Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforskjell, hva er passende?


Anbefalte innlegg

Siden jeg gikk i tiendeklassen har jeg stadig hørt om jevnaldrede som har blitt forlovet, og da ofte jenter som er tre-fire år yngre. Jeg kan ikke forstå hvorfor disse guttene og jentene skal forlove seg i så ung alder. Hva mener dere om det da?

Da er vi jo inne på et helt annet tema, da.

 

Han jeg er sammen med nå er 25 år. Ingen som reagerer noe særlig på det, verken foreldrene mine eller venner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som regel, så syns jeg at jo yngre man er jo mindre bør aldersforskjellen være. Og så kan den gjerne øke når man blir eldre.

Men selvfølgelig finnes det unntak :)

 

Enig med Juliess her.

Er du f.eks 15, syns jeg ikke det passer med ei/en som er 3 år mindre, altså 12.

 

Jeg syns det er helt ok at en 24 åring blir sammen med ei på 20 f.eks. men blir litt for rart hvis det er samma alder forkjellen på en 16 åring som finner seg en/ei på 12.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest Susanne

Jeg er på dealern med en som er 20 år eldre enn meg - jeg er 19 år.

Jeg vet de fleste av dere synes dette er galt, men det føles riktig. Når jeg er med ham så tenker jeg ikke på alderen i det hele tatt. Det føles som vi er ment for hverandre. Men jeg tror nok ikke at jeg vil inn i et fast forhold til ham pga visse grunner.

 

"Kjærlighet har ingen grenser"

Lenke til kommentar
Som regel, så syns jeg at jo yngre man er jo mindre bør aldersforskjellen være. Og så kan den gjerne øke når man blir eldre.

Men selvfølgelig finnes det unntak :)

 

Enig med Juliess her.

Er du f.eks 15, syns jeg ikke det passer med ei/en som er 3 år mindre, altså 12.

 

Jeg syns det er helt ok at en 24 åring blir sammen med ei på 20 f.eks. men blir litt for rart hvis det er samma alder forkjellen på en 16 åring som finner seg en/ei på 12.

 

Half plus seven.

Lenke til kommentar

Tja, selv har jeg vært 19 og vært med noen på 15. Dog, hun var rett rundt hjørnet fra 16 og jeg var ganske nylig 19.

 

Men ja, ser ikke på aldersforskjeller som et nødvendig problem. Har hatt noen år både opp og ned fra meg. som 23 åring var jeg ilag med ei på 19. Senere som 23åring var jeg ilag med ei på 26. Funker fint.

 

Mora mi var litt over tredve når hun ble ilag med samboeren sin som var litt over 20. Nå har de vært ilag i over 10 år :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva mener dere om 16 og 21 år? For stor aldersforskjell?

 

Akkurat nå ja, men om 2 år nei. Akkurat i 16-årsalderen har det litt å si mener jeg, men i det man runder 18 er det anderledes.

 

Men hva synes folket om at en på 32 blir sammen med ei på 19? Er bare ett spørsmål.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aldersforskjell har jo ingenting å si egentlig.. når jeg var 18 blei jeg sammen med en på 29 og vi hadde det okei sammen i 2 år, men faktisk han var han den som var minst seriøs liksom.. fant jeg vaffal ut etterhvert.. nå er jeg 22 og sammen med en som er dobbelt så gammel som meg, altså 42.. vi hadde maaange samtaler før vi blei sammen om hvordan ting kom til å bli, siden jeg fortsatt syns det er gøy å ta en fest mens han er ferdig med det. men han syns det er helt ok at jeg drar på fest når jeg vil det (han har alltid muligheten til å bli med) og dette funker kjempefint. jeg er ferdig utdannet nå i vår og jeg er klar for å begynne på fremtiden for å si det sånn :) med min nåværende kjæreste! aldersforskjell har absolutt inggenting å si så lenge man utfyller hverandre på en måte.. man må respektere at den andre har litt andre interesser enn seg selv.. vi har i hvertfall klart det! :)

Klem

Lenke til kommentar

Aldersforskjell har jo ingenting å si egentlig.. når jeg var 18 blei jeg sammen med en på 29 og vi hadde det okei sammen i 2 år, men faktisk han var han den som var minst seriøs liksom..

 

Nå vet jeg ikke hva du mener med minst seriøs, men det er ikke veldig overraskende om han ikke tok forholdet så alvorlig.

Lenke til kommentar

Aldersforskjell har jo ingenting å si egentlig.. når jeg var 18 blei jeg sammen med en på 29 og vi hadde det okei sammen i 2 år, men faktisk han var han den som var minst seriøs liksom..

 

Nå vet jeg ikke hva du mener med minst seriøs, men det er ikke veldig overraskende om han ikke tok forholdet så alvorlig.

 

 

det jeg tenker på er minst seriøs i forholdet av oss 2. altså jeg var 18, jeg burde vært den som "ga litt faen" på en måte.. men det var han som "rota" rundt med alt annet, var mest redd for å gå glipp av en fest osv.. lite seriøst forhold da.. men men man vet ikke hva man har før man mister det.. har inntrykk av at han angrer litt.. men nå har jeg det supert og jeg og han jeg er sammen med nå har vært sammen i 2 år :)

Lenke til kommentar

Hva mener dere om 16 og 21 år? For stor aldersforskjell?

 

Jeg ble sammen med damen når jeg var 22 og hun 17. Nå har vi vært sammen i ett år og det har gått helt fint. Kommer helt an på personen.

er 18 og 14 mye ?:S

 

jeg syns 14åringer bare blir mer og mer modne , og jeg har holdt på og ligge med en 12åring på fest ,,,da jeg fikk beskjed om at hun var 12 så takla jeg det ikke

Hva for noen fester er det du går på da? Ingen skal ligge med en tolvåring.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjenner godt et par med 11 års aldersforskjell, fungerer helt fint og skal giftes om et år (om jeg ikke tar helt feil)..

Hun er 21, han er 32..

 

Si ifra hvis det holder i fem år.

 

Det er 18 år mellom onkelen og tanta mi. Dei har vore i lag i ni år, har to barn saman og ser ut som dei er dei luklegaste i verda endå :)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner et par som nå har vært sammen i 6 år, og det er 6 års aldersforskjell mellom dem. Hun var 13 og han 19 når de ble sammen, nå er de 19 og 25. Jeg, og utrolig mange reagerte på det når de ble sammen. Nå har jeg vel lært at man ikke kan dømme et forhold etter aldersforskjellen. Jeg kjenner dem begge godt, og vet at de alltid har passet bra for hverandre.

 

Ja, det er DRØYT at en 13åring blir sammen med en 6 år eldre gutt. Ikke rart at folk tenker sitt, men det at forholdet har vart såpass lenge imponerer. De har begge måtte tålt utrolig mye pga. dette, med tanke på kommentarer og diverse. Jeg sier ikke derfor at det greit at en 15åring og en 21åring blir sammen, men at det kommer helt an på hvilke personer de er, og om de har samme baktanker. Ang. det paret jeg kjenner, så synes jeg det er fantastisk å se hvor glade de er i hverandre, og snart er de gift. :)

Endret av Marir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...