Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskina bruker 50% cpu hele tiden


Anbefalte innlegg

Hey.

 

hver gang pc kopler seg til den tråløse routeren så bruker svchost.exe filen 100 % av cpuen. har prøvd med to forskjellige tråløse usb dingser. og har prøvd å kople til en annen tråløs router og.

 

og vis eg avslutter svchost.exe filen i oppgavebehanling, så kopler internetten ut, og eg må starte pc på nytt for å komme inn på nett igjen.

 

eg har søkt her i forumen om det problemmet, har funnet noe lingnene problemer som andre folk har hatt, men det har ikke hjelp meg.

har også søkt med forskjellige anti-virus programmer og andre programmer og de fant ingen ting.

 

håper noe som kan hjelpe meg her!

 

OS vista

 

forklar på norsk plz er dårlig engelsk :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange har hatt dette problemet sammen med windows update, la maskina stå på over natta og se om den får "jobbet det fra seg"

8816575[/snapback]

skal prøve

8818516[/snapback]

ja det vil jeg si men jeg har skrevet feil svchost bruker 50%cpu

Lenke til kommentar

Er ikke alltid 927891-fixen hjelper. Heller ikke det å la Windows Update kjøre seg ferdig sånn uten videre. Har opplevd mange som har problemer likevel. Det som kan gjøres er å passe på at Windows Genuine Advantage har kjørt fra seg. Dersom denne ikke er kjørt, vil ikke Windows få oppdateringer i hele tatt og dette som oftest uten at brukeren får beskjed om at det er noe feil engang. Det som skjer er jo det at Windows Update-tjenesten mest sansynligvis har en bug og når WGA ikke er kjørt, vil ikke Windows Update-tjenesten få oppdateringene. Noe som resulterer i at tjenesten bare stangerer og forårsaker av svchost.exe går i hundre i en evig loop.

 

En annen fix kan være å rename Windows Update-katalogen på maskinen slik at dll-filene for reindexert seg. Dette har jeg ikke peiling på hvordan gjøres, men har hørt at dette også hjelper.

 

Uansett, prøv dette:

 

- Pass på at Windows er validert via denne linken.

- Kjør gjennom Windows Update minst to ganger slik at dette er klarert.

 

Dette skal fikse eventuelle problemer, men pass gjerne på at 927891-fixen er kjørt likevel. Skader uansett ikke å prøve!

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...