Gå til innhold

Endre regionkode på en HP laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg sitter og irritere meg halv ihjel her jeg sitter med varm mat og ny-lånt film fra filmgalleriet.

Jeg skal til å se på film, og får beskjed om å endre regionkoden.

Nå er den regionkode 1.

Når jeg prøver å endre den via Quickplay, så får jeg en feilmelding om at det er "feil kode".

Er det dvd-spilleren det går på, eller programvare når det kommer til regionkode?

Skulle gjerne hatt en løsning før maten blir kald.

(har prøvd vlc og WMP samt det quickplay-programmet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

regionkode på dvd-spillere for pc kan bare endres ett visst antall ganger (som oftest 4 eller 5). Når du har endret for siste gang er spilleren låst på denne regionen for godt (Dette går da på hardware (dvd-spilleren)).

Skrevet

Tror det er et program som heter AnyDVD som lar deg skippe regionsjekken. Har ikke prøvd det selv.

(Hvis dette er mot retningslinjene, så slett innlegget.)

Skrevet

Det bør ikke være i mot retningslinjene å tipse om hvordan man kan få spilt av en DVD man fullt lovlig har kjøpt for eksempel i USA (piratkopierte filmer har jo som oftest uansett ingen regionsperre...). Ifølge The Firmware Page, en samleside som omhandler måter å unngå regionkode-sperrene, må man omgå regionsperrer på tre forskjellige nivåer for å få spilt av en DVD fra en annen region, da det ligger sperrer både i hardware (DVD-spilleren), i Windows, og i avspillingsprogrammet. Skal ikke være lett :( men mulig du finner noen tips på Firmware Page.

Skrevet

DvdIdle (Pro) løser problemet ved å omgå hele sjekken.. bruker det selv og det funger som bare det..

Har spiller jeg kan bytte sone på ved å holde noen knapper inne, men det gidder jeg ikke.. holder meg helder til DvdIdle..

Gjør dette gangske ofte da jeg har filmer fra 4 eller 5 forskjellige soner pga div import iløpet av de siste årene.. og det programmet fikk hele problemstillingen til å bli borte..

NB: tar sterk motstant fra å kopiere plater som ikke er dine egne..

Taleg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...