Gå til innhold

Bør jeg klage på denne eksamenskarakteren?


Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det (sånn min lærer forklarte det) så kan man egentlig ikke klage på en muntlig karakter. Dette skyldes at prestasjonen din der og da ikke kan revurderes. Det man derimot kan gjøre er å klage på noe som ble gjort feil under selve eksaminasjonen. Dette pleier egentlig ikke å skje så alt for ofte, men hvis sensor avslutter deg før tida du har krav på, og i tillegg fortsetter med å gi deg en relativt lav karakter, ville jeg tro at dette kan være grunn nok.

[/fyllepost]

8865122[/snapback]

Du kan klage. Ivvertfall etter det jeg har skjønt.

De skal også ha en grunn til hvorfor de ga deg den karakteren du fikk, og da bør det være mulig å gå ut ifra den, og det du skriver i et eventuelt klagebrev.

 

Hvis du får beskjed om at du har 20 min på deg å framføre noe på eksamen, så har det ingen betydning om du bruker 20min, eller 15 min. Sensor/lærer skal/kan fremdeles stille spørsmål, og når du har fått en tid på 20 min du kan bruke, så kan ikke sensor trekke deg ned, fordi han ikke hadde tid til åstill spørsmål, fordi du brukte tiden din.

 

Har jo ett eksempel her fra nå nylig.

Det var muntlig eksamen, ca 20 elever +/-.

Her stilte sensor så mange spørsmål, så sisste kandidat var ferdig med å fremføre ca halv seks på ettermiddagen. Skulle vert ferdig til klokken 3...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikkje klage på karakter under muntlig eksamen. Det einaste må vere om sensor eller lærar har begått formelle feil under eksamineringa. Dersom klagen blir godtatt vil du kunne ta eksamen på nytt.

 

Den einaste grunnen du har oppgitt som kunne vere grunnlag, er evt at du ikkje fekk bruke all tida, men så er spørsmålet om dette er ei fastsett tid eller om det er nok at sensor meinar han/ho har fått eit godt nok grunnlag til å gi ein karakter. Dette bør du i så fall undersøke og deretter klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...