Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut hva hovedkortet mitt heter?


Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Hvordan kan jeg finne ut hva hovedkortet mitt heter? Som f.eks Asus 939 elns.

 

Bare som et eksempel.

 

Spør fordi jeg vurderer å kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331439 til pc'en min, siden det går treigt når jeg spiller BF2 og logger på msn osv.

 

Takker for alle svar.

8804024[/snapback]

 

last ned programmet SIW, da vil du finne mye informasjon om hovedkortet ditt.

 

Link

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hei. Hvordan kan jeg finne ut hva hovedkortet mitt heter? Som f.eks Asus 939 elns.

 

Bare som et eksempel.

 

Spør fordi jeg vurderer å kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331439 til pc'en min, siden det går treigt når jeg spiller BF2 og logger på msn osv.

 

Takker for alle svar.

8804024[/snapback]

 

last ned programmet SIW, da vil du finne mye informasjon om hovedkortet ditt.

 

Link

8804029[/snapback]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Property Value

Manufacturer Acer

Model FC51GM

 

Chipset Vendor Nvidia Corp

Chipset Model C51 PCI Express Bridge

South Bridge MCP51 LPC Bridge

 

CPU AMD Athlon 64 3500+

Cpu Socket Socket 939

Processor Upgrade

 

System Slots 5 PCI

 

Memory Summary

Location System board or motherboard

Maximum Capacity 4096 MBytes

Memory Slots 4

Error Correction None

Use System memory

Maximum Memory Module Size 1024 MBytes

 

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

 

 

 

 

 

 

 

Dette var det som kom opp. Men står ingenting om Asus o.l :S

 

Vet du hvordan jeg finner navnet da? :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
*snip*

 

Vet du hvordan jeg finner navnet da? :cry:

8804066[/snapback]

 

trykte du på "motherboard" da? der skal det stå informasjon om HK ditt.

8804082[/snapback]

 

 

Japp. Kopierte alt fra motherboard :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
du har socket 939 hovedkort, da passer ikke den CPUen dessverre ettersom den er socket AM2. De har ikke socket 939 cpuer på komplett i det heletatt lengre faktisk.

8804097[/snapback]

 

AHA! :cry:

 

Det var så gale ja :cry:

 

:hmm:

 

Så for og få Am2 dubbeltkjerna prossesor, så må jeg ha Am2 hovedkort?

 

Hvilket anbefaler du? MÅ jeg bytte ut skjermkort også?

 

Skjermkort: Nvidia Gforce 7500 LE :O

 

 

 

Den prosessoren du linket til passer ikke hovedkortet ditt. Du må kjøpe et hovedkort med socket 939.

8804103[/snapback]

 

 

:/

Lenke til kommentar

Det er jo ikke ASUS hovedkort i en Acer maskin (Det er stor sannsylighet for at det er produsert av ASUS for Acer, men litt tvilsomt om det står ASUS på det).

 

Om du vil oppgradere prosessoren så må du nok ta en titt på brukt-markedet, Finn.no, QXL eller lignende for å finne 939 prosessor.

 

Skjermkortet ditt er heller ikke av det skarpeste, så en oppgradering der hadde nok heller ikke skadet. Et hvilket som helst PCI express kort burde du kunne kjøre med det systemet, men ytelsen kan bli begrenset av andre faktorer i maskinen din. Ville nok vurdert å oppgradere minnet ditt til 2 eller 3 GB også (4 er ikke noen vits).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Det er jo ikke ASUS hovedkort i en Acer maskin (Det er stor sannsylighet for at det er produsert av ASUS for Acer, men litt tvilsomt om det står ASUS på det).

 

Om du vil oppgradere prosessoren så må du nok ta en titt på brukt-markedet, Finn.no, QXL eller lignende for å finne 939 prosessor.

 

Skjermkortet ditt er heller ikke av det skarpeste, så en oppgradering der hadde nok heller ikke skadet. Et hvilket som helst PCI express kort burde du kunne kjøre med det systemet, men ytelsen kan bli begrenset av andre faktorer i maskinen din. Ville nok vurdert å oppgradere minnet ditt til 2 eller 3 GB også (4 er ikke noen vits).

8804183[/snapback]

 

 

Hmm, tenkte på å skaffe Am2 Hovedkort, til en 900 kroner, prossesoren til 1600, skjermkortet? Kan du hjelpe meg med skjermkortet ? :p Også mer ram.

 

Da tenker jeg at pc'en skulle funke bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Om du oppgraderer til AM2 hovedkort og prosessor, så må du bytte ut minnet også, ikke bare skaffe mer. Socket 939 hadde DDR1 minne, mens AM2 bruker DDR2. Du kan altså ikke bruke ditt gamle minne på et AM2 hovedkort.

8804303[/snapback]

 

Oh :(

 

It sucks to be me :!:

 

Men, hvor mye ca. koster det? Og kan du hjelpe meg med å finne et hovedkort + skjermkort som passer med prossesoren og rammen?

 

Blir å bytte ut nesten alt her! :O

 

PS. Den nye sammenkoblingen må kunne takle Crysis som kommer snart, også BF2 uten problemer :D

 

(A)

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at du vil ha AMD og ikke Intel? Intel ligger i forkant idag...

 

Du kan jo sjekke denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323785

Men da kommer skjermkort i tillegg. Vet ikke hva du har som budsjett, men dette er et veldig bra system som burde holde i lang tid fremover og med gode overklokkingsmuligheter.

 

Men om det er en Acer-maskin så er det ikke 100% sikkert at de har fulgt ATX standarden helt ut, så det må du sjekke først, så hovedkortet passer i kassa du har!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Den prossesoren der suger da :O

 

2,4 intel ? Har 2,4 Amd jeg da :0

 

Tenkte på AMD saker :D

8804558[/snapback]

 

2,4 ghz med 2x prossesor av det nyeste teknologien, den slår nok din ned i støvlene...

8804576[/snapback]

 

 

Oh

Dubbeltkjernet ja :/

 

Men vet ikke om jeg liker Intel :S

 

Skal jo brukes til spilling en god del da :/

 

 

Vet ikke. Venn av meg sier AMD er mye bedre enn Intel :S

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Intel prosessorene funker fint til spill da :D

8804596[/snapback]

 

hehe, ok =)

 

Men, vet ikke helt. Vil vel kanskje ha litt mere ram, slik at det ikke "lagger" sånn når jeg lukker bf2. :/

Lenke til kommentar

Den pakken jeg refererte til inneholdt 2GB RAM som burde holde til det aller meste du kommer til å bruke PC'en til.

 

EN E6600 CPU er UTROLIG mye bedre enn din gamle Athlon 3500+. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt!

 

AMD hadde et overtak over Intel for en stund siden, men etter at de kom med sine Core2Duo processorer er de helt klart markedsledende! Jeg har også alltid vært trofast AMD fan, men har nylig godt over til Intel for første gang siden 2000, og jeg er IKKE skuffet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Den pakken jeg refererte til inneholdt 2GB RAM som burde holde til det aller meste du kommer til å bruke PC'en til.

 

EN E6600 CPU er UTROLIG mye bedre enn din gamle Athlon 3500+. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt!

 

AMD hadde et overtak over Intel for en stund siden, men etter at de kom med sine Core2Duo processorer er de helt klart markedsledende! Jeg har også alltid vært trofast AMD fan, men har nylig godt over til Intel for første gang siden 2000, og jeg er IKKE skuffet!

8805232[/snapback]

 

 

Ok :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...