HKRoed Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 Hei! En kompis av meg har kjøpt en PC fra en nettbutikk. Dette med en AMD 2000+. I den senere tid har han fått problemer med at prosessorhastigheten i BIOS har endret seg til 1,2 GHz. Han tok da kontakt med support og de guidet han slik at det igjen sto riktig hastighet. Dette hjalp ikke. Den justerte seg automatisk ned til 1,2 igjen og maskinen begynte å restarte. Til slutt vil den ikke starte i det hele tatt. Kan de som solgte denne ha satt inn en mindre prosessor og klokket den? Vil ikke da BIOS justere ned hastigheten hvis det skulle bli for varmt, eller gjelder dette bare Intel?
b-real Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 http://www.b-real.net/div/wcpuid.zip Og så ser du om den er overklokket. Wcpuid lyger aldri
HKRoed Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Skrevet 3. januar 2003 Kan bli ett lite problem her siden maskinen ikke vil starte! :-) Jeg har en mistanke om at den er klokket, men stemmer det at AMD prosessorer vil senke farten hvis det blir for varmt?
b-real Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 Kan bli ett lite problem her siden maskinen ikke vil starte! :-)Jeg har en mistanke om at den er klokket, men stemmer det at AMD prosessorer vil senke farten hvis det blir for varmt? Up...daså Men det at amd cpuæer justerer ned farten er vel ikke sant. Det er nokk P4 som gjør det når de blir for varm, ikke amd.
mad_arab Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 Det som har skjedd er nok det som ofte skjer hvis maskinen kræsjer eller bios får et problem, BIOS setter fsb til 100mhz. sett den opp til 133mhz igjen, så er nok problemet løst
HKRoed Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Skrevet 3. januar 2003 Det er det ja. Hmm. Hvilke andre årsaker kan det være når BIOS automatisk setter ned hastigheten da? Noe mygel er det vel!
Admin'c Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 Amd har ikke en slik funksjon men hker ar det av og til (iallefall mitt)
HKRoed Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Skrevet 3. januar 2003 Amd har ikke en slik funksjon men hker ar det av og til (iallefall mitt) Jaha, og hvilket hovedkort har du?
fUsiOn Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 senker vel ikke farten gjør den vel? Slår vel bare av maskinen.
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 Det er det ja. Hmm. Hvilke andre årsaker kan det være når BIOS automatisk setter ned hastigheten da? Noe mygel er det vel! Si det? Kan være hardware feil eller at du overklokker for mye. Om du kjører cpu'en på feil hastighet så setter alle hovekortene ned til "sikker modus". Så må du stille alle inn på nytt i bios menyen, det beste er auto.
JonV Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 Har en kompis med akuratt det samme problemet Det er et MSI K7Master
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå