Gå til innhold

Hvilken Hd skal jeg kjope


Anbefalte innlegg

Har akurat fluttet til Singapore.

Sa jeg tenkte jeg skulle kjope meg ny HD til maskinen min. Det jeg egentlig lurte litt paa, hvilken HD er bra?

 

Den bor ikke bli for varm

Ikke for treg

Ikke stoye for mye

Ha nok plass

 

Har sett litt paa WD og Seagate, men er ikke helt sikker, saa er det jo IBM sine nye disker, er de bra?

 

Har tenkt pa rundt 60-100GB

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har for ikke så lenge siden kjøpt 80 GBwestern digital disc med 8mb cache.  

Jeg er super fornøyd med denne. anbefaler den på det sterkeste.

 

Du tar vel ikke i betraktning at WD støyer som noen horer?

 

nei.. kjøp en Seagate Barricuda V 80GB du.. koster rundt 1000 lappen hjemme i norge.. vet ikke hva du får den for der nede... :roll:

Lenke til kommentar

vel guru. når man har en ibm disc også, så er WD rene himmelen. Men jeg vet ikke hvordan den er i forhold til barracudaen, sa tross alt bare at jeg var stor fornøyd med den jeg.

 

anbefaler den fortsatt :roll:

 

Edit: Hvordan er det foresten i singapore da?

Lenke til kommentar

Så lenge WD disken skal oppholde seg i et lukket kabinett så vil du nok aldri høre noe til dem. Dersom du er usikker så kan du sammenligne de forskjellige diskene på www.storagereview.com

 

Dersom du leser litt rundt på forumet der så vil du finne ut at du IKKE vil ha IBM, noe som jeg kan underbygge. De har hatt enorme problemer med produksjonen sin, og enkelte personer har sendt disken sin inn hver 3. måned og fått en ny tilbake. De har ikke holdt mål med de forrige seriene sine, og jeg ville ikke satset på at de er stabile ennå.

 

Segate er stabile disker, men de henger litt etter WD rent ytelsesmessig. Jeg ville gått for en 80GB WD800JB. Ytelsen ligger litt under 120GB WD1200JB, men den er endel mer stillegående, og endel kjøligere. Du kan sammeligne selv ved å surfe på storagereview og gå på "database".

 

Segate baracuda ATA V er forresten meget stillegående dersom det er viktig, men antagelig vil du aldri høre en WD disk dersom du har luftkjøling og lukket PC kasse.

 

Har selv installert en WD800JB i maskina til bror min, og den er meget kjapp, stillegående og kald.

 

Ko_deZ

Lenke til kommentar
Så lenge WD disken skal oppholde seg i et lukket kabinett så vil du nok aldri høre noe til dem.

Herregud så usaklig...

WD diskene knirker å knaker så det holder når de jobber.

Værste jobbelyden ever!

 

Skjønner liksom ikke hvordan dere kan annbefale sånn billig dritt?!

Seagate Barricuda V er faen meg inkapslet i sånn gummi saker for å dempe vibrasjoner, har sånn liquid etellerannet system for å deme støy osv (skyt meg hvis jeg tar feil her...).

 

WD med 8MB cache er muligens den raskeste ide disken, men du merker stort sett ikke noe i praksis mellom WD og seagate.

Lenke til kommentar

Javvel. Du har rett, alle andre som har hørt 80GB WD disker og ikke synes de bråker har feil.

 

Takk for et meget sakelig innlegg. :roll:

 

Dersom du med hjertet på hånden kan si at i et gjennomsnittlig XP1800+, med den viftekonfigurasjonen det krever, og med NB kjøling og GPU kjøling kan si at HD er et plagsomt bråkende element når kabinettet er lukket, så har du god hørsel. Er du sikker på at du ikke har hørt noen av de større diskene til WD? De bråker nemlig endel....

 

Ko_deZ

Lenke til kommentar

Men herregud da..

Jeg sier da ikke at de bråker når de er idle da ffs..

Hvilke disker gjør det nå tildags?

Det jeg sier er at når HDD søker etter no, ergo jobber, så gir WD diskene fra seg en irriterende knirke/knake lyd.

Du har vel ikke hatt en Seagate i ditt kabinett, så du vet ikke hva som menes med "stille hdd"...

Lenke til kommentar

... og har hørt lyden av de nyeste. Jeg sier ikke at Seagate ikke er mye mer stille, for det er den. Jeg sier at bråket fra disken ikke kommer i nærheten av bråket fra resten av PCen. Av den grunn så sier jeg at enhver som ikke voltmodder viftene sine, og jager etter den mest stillegående PCen, ikke vil legge merke til det uansett. Så derfor synes jeg man like godt kan gå for den disken som gir best ytelse til bra pris. Dessuten ligger WD disken i alle fall 5°C under Seagate disken, og det teller jo også her ifølge ham som stilte spørsmålet.

 

Selv så kjører jeg full vannkjøling, og går for seagate for lydens skyld....

 

Ko_deZ

Lenke til kommentar

...Takker takker, jeg er meget imponert over dere begges svar. Sa naa er det bare aa gjore research paa hvilken jeg skal velge.

 

Hadde jeg fremdeles bod i Norge, saa hadde tempen ikke vert noe stor betydning, men saa lenge jeg bor her i Singapore, saa er det greit med et system som ikke begynner aa koke.

 

Forlopig saa er jeg fornoyd med kjolingen, den ligger ligger pa rundt 41grader CPU, og 44grader mainboard.

 

Har ikke noe temp maaler, men tror rom tempen er pa ca 27grader.

 

Anyway, saa valget er enten en Seagate eller en WD med 8MB cache?

 

Frankie

Singapore

 

Kan foye til at jeg har en 14GB IBM disk som er ca 3-4aar gammel og en 60GB IBM disk som jeg glemte i Norge, har aldri hatt noe problemer med disse to saa langt, kanskje jeg var heldig :-P

Lenke til kommentar
jeg ville definitivt valgt seagate. har en wd 80gb og en seagate v 80gb.

det er som natt og dag. wd'en lager en konstant suselyd, mens seagate'n har jeg ennu til gode å høre

 

/me too!!!

 

Har en 120GB Seagate Barracuda V og en Western Digital Caviar 80GB 8MB cache, og som sagt... Helvet3 for en forskjell.... :-|

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Må velge WD disker. De støyer veldig lite og ikke noe irriterende knirke og knarke lyder. De bråka før som alle andre disker.

 

De er kjappe og blir ikke så varme.

 

Skal du ha Harddisken under puta di når du sover så velger du Seagate. Ellers merker du ikke noen forskjell om de er i kassa under pulten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...