Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny ISP - hjelp til valg i Oslo.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har fra i fjor sommer hatt NextGenTel, dette har ført til 4 rutere, 3 montører og litt nye kabelsett som har blitt sendt frem og tilbake. Dette har kostet meg både tid og penger, og nå har jeg sittet uten nett i snart 3 uker.

 

Dette førte til at jeg sa opp kontrakten med NGT, og jeg er nå på jakt etter en ny ISP.

Problemet er bare at det er veldig mange å velge blandt, og jeg kunne trenge litt hjelp til å luke vekk de verste valgene.

 

Bor i Oslo (0491)

Vil ha mellom 4 og 10mbit

Vil ha IP-telefon med gratis ringing til fastelefon

Ønsket pris rundt 400-700.

 

Stabilitet er svært viktig for meg, og at ruteren _ikke_ er en Thomson Speedtouch (som jeg har byttet ut mange ganger nå). Ellers betaler jeg gjerne mer for de som garantert gir bra service.

 

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Har fra i fjor sommer hatt NextGenTel, dette har ført til 4 rutere, 3 montører og litt nye kabelsett som har blitt sendt frem og tilbake. Dette har kostet meg både tid og penger, og nå har jeg sittet uten nett i snart 3 uker.

 

Dette førte til at jeg sa opp kontrakten med NGT, og jeg er nå på jakt etter en ny ISP.

Problemet er bare at det er veldig mange å velge blandt, og jeg kunne trenge litt hjelp til å luke vekk de verste valgene.

 

Bor i Oslo (0491)

Vil ha mellom 4 og 10mbit

Vil ha IP-telefon med gratis ringing til fastelefon

Ønsket pris rundt 400-700.

 

Stabilitet er svært viktig for meg, og at ruteren _ikke_ er en Thomson Speedtouch (som jeg har byttet ut mange ganger nå). Ellers betaler jeg gjerne mer for de som garantert gir bra service.

 

 

Forslag?

8838874[/snapback]

 

Hrmpfs.. skulle gjerne anbefalt, men det er noe uetisk siden jeg jobber for selskapet.. *lese reglement raskt*

 

 

 

Edit: Nope, ikke lov *holde kjeft* :\

Endret av Christian Stenbakken
Lenke til kommentar
Heisann.

 

Har fra i fjor sommer hatt NextGenTel, dette har ført til 4 rutere, 3 montører og litt nye kabelsett som har blitt sendt frem og tilbake. Dette har kostet meg både tid og penger, og nå har jeg sittet uten nett i snart 3 uker.

 

Dette førte til at jeg sa opp kontrakten med NGT, og jeg er nå på jakt etter en ny ISP.

Problemet er bare at det er veldig mange å velge blandt, og jeg kunne trenge litt hjelp til å luke vekk de verste valgene.

 

Bor i Oslo (0491)

Vil ha mellom 4 og 10mbit

Vil ha IP-telefon med gratis ringing til fastelefon

Ønsket pris rundt 400-700.

 

Stabilitet er svært viktig for meg, og at ruteren _ikke_ er en Thomson Speedtouch (som jeg har byttet ut mange ganger nå). Ellers betaler jeg gjerne mer for de som garantert gir bra service.

 

 

Forslag?

8838874[/snapback]

 

Hrmpfs.. skulle gjerne anbefalt, men det er noe uetisk siden jeg jobber for selskapet.. *lese reglement raskt*

 

 

 

Edit: Nope, ikke lov *holde kjeft* :\

8839034[/snapback]

 

Er det "reklame" om man informerer om at det selskapet man jobber for har ønsket hastighet, iptelefoni, osv, til ønsket pris?

Lenke til kommentar

Jeg sier det Stenbakken ikke får lov til å si:

 

GET

 

 

Edit: Thompson Speedtouch er vel det produktet som jeg er mest fornøyd med.

Men det er vel også fordi jeg ikke har NGT firmwaren i det. Vet de har egen firmware i den boksen.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale GET om du har tilgang til de der du flytter. De har slitt litt med stabilitet nå de siste ukene, men det har nå bedra seg :). Jeg har hatt get i 2 år før, aldri noe trøbbel

 

Det fine med get nå er at du kan teste bredbånd i 1.5 måned gratis :).

 

Uansett, de har hastigheten du ber om - de har gode priser på hastighetene, og de har også iptelefoni med gratis ringing til fasttelefon.

 

I tillegg leverer de på dagen om du feks drar opp og bestiller i mårra på tåsen der de holder til :).

 

Når det gjelder modem, så har de IKKE bredbåndsruter, kun vanlig modem - dvs at du om du feks bestiller en switch i en vanlig elektrosjappe så slipper du rutere overhodet!

 

Chello Plus gir deg 7mbit/1mbit og 3 ipadresser feks.

Lenke til kommentar
Edit: Thompson Speedtouch er vel det produktet som jeg er mest fornøyd med.

Men det er vel også fordi jeg ikke har NGT firmwaren i det. Vet de har egen firmware i den boksen.

8839060[/snapback]

 

Har selv bare gode erfaringer med Thomson Speedtouch, og jeg har med NGT firmwaren (regner jeg med, siden jeg har NGT). Har hatt 2 (fikk ny siden den gamle ikke klarte den hastigheten vil skulle få) og begge har vært dønn stabile :)

Lenke til kommentar
Jeg sier det Stenbakken ikke får lov til å si:

 

GET

 

Edit: Thompson Speedtouch er vel det produktet som jeg er mest fornøyd med.

Men det er vel også fordi jeg ikke har NGT firmwaren i det. Vet de har egen firmware i den boksen.

8839060[/snapback]

 

hehe not my words :x

Orker bare ikke tirre på meg moderatorene unødvendig;)

 

Edit:

*SNIP*

Det fine med get nå er at du kan teste bredbånd i 1.5 måned gratis :).

*SNIP*

Chello Plus gir deg 7mbit/1mbit og 3 ipadresser feks.

8839078[/snapback]

 

Tilbudet omfatter bare Get Classic (4000/600) men så fort Juli er omme bare ringer eller mailer du inn en bestilling om oppgradering så er det gjort på 1-2-3

 

PS: Feel free til å gi meg munnkurv om jeg krysser noen grenser her nå;)

 

NOTE: Alle mine kommentarer på forumet her om ... er strictly mine personlige meninger, ikke min arbeidsgivers.

Endret av Christian Stenbakken
Lenke til kommentar
Jeg vil også anbefale GET om du har tilgang til de der du flytter. De har slitt litt med stabilitet nå de siste ukene, men det har nå bedra seg :). Jeg har hatt get i 2 år før, aldri noe trøbbel

 

Det fine med get nå er at du kan teste bredbånd i 1.5 måned gratis :).

 

Uansett, de har hastigheten du ber om - de har gode priser på hastighetene, og de har også iptelefoni med gratis ringing til fasttelefon.

 

I tillegg leverer de på dagen om du feks drar opp og bestiller i mårra på tåsen der de holder til :).

 

Når det gjelder modem, så har de IKKE bredbåndsruter, kun vanlig modem - dvs at du om du feks bestiller en switch i en vanlig elektrosjappe så slipper du rutere overhodet!

 

Chello Plus gir deg 7mbit/1mbit og 3 ipadresser feks.

8839078[/snapback]

 

GET virker som om er den beste valget, i følge deres nettsider så kan de også levere her hos meg *thumbs up*. Ser at de tilbyr noe de kaller Get Trippel til en helt kurrant pris, nett, telefon og TV i èn pakke. Glimrende.

 

Det at de leverer raskt er et kjempepluss, jeg må bare finne ut om jeg trenger montør eller ikke nå (det ble montert ny digital inngang ved TVen for et par måneder siden, regner med at GET kobles inn ved denne). Herlig at jeg kan slippe ruter, har en gammel switch stående uansett :).

 

Trur jeg ringer inn å forhører meg jeg (for å få en indikasjon av hvordan telefon-supporten deres er).

 

 

Mange takk for glimrende forslag!

Lenke til kommentar
Jeg vil også anbefale GET om du har tilgang til de der du flytter. De har slitt litt med stabilitet nå de siste ukene, men det har nå bedra seg :). Jeg har hatt get i 2 år før, aldri noe trøbbel

 

Det fine med get nå er at du kan teste bredbånd i 1.5 måned gratis :).

 

Uansett, de har hastigheten du ber om - de har gode priser på hastighetene, og de har også iptelefoni med gratis ringing til fasttelefon.

 

I tillegg leverer de på dagen om du feks drar opp og bestiller i mårra på tåsen der de holder til :).

 

Når det gjelder modem, så har de IKKE bredbåndsruter, kun vanlig modem - dvs at du om du feks bestiller en switch i en vanlig elektrosjappe så slipper du rutere overhodet!

 

Chello Plus gir deg 7mbit/1mbit og 3 ipadresser feks.

8839078[/snapback]

 

GET virker som om er den beste valget, i følge deres nettsider så kan de også levere her hos meg *thumbs up*. Ser at de tilbyr noe de kaller Get Trippel til en helt kurrant pris, nett, telefon og TV i èn pakke. Glimrende.

 

Det at de leverer raskt er et kjempepluss, jeg må bare finne ut om jeg trenger montør eller ikke nå (det ble montert ny digital inngang ved TVen for et par måneder siden, regner med at GET kobles inn ved denne). Herlig at jeg kan slippe ruter, har en gammel switch stående uansett :).

 

Trur jeg ringer inn å forhører meg jeg (for å få en indikasjon av hvordan telefon-supporten deres er).

 

 

Mange takk for glimrende forslag!

8843824[/snapback]

 

 

Tilkobling/installasjon er superenkelt, anbefaler at du bare håndterer det selv. En T-splitt i antenneuttaket (se på manualen som følger med telefoni-modemet, dette er den mest relevante modellen) som gir deg en skru-kobling og en "dytte på"-kobling for antennekabel og strøm, scart + strøm, nettverkskabel = fixed:P

Lenke til kommentar

Bor du i et borettslag som står på denne listen?.

 

Hvis du er usikker så kan du ringe de og høre.

 

Kan i alle fall helt klart anbefales. Ikke noe modem og tull, bare et nettverksuttak i veggen rett i valgfri router eller PC. 10mbit begge veier til 395,- og 100mbit begge veier til 795,-. Stabilt som et fjell i 2 år for meg, hadde kun problemer med ustabilitet noen uker tidligere i vår da de la om infrastrukturen sin (Noe de vel sikkert ikke skal gjøre igjen med det første).

Lenke til kommentar
Get innstallasjon er ingen innstallasjon i det hele tatt nei. Koble plugg A i kontakt B, plugg C i kontakt D osv - skru på, slå på pc, ferdig.

8846302[/snapback]

 

Ok. Men nå har jeg ikke antenne-uttak av den gamle sorten (rund fin sak), det har blitt montert inn nye (ser ut som de har uttak som en vanlig nettverkskabel kan passe i), dette skulle visst nok være til det nye digitale nettet - Vil Get fungere via disse også?

 

Fikk dessverre ikke tid til å ringe inn til Get i går, men får gjort det i morgen (jobber frem til 22 i dag).

Lenke til kommentar
Get innstallasjon er ingen innstallasjon i det hele tatt nei. Koble plugg A i kontakt B, plugg C i kontakt D osv - skru på, slå på pc, ferdig.

8846302[/snapback]

 

Ok. Men nå har jeg ikke antenne-uttak av den gamle sorten (rund fin sak), det har blitt montert inn nye (ser ut som de har uttak som en vanlig nettverkskabel kan passe i), dette skulle visst nok være til det nye digitale nettet - Vil Get fungere via disse også?

 

Fikk dessverre ikke tid til å ringe inn til Get i går, men får gjort det i morgen (jobber frem til 22 i dag).

8853556[/snapback]

 

Jeg synes det høres ut som uttakene som Bredbåndsservice har. Du bør koble en PC til nettverksuttaket, dra opp en browser og se hva som står der. Hvis det er Bredbåndsservice så skal du komme rett til bestillingsskjema.

 

For all del, det kan godt hende at Get har begynt å montere nettverksuttak, men det høres litt rart ut.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar
Jeg synes det høres ut som uttakene som Bredbåndsservice har. Du bør koble en PC til nettverksuttaket, dra opp en browser og se hva som står der. Hvis det er Bredbåndsservice så skal du komme rett til bestillingsskjema.

 

For all del, det kan godt hende at Get har begynt å montere nettverksuttak, men det høres litt rart ut.

8853690[/snapback]

 

Dette er montert av elektriker, ikke spesifikt på vegne av et hvilket som helst firma. Jeg kan ta en telefon til de som har gjort jobben, å få vite navnet på utstyret som er montert.

Lenke til kommentar
Jeg synes det høres ut som uttakene som Bredbåndsservice har. Du bør koble en PC til nettverksuttaket, dra opp en browser og se hva som står der. Hvis det er Bredbåndsservice så skal du komme rett til bestillingsskjema.

 

For all del, det kan godt hende at Get har begynt å montere nettverksuttak, men det høres litt rart ut.

8853690[/snapback]

 

Dette er montert av elektriker, ikke spesifikt på vegne av et hvilket som helst firma. Jeg kan ta en telefon til de som har gjort jobben, å få vite navnet på utstyret som er montert.

8853806[/snapback]

 

Ok, da aner jeg ikke. Hvis det er et nettverksuttak kan det uansett være kjekt å koble på en PC og se hva som skjuler seg i andre enden :)

Lenke til kommentar

Ok, det kan allikevel være en idé å ta en telefon til Bredbåndsservice for å dobbeltsjekke. Grunnen til at jeg er så ivrig på dette er at jeg for 2 år siden var i samme situasjon selv, bestilte Get-internet (Den gang UPC), SÅ fant jeg ut at jeg kunne få Bredbåndsservice (Den gang Bredbåndsfabrikken). Endte opp med at jeg måtte styre litt med å bruke angrerett på Get-abbonnementet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...