Gå til innhold

Kan prosessoren være klokket?

HKRoed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En kompis av meg har kjøpt en PC fra en nettbutikk. Dette med en AMD 2000+. I den senere tid har han fått problemer med at prosessorhastigheten i BIOS har endret seg til 1,2 GHz. Han tok da kontakt med support og de guidet han slik at det igjen sto riktig hastighet. Dette hjalp ikke. Den justerte seg automatisk ned til 1,2 igjen og maskinen begynte å restarte. Til slutt vil den ikke starte i det hele tatt.

Kan de som solgte denne ha satt inn en mindre prosessor og klokket den? Vil ikke da BIOS justere ned hastigheten hvis det skulle bli for varmt, eller gjelder dette bare Intel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bli ett lite problem her siden maskinen ikke vil starte! :-)

Jeg har en mistanke om at den er klokket, men stemmer det at AMD prosessorer vil senke farten hvis det blir for varmt?

Skrevet
Kan bli ett lite problem her siden maskinen ikke vil starte! :-)

Jeg har en mistanke om at den er klokket, men stemmer det at AMD prosessorer vil senke farten hvis det blir for varmt?

Up...daså :)

Men det at amd cpuæer justerer ned farten er vel ikke sant.

Det er nokk P4 som gjør det når de blir for varm, ikke amd.

Skrevet

Det som har skjedd er nok det som ofte skjer hvis maskinen kræsjer eller bios får et problem, BIOS setter fsb til 100mhz. sett den opp til 133mhz igjen, så er nok problemet løst

Skrevet
Det er det ja. Hmm. Hvilke andre årsaker kan det være når BIOS automatisk setter ned hastigheten da? Noe mygel er det vel!

Si det? Kan være hardware feil eller at du overklokker for mye. Om du kjører cpu'en på feil hastighet så setter alle hovekortene ned til "sikker modus". Så må du stille alle inn på nytt i bios menyen, det beste er auto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...