Gå til innhold

Gaming bærbar [14-21k]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg ser for tiden etter en bra bærbar som kan takle det meste av nye spill osv. Skal også brukes til skolearbeid, surfing, osv. Målet er at den skal kunne kjøre nye spill så mange år som mulig fremover.

Prisklassen min ligger på mellom 14.000 - 21.000.

Krav:

Må ha:

minst 100 GB HD, 7200 rpm.

Windows Vista

minst 2GB ram, kanskje/helst mer.

Ha god lufting osv slik at den ikke blir varm hele tiden.

Bra skjermkort

DVD brenner.

God byggekvalitet, må feks ikke være sånn at tastaturet kan lage merker i skjermen når den er lukket.

Greit batterikapasitet, men ikke det aller største fokus for meg.

helst: 4 USB eller mer.

WLAN

Størrelse har ikke så mye å si for meg, kan godt ha en rimelig stor/tung PC, hvis det gjør at jeg ender opp med bedre ytelse.

SKjerm er jeg usikker på, har egentlig aldri vært noen stor fan av den trenden som er for tiden men skjermer som blir veldig blanke. Er vel 15" eller 17" jeg må ha.

Jeg bryr meg ikke om unødvendige funksjoner som innebygd Webcam ol, men det gjør ikke noe om Pc'en ser "ok" ut. Innebygd mic kan være ok.

Trenger ikke noe annen programvare enn Vista heller, vil bruke minst mulig penger på sånne ting som anti-virus osv som følger med mange nye PC'er for tida. Eneste måtte vært Office om det var et spesielt bra tibud.

Noen forslag :) ?

Endret av theWWW
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tid å vente så vent med å bruke så mye penger på bærbar nå!

Forhåpentligvis kommer snart de bedre skjermkortene til f.eks XPS med DX10, Les: 8800, vil nok ta litt tid, men kommer nok ganske snart utpå høsten!

Så har du mulighet, så vent! ;)

Skrevet (endret)

Vurder å bruk pengene på stasjonær i stede.

Da får man syk gaming pc da ;)

Ellers har jeg hørt ryker om at Netshop kommer med en ny Zepto laptop med DX10 og hele pakka. Går sikkert ann og konfigurere hvor kraftig man vil ha den selv.

Selv har jeg den "gammle" Zepto laptopen som jeg er svært fornøyd med.

Har ikke hatt noen problemer med den enda. Har hatt den i over 1 år nå.

Den er robust og har svært god kjøling.

Endret av Glenn90
Skrevet (endret)

Ta en titt på denne tråden her selvom den virker forvirrende, ser det ut som om det skulle være samme krav ;)

Som de sier i følgende tråd, går for en Dell XPS 17" med en kraftig konfigurasjon. Da få du det beste gfx kortet på markedet, samt en virkelig kraftig bærbar! lykke til! :)

Endret av andr3asb
Skrevet
Ta en titt på denne tråden her selvom den virker forvirrende,  ser det ut som om det skulle være samme krav ;)

Som de sier i følgende tråd, går for en Dell XPS 17" med en kraftig konfigurasjon. Da få du det beste gfx kortet på markedet, samt en virkelig kraftig bærbar! lykke til! :)

8823668[/snapback]

Jeg er enig med at du bør vente litt med kjøp av bærbar, i alle fall, til etter sommeren. Det lanseres snart nye bærbare datamaskiner med støtte for DX10 på grafikkort, og veldig mange spennende alternativer vil dukke opp. Det vil være alminnelig med den nye Santa Rosa-plattformen til Intel også, som gir ca. 20 % økning i ytelse. Rent prismessig vil det ikke være det store hoppet.

Rent personlig anbefaler jeg XPS M1710, hvis du ikke klarer å vente. Det er bare en enkel grunn til det: Det finnes ingen annen bærbar datamaskin som kan måle i ytelse, design & holdbarhet, service og support, samt pris. Du får nemlig utrolig mye for pengene. Sjekket litt på konfigurasjonene for min egen nysgjerrighet, og for ca. 20900,- kr. ender du opp med følgende:

PROSESSOR: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz systembuss)

OPERATIVSYSTEM: Ekte Windows Vista™ Ultimate (32-biters) - engelsk

SKJERM: LCD 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® (Blank skjerm)

MINNE: 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

HARDDISK: 160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

OPTISK(E) STASJON(ER): Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

GRAFIKKORT: 512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafikkort

PRIMÆRBATTERI: 9-cellers litiumionbatteri (80 W/t)

TRÅDLØS TILKOBLING: Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI-kort (for Core 2 Duo-prosessorer)

BLUETOOTH: Dell 355 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista

MICROSOFT-PROGRAMVARE: Microsoft® Works 8.0 - engelsk

SYSTEMMEDIA: Inspiron ressurs-DVD - Vista (feilsøkingsprogrammer og drivere)

TASTATUR: Innebygd tastatur med enkel styreenhet - norsk (QWERTY)

Leveringsdokumenter System Documentation with Eur Power Cord

Modem 56.6k V.92-kompatibelt modem og adapter

Standard Garanti 1 -Year International On-site service

Strømforsyning 130 W AC-adapter

Det meste er relativt med tanke på hva man legger i uttrykket ytelse nå, slik som i konfigurasjonen ovenfor. Men alt i alt, er det få datamaskiner som gir bedre benchmark-score enn konfigurasjonen ovenfor på bærbart. ;)

Lykke til med valget!!

Skrevet
Vurder å bruk pengene på stasjonær i stede.

Da får man syk gaming pc da  ;)

Ellers har jeg hørt ryker om at Netshop kommer med en ny Zepto laptop med DX10 og hele pakka. Går sikkert ann og konfigurere hvor kraftig man vil ha den selv.

Selv har jeg den "gammle" Zepto laptopen som jeg er svært fornøyd med.

Har ikke hatt noen problemer med den enda. Har hatt den i over 1 år nå.

Den er robust og har svært god kjøling.

8823662[/snapback]

Den nye zeptoen har kommet, en 14.1" og en 15.4", begge med 8600GT skjermkort, en annen du isafall bør ta en titt på er den compalen (hos multicom.no), som har så og si de samme spesifikasjonene som zeptoen (bortsett fra litt tregere minne), men er en del billigere og har bedre batterikapasitet, ca. 4 timer med det største batteriet. Ville heller valgt denne, som kommer på ca. 12k, og heller brukt 10000 på en stasjonær utpå høsten, når det ryktes at blant annet 4 kjerners cpuen fra intel (Q6600) vil ligge på rett over 2000 spenn! Min mening... :thumbup:

Skrevet (endret)

Hmm blir vel kanskje å vente til høsten høsten da, siden jeg ikke får DX10 nå...

Det med stasjonær har jeg tenkt en del på, men problemet er at jeg kommer til å reise en del i år (mellom byer i norge, og kanskje ut av landet netse år) og da blir det vanskelig å ikke ha bærbar.

Var forresten imponert over den multicomen, så ut som den hadde veldig bra ytelse/pris i forhold til XPS'en, eller er det jeg som blir lurt..? Hvor ligger forskjellene?

Endret av theWWW
Skrevet (endret)

Mellom XPS-en og compalen?

XPSen (med 7950GTX) Er et MYE bedre skjermkort, men har ikke støtte for DX10 noe som compalen har, men XPS-en vil fortsatt yte en del bedre i de nye spillene!

Endret av Dhack
Skrevet
Mellom XPS-en og compalen?

XPSen (med 7950GTX) Er et MYE bedre skjermkort, men har ikke støtte for DX10 noe som compalen har, men XPS-en vil fortsatt yte en del bedre i de nye spillene!

8826041[/snapback]

Hmm, trenger egentlig man noe bedre enn 8600M GT til dagens spill?

Skrevet

Så man betaler 10k ekstra for et bedre skjermkort? Må da være andre ting som skiller de to?

Men jeg kan regne med å få tak i en XPS med DX10 etter sommeren?

Skrevet
Mac Book Pro kommer med det du har satt som spesifikasjon, om du kjøper deg en Vista lisens utenom da, du kan dual boote Vista og OSX

http://www.apple.com/no/macbookpro/

8826121[/snapback]

Mac = lite for pengene med tanke på ytelse... (Lekkert design dog :thumbup: ) Så vil du ha mest mulig for pengene ikke kjøp mac :nei:

Skrevet
Så man betaler 10k ekstra for et bedre skjermkort? Må da være andre ting som skiller de to?

Men jeg kan regne med å få tak i en XPS med DX10 etter sommeren?

8826059[/snapback]

Jeg er ikke helt sikker... Men det kommer nok GARANTERT! en XPS med 8800 etter sommeren (?) ;) spørs bare hvor lenge du vil vente... De første laptoppene med 8800 blir nok svinedyre... 20k+?

Skrevet
Mac Book Pro kommer med det du har satt som spesifikasjon, om du kjøper deg en Vista lisens utenom da, du kan dual boote Vista og OSX

8826121[/snapback]

Vittig forslag med macbook pro som en gaming bærbar ja.....

8827938[/snapback]

Da vet du ikke hva du snakker om :-)

Disse maskinene leveres med 8600M GT, samme som andre maskiner som blir nevnt, og lik ytelse, samt kraftigere prosessor, og et design som i mine øyne ser bedre ut enn alle andres :-)

Nå er det og slik at denne maskinen ikke har særlig store vifiteutganger, og blir fort varm ved mye belastning, dermed er den kanskje utelukket pga og pris, ikke på andre områder :-)

Skrevet

8826121[/snapback]

Vittig forslag med macbook pro som en gaming bærbar ja.....

8827938[/snapback]

Og hva er forskjellen på en pc lagd av apple boota opp i Vista i forhold til en i fra en annen leverandør? ...

Ang pris på bærbar, se om du finner noen annen leverandør med samme spec billigere

Skrevet (endret)
Nå er det og slik at denne maskinen ikke har særlig store vifiteutganger, og blir fort varm ved mye belastning, dermed er den kanskje utelukket pga og pris, ikke på andre områder :-)

8831856[/snapback]

Nettopp!

Gaming pc er i utgangspunktet dyrt! Da å legge i masse ekstra kronasjer bare for å kjøpe Mac blir vittig!

Endret av Jotun
Skrevet

Og hva er forskjellen på en pc lagd av apple boota opp i Vista i forhold til en i fra en annen leverandør? ...

Ang pris på bærbar, se om du finner noen annen leverandør med samme spec billigere

8831993[/snapback]

Tok me 10 sekunder:

zepto 6625 og IFL90, prikk lik, samme harddisk, samme menge minne, samme skjermkort (men med 512 MB minne i stedet for 256 på zeptoen, ikke veldig viktig igrunn) samme cpu, høyere oppløsning på skjermen til 6625, men dårligere på IFL90 (her kommer nyere skjermer etterhvert)

Pris macbook pro: 20990

Pris zepto: 16000

Pris compal: 12946

Synest kanskje det begynner å bli litt dyrt med Macbook Pro da?

Eg synest hvertfall ikke designet på maccene er noe bedre enn mange andre, så det argumentet faller for jord hos meg!

Skrevet

Ville anbefalt deg å ta en titt på denne her: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....4;c:100561;gr:1

Du kan konfigruere den som du vil, og har alt av nyeste teknologi b.l.a. andre-

generasjons Intel Core 2 Duo, du kan ha 4gb minne, grafikk som tar alt av nye spill, og spill som kommer til å komme.. Dette er pga. at kortet både har DX 10 og rå grafikk i seg selv :p . Den har og mulighet for Intel Turbo Memory, noe som gjør oppstarten av Vista, og programmene i Vista kjappere å starte opp.. Står at "Gir opptil 2X raskere oppstart av programmer, og sparer opptil 20% batteritid." Den har og god batterilevetid (4-5t), og en skjerm som har så høy oppløsning, at du ikke trenger mer de neste 20 årene :p . Harddisk kan du velge opp i 250gb. Den har og mulighet for TV-tuner, så kan du se på Tv på Pc'en :dribble: . Denne hadde jeg gått for hadde jeg vært deg.. Konge maskin! :D :D

Skrevet
grafikk som tar alt av nye spill, og spill som kommer til å komme.. Dette er pga. at kortet både har DX 10 og rå grafikk i seg selv  :p .

De nye DX10 kortene er nok ikke så kraftige som folk tror...

De ligger jo f.eks under 7900GS kortene, og kort som 7950gtx ligger enda langt foran i ytelse!

Dette vil nok ikke forandre seg før 8800 kommer i GO versjon i løpet av høsten!

Det kortet vil nok gruse de fleste av dagens skjermkort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...