Gå til innhold

Prosessorvalg!


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske Amd fan og skal kjøpe ny amd prosessor.

Fikk forslag på å kjøpe raskere prosessor da jeg skrev at jeg skulle kjøpe Geforce Fx i tillegg. Er det vits å ha raskere enn Amd 2ghz Xp ? elle skal eg vente til Amd xp 64 kommer og kjøpe den? kom me tips så hadde eg vert glad. Skal ikke vere den dyreste prosessoren heller max 2000kr

 

mvh Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis du venter til den nye AMD'en kommer ut så har du to fordeler: den ene er at du har flere cpu'er å velge mellom og den andre er at de eksisterende cpu'ene vil bli ENDA billigere... Har du mye penger så kan du selv sagt kjøpe den nye cpu'en, men hvis du er en av de som ikke velter seg i penger så kan du altså da få en cpu til en lavere pris enn de som er nå. Uansett så ser det jo ut til at du vil vente til GF FX kommer..., det store aberet med det hele er at når de nye tingene er lagt ut for salg så kommer det meldinger om at no nytt og enda bedre vil komme ut og man ender opp med å vente på det beste hele tiden.... Kort sagt: en eller annen gang må du sette foten ned å si at nå kjøper jeg!

Lenke til kommentar
Skal du vente på hammer, så må du vente lenge!!!!

 

Og hvis du skal vente på at intel skal synke i pris, så må du vente enda lengre.

Litt off topic... men men.. kan ikke du skifte nick da amd_guru? Du hater jo AMD så mye.

 

Kjøp XP2400.. da kan du klokke litt og hvis du føler for det.

Er forsovidt enig med amd_guru og... ikke vent på hammer.. kommer vel sikkert ikke på et par måneder heller..

Hvis du venter på hammer, så hører du kanskje om noe bedere når den har kommet, oi kanskje jeg skal vente på det og... så venter du og venter og venter.. det ekke vits.

Lenke til kommentar
En XP2400+ vil nok holde tritt med GeforceFX ganske bra. Jeg foreslår at du kjøper den, og sparer resten av pengene til skjermkort...

I tillegg bør du kjøpe et hovedkort som gjør det enkelt å stille på multiplier slik at du kan kjøre 333FSB++

 

Å kjøpe XP2600 eller raskere er penger i dass. (Penger du heller kan bruke på GeforceFX.) Hvis du likevel har lyst til å kjøpe XP2600+, ta deg i nakkeskinnet, kjøp XP2400 og gi differansen opp til XP2600 i gave til barna i Afrika!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...