Gå til innhold

To tatt på fersken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg vært innom denne tråden tre ganger over to dager, og alle tre gangene har jeg stusset på at ingen har stilt spørsmål til trådstartes påstand om at dette er to bier.

 

Jeg er ganske så sikker på at dette er to hummler, og disse ser ut til å gjøre hva de kan for å støtte opp om Bumblebee Conservation Trust.

 

Men bie eller hummle - bildet er jo like morsomt.

 

-Vegar

Lenke til kommentar
Flott fanget, enten er du en ekspert i natur, eller så har du ei feit zoomlinse :D
Stiller meg litt tvilende til dette, for det første ville natureksperten klart å se hvilke insekter som er på bildet, for det andre så er ikke zoomlinser (eller skal vi kalle det zoomobjektiv?) det man trenger for å få slike bilder. Man trenger et makroobjektiv med litt stor brennvidde (eventuelt et kompaktkamera med bra makrofunksjon), også må man kanskje være litt heldig som kommer over et slikt motiv.
Lenke til kommentar

Det er klart bilde kan være ekte, det er ikke vanskelig i det hele tatt å ta slike bilder. Det er bare å ta med seg et hvilken som helst kompaktkamera og sette seg ned forran en bikube.

Selvfølgelig parrer ikke bier seg slik, om bilde er ekte så er det bare to bier som kryper på hverandre.

 

mvh

Lenke til kommentar
Det er klart bilde kan være ekte, det er ikke vanskelig i det hele tatt å ta slike bilder. Det er bare å ta med seg et hvilken som helst kompaktkamera og sette seg ned forran en bikube.

Selvfølgelig parrer ikke bier seg slik, om bilde er ekte så er det bare to bier som kryper på hverandre.

 

mvh

8840858[/snapback]

 

Hvordan er det mulig å være så skråsikker når man absolutt ikke har peil på hva man snakker om? Det gjelder forøvrig både første og andre påstand...

 

http://images.google.no/images?hl=no&q=bum...m=1&sa=N&tab=wi

 

Mating1.jpg

 

Trådstarter har hatt flaks og vært på rett sted til rett tid, og har i tillegg klart å fange øyeblikket med et godt teknisk bilde. Gratulerer!

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...