Thor. Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Jeg ser etter en mulighet for å sette en maskin i vente/dvalemodus enten via en ekstern fil eller via start->kjør kommandoer. Vet du om noen slike muligheter?
geir__hk Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Burde funke å lage en VBS-fil som genererer tastetrykk. La den taste i følgende sekvens: - Windows-tasten - Alt+D (Slå av Datamaskinen) - Alt+V (Ventemodus) Hvis ikke det lar seg gjøre så er det for at OS stopper eventuelle prosesser når logg-av vinduet er framme, og da antar jeg at du ikke vil klare det med batch heller. Ellers så kan du sikkert finne noe hvis du søker litt på nettet.
Hans_Henrik Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) bruk komandoen Shutdown Bruk: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\datamaskinnavn] [-t xx] [-c " kommentar"] [-d up:xx:yy] Ingen argumenter Vis denne meldingen (samme som - ?) -i Vis GUI-grensesnitt, må være første alternativ -l Logg av (kan ikke brukes med alternativet -m) -s Slå av datamaskinen -r Avslutt og start datamaskinen på nytt -a Avbryt maskinavslutning -m \\datamaskinnavn Ekstern datamaskin som skal avsluttes/startes på nytt/avbrytes -t xx Angi tidsavbrudd for avslutning til xx sekunder -c "kommentar" Avslutningskommentar (maksimum 127 tegn) -f Tvinger programmer som kjører å lukke uten advar sel -d [u][p]:xx:yy Årsakskode for avslutningen u er brukerkoden p er koden for en planlagt avslutning xx er koden for hovedårsaken (positive heltall m indre enn 256) yy er koden for underordnede årsaker (positive h eltall mindre enn 65536) Endret 12. juli 2007 av Hans_Henrik
backup Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Kanskje verdt å se nærmere på: http://www.winutility.com/qsd/
Thor. Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 Hans: Ja.. Desverre er ikke dvalemodus/ventemodus der backup: Den fungerte akkurat slik jeg ville
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå