Gå til innhold

Kopiere CD i Wav-format til harddisk


Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Hei

 

Jeg har endel cd'er jeg skulle kopiert til en best of cd for bruk i bil. Derfor ser jeg etter ett program som kan kopiere sanger fra cd til harddisk uten tap av lydkvalitet. Hva er det beste? Helst gratis.

 

Takk for svar!

 

Hilsen geva

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Exact Audio Copy som gjør hva navnet sier i motsetning til mange andre programmer. Dette fordi EAC tar hensyn til Redbook-formatet på CDene, og ripper med redundans for å sikre dataintegriteten.

 

Forøvrig er det ingen vits å lagre det som .WAV-filer, med mindre dette avhengiger av kompatabilitet med avspilleren din. For lagring av ukomprimert lyd vil jeg anbefale FLAC - Free Lossless Audio Codec. Da får du en komprimert fil som er bit-perfekt med den orginale .WAV-fila, men tar ca. bare halve størrelsen :)

 

Se også her: Hva er det beste lydformatet?

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler Exact Audio Copy som gjør hva navnet sier i motsetning til mange andre programmer. Dette fordi EAC tar hensyn til Redbook-formatet på CDene, og ripper med redundans for å sikre dataintegriteten.

 

Forøvrig er det ingen vits å lagre det som .WAV-filer, med mindre dette avhengiger av kompatabilitet med avspilleren din. For lagring av ukomprimert lyd vil jeg anbefale FLAC - Free Lossless Audio Codec. Da får du en komprimert fil som er bit-perfekt med den orginale .WAV-fila, men tar ca. bare halve størrelsen :)

 

Se også her: Hva er det beste lydformatet?

8887290[/snapback]

 

 

Endelig en som har skjønt det :thumbup:

 

Bruker kun EAC her i huset.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 13 år senere...

Bare kaster ut en tanke her....

Hva med å ta den enkelte CD og lage et image av den på PC'en. Blir mest sannsynlig en .ISO eller .BIN fil...

Windows skal etter sigende kunne lage image av CD/DVD selv. Har ikke prøvd for mye selv, men holder meg til

gamle velfungerende PowerISO...

Åpne imaget i windows (dobbeltklikk) og dra den enkelte låta rett over på CD'en du skal brenne til. W10 brenner selv..

 

Endret av Tangent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...