperaturen på GPU, så det ikke er noe overoppheting på gang...

Lenke til kommentar

Ja, det er enda dårlige drivere på HD2900.

 

Pass på temperaturen på GPU, så det ikke er noe overoppheting på gang...

8900631[/snapback]

 

Vifta går ser jeg men når jeg tar hånda under kortet kjenner jeg ingen stor luftstrøm, bare litt. Men merker en bedring i Lineage 2 fra det gamle agp geforce 7800gs kortet, har vel ikke det beste hk og cpu heller for å få utnyttet dette skjermkortet men det er bare en del-oppgradering dette så (skal ha nytt hk osv på sensommeren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...