andriesa Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 heij lurer på hvor jeg kan finne og laste ned msn til linux har pclinuxos men finner ingen ting på nette om linux msn?har sett youtube filmer om folk som har msn på linux men hvor i h finner jeg det??og er inviklet og instalere enkelte programmer:P??plissss hjelp...
Håvard Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 (endret) Har aldri vært borti PcLinuxOS, men regner med at enten Gaim/Pidgin eller Kopete er installert fra før? Endret 10. juni 2007 av Hrisebro
Crowly Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 amsn er Linux variaten av msn, eller så kan du også bruke Pidgin som støtter flere im's. Om disse ligger i pakke systemet til PcLinuxOS vet jeg ikke, er vel bare å søke Ellers så skulle det vel være mulig å installere dem fra source ?
Skinney Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Kopete skal ligge i PCLinuxOS's pakkebrønn, hvis det ikke er installert som standard, noe jeg ville tro... Men amsn støtter flest features så er kanskje best å bruke denne?
gnom1 Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Du kan også prøve Kmess. I likhet med aMSN støtter den kun msn protokollen, men Kmess er et KDE-program så den er tettere integrert med KDE som brukes på PCLinuxOS. aMSN fungerer også med de fleste webcam, noe Kmess ikke gjør
Ståle Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 aMSN har ogsa et WML-skin (windows messenger live aka msn 8) sann at den ser akuratt ut som WML ogsa.
Mads-b Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Siden trådstarter allerede har fått svar på spøsmålet sitt benytter jeg anledningen til å legge ved en liten link samt et svar fullstendig blottet for komma og punktum!! Clicky beklager, dårlig dag..
Mr.Elendig Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Du kan også prøve Kmess. I likhet med aMSN støtter den kun msn protokollen, men Kmess er et KDE-program så den er tettere integrert med KDE som brukes på PCLinuxOS. aMSN fungerer også med de fleste webcam, noe Kmess ikke gjør 8829513[/snapback] Kopete støtter også webcam med msn.
loathsome Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Du kan også prøve Kmess. I likhet med aMSN støtter den kun msn protokollen, men Kmess er et KDE-program så den er tettere integrert med KDE som brukes på PCLinuxOS. aMSN fungerer også med de fleste webcam, noe Kmess ikke gjør 8829513[/snapback] aMSN støtter mange flere protokoller en MSN! Om du velger aMSN, så merk at den ser jævlig ut om du installerer med TCL/TK som finnes i repositories (dvs. versjon 8.4); Du får ikke med anti-aliasing. Jeg har skrevet en guide om hvordan du kan selv kompilere med nyeste versjon av TCL og TK (8.5), og du finner den her: http://ubuntu.loathsome.us/doc/compile-amsn
BarteBaluba Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 aMSN støtter mange flere protokoller en MSN! 8841210[/snapback] Hvor har du det i fra?
Ståle Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Ja, det lurer jeg ogsa pa. @Loathsome; du kunne ikke skrevet guiden din pa norsk ogsa da? og du har vel ikke en linux compile guide i samme slengen?
dim3 Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Jeg opplever faktisk aMSN som tregt og dårlig. Spiser ressurser som bare det. Bruker Kopete nå og er veldig fornøyd, men så trenger ikke jeg webcam støtte da.
dim3 Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Vet ærlig talt ikke.. Har ikke giddi å prøve enda. Bare trodde det var kun aMSN som hadde siden det blir alltid nevnt når folk trenger msn client til linux med webcam støtte.
gnom1 Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Kopete fikser selvsagt webcam. Men aMSN støtter flere formater. Jeg har aldri fått Kopete til å funke med webcam som bruker mjpeg formatet. Såvidt jeg vet er det kun Ekiga og aMSN-0.97RC1 som klarer mjpeg formatet hittil. Bl.a. nye high-end Logitech kamera bruker mjpeg
dim3 Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Jaja.. Kanskje jeg skal gidde å prøve å få mitt til å funke da.
andriesa Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Skrevet 19. juni 2007 amsn er Linux variaten av msn, eller så kan du også bruke Pidgin som støtter flere im's.Om disse ligger i pakke systemet til PcLinuxOS vet jeg ikke, er vel bare å søke Ellers så skulle det vel være mulig å installere dem fra source ? 8829316[/snapback] takk...skal se nermere på dt...
Mr.Elendig Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Rekner med at kopete er med i pclinuxos, siden den bruker KDE som standard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå