Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte ut slanger med alurør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en 245 med B230FK som jeg har tenkt til å skifte ut med alurør istede for det som sitter orginalt. Hvordan bør jeg måle hvor mye rør jeg trenger osv? Er vel 2.5" orginalt er det ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Har en 245 med B230FK som jeg har tenkt til å skifte ut med alurør istede for det som sitter orginalt. Hvordan bør jeg måle hvor mye rør jeg trenger osv? Er vel 2.5" orginalt er det ikke?

8882431[/snapback]

ja trur det er det ja. men litt grovere gjør vel ingen skade

Skrevet
Hei

8882431[/snapback]

Vel personlig syns jeg ikke du burde skifte ut bilen eller motoren med ett alurør, virker ikke særlig bra tror jeg :p

OT:

Du burde vel måle de gamle slangene. Siden aluminium ikke er like bøyelig som gummi\silikon-slanger tenker jeg du må ha litt lenger enn standar slangene. Men alt i alt burde vel dette gå bra ? :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Har glemt denne jeg. Mener selvfølgelig trykkrøra som går fra turbo til IC, fra IC til innsuget og røre som går fra turbo til luftfilter/LMM.

Skrevet

Vær forsiktig med å bytte ut for mye av slangene. Problemet blir da at det blir veldig korte biter med fleksible slanger til å ta opp motorvridningen. Resultatet blir gjerne at slangene mellom rørene hopper av. Jeg snakker av erfaring :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...