Gå til innhold

P4 overklokking,trenger muligens hjelp :P


Anbefalte innlegg

hei hei

jeg er ny innen overklokking..men har en del jeg lurer på.

håper gutta her kan hjelpe meg..(eller jenter og hvis d finnes noen ) :D

 

jeg skal til å kjøpe min egen pc..har bestilt hovedkort alt.

men så leste jeg artikkelen om overklokking av en 'gammel' P4 prosessor fra Northwood..

 

så jeg er i tvil om hva jeg bør kjøpe...det er for sent til å bytte hovedkort nå, er det vel? men jeg har bestemt meg for å ha P4.kommer jeg til å angre hvis jeg kjøper en 'ny' P4 prosessor??

 

vil gjerne ha noen svar

da hadde det sikkert gått bedre med meg med overklokkinga =)

hehe

 

tusen takk på forhånd :D

 

..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

velkommen til forumet.

 

Jeg vil anbefale deg til å kjøpe et PE kort. Siden dette er framtidsrettet og meget bra til Overklokking. Det er nesten samme hva slags merke du tar, siden de er meget like alle sammen. ( MSI, Asus osv.. )

 

Og cpu'en per i dag bør være minst på 2.4 eller mer. Jeg vil anbefale deg til å kjøpe en cpu som har en bus på 533, siden dette gir mer ytelse på selve cpu'en og at du kan kjøre minnet ditt raskere. Minne type bør være minst ddr400 hastighet eller mer.

 

Jeg har et asus PE kort med en [email protected] ( vcore er på 1.650 ) og fsb er på ca. 155-160. Minne kjører jeg på hele 450mhz. Da ser du selv at minne blir fort en stopper for overklokkingen. Jeg vil heller ikke gå høyere siden da må jeg øke volten på selve minnet. Dette blir da sinnsykt varmt.

 

Boxed kjøleren bra Intel er meget bra til oc til en viss grad. Fikk en temp. på 65 grader på nevnte hastighet ( @2.91 ). Med min Swiftec kjøleribbe, ligger jeg rundt 50 grader.

 

Håper at dette hjelper deg litt på vei, og lykke til med ny pc!!

Lenke til kommentar

eh..jeg er ikke sikker på om jeg har alt det du ville anbefale på mitt hovedkort..

her kan du se hva slags hovedkort jeg har:

 

http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...1text=Hovedkort

 

jeg kjøpte dette siden mine venner ikke sa det var noe galt med det og meinte det var greit nok..

og siden det vare var en igjen så tok jeg det med engang uten å nøle..

men de andre tingene skal jeg prøve å kjøpe.... :D

 

takk for hjelpen så langt..

 

..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...