Gå til innhold

Coca Cola sin gratis iTunes-musikk


Anbefalte innlegg

På Coca Cola flaskene kan man nå se at det foregår en kampanje der man finner en kode på Coca-Colaflasken og får en iTunes-sang igjen. Det står samtidig spesifisert at konkurransen ikke er kjøpsbetinget.

 

Nå har jeg gått inn på Coca Cola sine hjemmesider og forsøkt å bruke "1 coke-coin", men det er ikke mulig å få noen Coke-Coin fordi jeg ikke har kjøpt noen Cola-flaske selvom det står spesifisert at konkurransen ikke er kjøpsbetinget.

 

Mine spørsmål:

 

1. Finnes det en måte å fylle på "coke-coin" uten å kjøpe Cola?

2. Er dette lovlig?

3. Jeg mener å huske at ingen konkurranser i Norge kan være kjøpsbetinget. Isåfall, i hvilken lov finner man bestemmelsen for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konkurransen det er snakk om gjaldt å vinne en iPod. Den ble avsluttet 18. mai, så du er 2-3 uker for sent ute.

 

Coke coin-kampanjen er ingen konkurranse. Det er bare en sponset deal. Kjøp en cola og få en låt. Og siden det ikke er en konkurranse er det heller ikke forbudt, antar jeg.

 

Geir :)

8809200[/snapback]

 

kødder dere? kunne jeg ha fått sanger for alle de colaene?

Lenke til kommentar

Det kunne du ja.

 

Har nå sjekket litt rundt det med kjøpsbetingelse. Det viser seg at du kan få Coke coins om du ringer et 800-nummer, og det er måten de slipper unna kjøpsbetingelsen på.

 

iTunes-kampanjen er tidsbegrenset, og gjelder bare til 26. august. men oppsparte "coins" kan visstnok brukes til andre ting også.

 

Jeg prøvde å registrere meg for å teste det ut, men fikk bare "systemfeil"-meldinger fra registreringen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg og reagerte på dette og fant dette 800 nummeret. Hvor de på forhånd presiserte, samtidig i samtalen at dette var gratis.

 

De fleste vet dog at det å ringe ett 800 nummer kun er gratis med hustelefon, altså ikke mobil. Og det er selfølgelig dette den største målgruppen til Coca Cola gjør. Tok dermed kontakt med Forbrukeromdudet, samt Coca Cola selv hvor jeg fikk en beklagelse, samt 50 coins.

 

Poenget er at Coca Cola, samt større firmaer lever hårfint på grensen av Markedsføringsloven hele, hele tiden. Svar har jeg ikke fått ennå, selv ikke på Postens Smartpost pakker jeg har klaget på. Det må også nevnes at 800 nummeret var veldig godt gjemt.

Lenke til kommentar

Betyr dette i prinsippet at jeg kan sette meg ned med hjemmetelefonen og ringe et 800 nummer ørten fjørten ganger og få ørten fjørten sanger gratis? Eller er det lagt inn sperre på antall?

 

Ikke det at jeg har behov for i-tunes sanger (grøss)

 

Edit:

Får systemfeil her også.

 

I tillegg er dette tydeligvis oversatt fra Amerikansk (og en dårlig jobb også). I-tunes tilbake xxxxxx gir jo ingen mening, det skulle nok vært i-tunes igjen xxxx :)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Betyr dette i prinsippet at jeg kan sette meg ned med hjemmetelefonen og ringe et 800 nummer ørten fjørten ganger og få ørten fjørten sanger gratis? Eller er det lagt inn sperre på antall?

 

Ikke det at jeg har behov for i-tunes sanger (grøss)

8812605[/snapback]

6 koder pr dag, altså 3 sanger. Pr konto, bare å opprette kontoer på flere nummere..

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
jeg får ikke brukt koden som var i colaen min i går! :@

 

de er jo helt elendig skrevet!

8818256[/snapback]

Ikke la deg lure. Coca Cola kan ikke love noe og si "beklager tufs, vi gidder ikke gi deg det du har betalt for, kjøp en ny, bedre lykke neste gang". Love man noe så må man også holde det. Ta kontakt med forbrukerrådet og evt send en klage. Stå på prinsippene og ikke la styrtrike firmaer lure hundretusener av nordmenn. Still opp og klag på vegne av alle andre som har blitt lurt.

Lenke til kommentar
jeg får ikke brukt koden som var i colaen min i går! :@

 

de er jo helt elendig skrevet!

8818256[/snapback]

Det er slettes ikke så vanskelig å lese "koden", men Coca Cola kan ikke gjøre det for lett å se. Såvidt jeg husker var dette et problem med en liknende kampanje i USA, men fra Pepsi istedenfor Cola: Det var mulig å finne koden uten å kjøpe brusen. Og da er hele hensikten med reklamekampanjen borte.

 

Jeg vil si at dette er en veldig god "deal". Forhåpentligvis fører det til at flere kjøper Cola i den perioden kampanjen varer...

Lenke til kommentar
jeg får ikke brukt koden som var i colaen min i går! :@

 

de er jo helt elendig skrevet!

8818256[/snapback]

Ikke la deg lure. Coca Cola kan ikke love noe og si "beklager tufs, vi gidder ikke gi deg det du har betalt for, kjøp en ny, bedre lykke neste gang". Love man noe så må man også holde det. Ta kontakt med forbrukerrådet og evt send en klage. Stå på prinsippene og ikke la styrtrike firmaer lure hundretusener av nordmenn. Still opp og klag på vegne av alle andre som har blitt lurt.

8819665[/snapback]

 

hmm nja kasnkje det. får 50 koder av cola for deet kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...