Gå til innhold

Handle hos ebay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har gode erfaringer med å handle ifra ebay? jeg tenkte å handle en dvd film og et spill.

Er det noen ting man burde passe på?

8848082[/snapback]

Jeg har handlet en del og er stort sett gode erfaring, i hvertfall så lenge jeg har vært oppmerksom på følgende :

-Sjekk at selgeren er villig til å sende til norge/worldwide

-Sjekk hvor mye porto til norge koster noen oppgir ikke dette og skor seg etterpå

-Sjekk at selgeren godtar paypal (money order er dyrt, usikkert og stress)

-Sjekk karakterene til personen/firmaet du skal handle fra for å ungå svindel.

-En fordel å holde seg under 200 kr for å slippe toll tullet

-Noen av filmene som selges på ebay kan være piratkopier/dårlig kvalitet

• 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Meirverdiavgiftjuks er mot norsk lov og ikkje tillatt på dette forumet, nokre innlegg er fjerna.

eBay-stores er ein slags nettbutikk i eBay. Dei har nettstader med informasjon, gjerne ei eiga nettside med nettbutikk, ofte tusenvis av vurderingar og eit stort utval innanfor det produktet du er på jakt etter.

Det er ein ekstra trygghet i å kjøpe frå eBay-store kontra privatpersonar.

Varer frå butikkar i USA er for tida så billig at det nesten ikkje vil svare seg å kjøpe frå privatpersonar, dollaren er veldig låg.

Endret av Zeph
Skrevet
Har aldri kjøpt noe på eBay selv og vurderer å kjøpe et par sko og et par solbriller

Husk at det er toll på klær og solbriller (ca 10%).

Skrevet

For DVD ville jeg sørget for å være sikker på hvilken sone det er og være forsiktig med å bestille fra Kina og i nærheten siden det der er større sannsynlighet at det der er piratkopi. Hvis det er noe som vanligvis er i en boks se etter om det er bilde av boksen på ebay, hvis ikke er det nok piratkopi.

Skrevet
Har aldri kjøpt noe på eBay selv og vurderer å kjøpe et par sko og et par solbriller

Selv om varen koster under 200,-?

Skrevet

Selv om varen koster under 200,-?

Ikke hvis varen er under 200NOK nei;)

Skrevet

Tenkte jeg kunne stille et PayPal spørsmål her;

Jeg har registrert meg på PayPal og skulle registrere kortet mitt slik at jeg kan betale for varer på eBay, men det står at jeg må vente på et "card statement" hvor det vil stå en kode slik at jeg kan bekrefte at kortet er mitt. Noen som har gjort dette før og kan forklare meg litt nærmere hva dette er? Må jeg ha nettbank?

Skrevet

Mange private selgere sender varene som gaver. Har bestilt spill med verdi over 1000kr der, og har ikke betalt toll en eneste gang. Vet ikke hvordan det blir med firmaer som selger, men vil tro at hvis du er heldig slipper du å betale toll.

Skrevet
Hvor lang tid kan en ordre fra USA ta?

Den mest brukte airmail/priority mail bruker å ta ca 10-14 dager. Spanderer du litt ekstra får du express mail, og da bruker det å gå 5-7 dager. Det kan være lønnsomt å gå for sistnevnte på dyrere pakker da norsk tollbehandlingsgebyr faktisk er innbakt i fraktprisen. Så du sparer ofte inn prisdifferansen å får i tillegg dobbel så rask frakt. :thumbup:

Mange tilbyr også frakt gjennom UPS, DHL etc. men dette koster ofte mer enn det smaker å gir forsåvidt ikke noe bedre service for norske kunder, spesiellt ikke hvis du bor på landet, da nevnte firmaer har et heller dårlig utkjøringssytem utenfor byene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...