Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ikke grunnlag for karakter?


Anbefalte innlegg

Jeg går på idrett, og pga. skade har jeg trent i styrkerommet det dette halvåret. Da jeg fikk varselsbrev i 2 av gymfagene fikk jeg vite at jeg måtte delta på de 2 siste kursene for å få karakter i det ene faget, og delta på det siste kurset + noen oppgaver i det andre faget. Nå har jeg fått vite at jeg ikke får karakter i noen av fagene, selv jeg har gjort de 2 kursene i det ene faget og gjort det siste kurset i det andre faget. Oppgavene har jeg aldri fått selvom de påstår det. Jeg vet at hvis jeg hadde fått de oppgavene hadde jeg selvfølgelig gjort dem og jeg spurte selv om jeg kunne få dem snart.

 

Hva er mine "rettigheter" her?

 

Og kommer man inn på VG2 med stryk i noen fag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter nå VK1 og 2,ikke VG. Selv får jeg stryk i et fag men kommer sannsynligvis til å få fortsette likevel. Fikk to stryk etter førsteåret og fikk fortsette så det går nok fint for deg. Men det er nok forskjellig fra skole til skole hvor strenge de er på dette,og kanskje også etter hvor mange som søker seg inn.

 

Hvis du mener at du har fått ufortjent karakter er det vel bare å klage på den og si hvordan du føler du har oppfattet beskjedene du har fått av dem og håpe de skjønner da.

Lenke til kommentar

@ DanielL:

Det heter VG1 VG2 og VG3. :)

 

Hvis du får stryk i fagene, så anbefaller jeg deg å sende en skriftlig klage på karakterene. Der du begrunner hvorfor du er missfornøyd med karakterene dine.

Om du kommer inn med stryk? aner ikke. Men veit du kan komme inn med noen stryk på særskilt grunnlag...

Lenke til kommentar
@ DanielL:

Det heter VG1 VG2 og VG3. :)

 

Hvis du får stryk i fagene, så anbefaller jeg deg å sende en skriftlig klage på karakterene. Der du begrunner  hvorfor du er missfornøyd med karakterene dine.

Om du kommer inn med stryk? aner ikke. Men veit du kan komme inn med noen stryk på særskilt grunnlag...

8804752[/snapback]

Og det at jeg ikke har hatt mulighet til å delta i disse timene pga. "skade" (2 prolapser i ryggen) bør vel da være godt nok grunnlag for særskilt?

Lenke til kommentar
Og det at jeg ikke har hatt mulighet til å delta i disse timene pga. "skade" (2 prolapser i ryggen) bør vel da være godt nok grunnlag for særskilt?

8804794[/snapback]

Jeg regner med at du da har hatt sykemelding elns?

da kan du også få slettet opp til 14(?) dager av fraværet ditt. du må dog søke. Men vet ikke om dette har noe å si på deltagelsen i faget, og karakterer...

 

Jeg foreslår at du tar en prat med en rådgiver på din skole. de vet mye om akkurat dette. det er så mye rare regler ute å går. hehe

Men ta en prat med en rådgiver på skolen, angående hva du gjør med de to fagene du har strøket i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...