Gå til innhold

Elvebilde tatt med selvutløser


Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Var ute og fotograferte litt her en natt. Synes dette bildet ble litt tøft. Kritikk og tilbakemeldinger er ønskelig.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Fjernet*

 

Bildet var fint det, men den personen midt i skulle ikke vært der. :)

 

Husk §1, utsagt formidlet av moderator

8878252[/snapback]

Dette er jeg helt uenig i. Uten den personen blir det helt uinteressant, sett bort fra at det er en bra eksponering. Pent nok, men et av mange tusen lignende bilder. Steinene utgjør i og for seg et greit fokuspunkt, men de er ikke nok alene.

Desverre mangler fiskestangen. Når personen er vendt bort fra kamera, så bør det være for en grunn. Da bør bildet fortelle en historie, og nå er den historien for diffus. Det kunne nemlig blitt et fint portrett, hvis personen så inn i kamera. Nå blir det et litt amputert bilde i reportasje-genren.

Komposisjon og eksponering er ganske bra, men som jeg skriver så mangler det noe i bildet. Rule of thirds er bra gjennomført, og det er også en diagonal i bildet. Bra. Fargene er fint avstemt, også i klærne.

Jeg har også et annet lite ankepunkt. Siden jeg oppfatter bildet som et reportasjebilde i steden for et naturbilde, så virker den feite "fine arts"-rammen malplassert. Hvis ikke personen hadde vært i bildet, så ville den ha vært på den plass. Da hadde nemlig bildet fått den stilistiske effekten som kan fordre en slik ramme. Denne debatten hadde vi for et par år siden her på forumet, og den kommer sikkert til å fortsette i det uendelige. Jeg bruker også rammer i en del av mine bilder, så jeg er ikke total motstander av slike. Det er bare et spørsmål om når og hvor, siden en slik ramme fordrer at bildet er litt mer stilistisk. På dette bildet virker det mer som om den er til stede litt ubevisst, ut fra en filosofi om at rammer gir et eksklusivt preg. Da må også innholdet i bildet ha et mer "eksklusivt" preg. Hvis det var et portrett, eller et rent naturbilde, så hadde jeg ikke nevnt rammen i det hele tatt (sett bort fra at den er i det feiteste laget).

Du har altså teknikken inne i dette bildet, og viser helt klart at du kan ta gode bilder. Jeg skulle bare ønsket at du hadde jobbet mer med historien i bildet, altså selve innholdet. Ellers vil jeg gi bildet godkjent karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...