Gå til innhold

Trenger et bra RPG spill.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg taklet ikke grafikken til baldurs gates, plukker det muligens opp en annen gang. Fikk en bug i tillegg, det stod at jeg ikke kunne save siden jeg var i kamp. Noe jeg ikke var. PLukker opp Oblivion igjen jeg, og koser meg litt med det..

Skrevet
Jeg taklet ikke grafikken til baldurs gates, plukker det muligens opp en annen gang. Fikk en bug i tillegg, det stod at jeg ikke kunne save siden jeg var i kamp. Noe jeg ikke var. PLukker opp Oblivion igjen jeg, og koser meg litt med det..

8824824[/snapback]

Svært trist, for din del. For all del jeg har forsåelse for at folk som ikke spilte det når det var nytt synes grafikken er dårlig, som fører til dårlig motivasjon til å sette seg inn i og spille. Men uansett trist for din del, du går glipp av noe av det beste game playet du får i ett rolle spill, digger den taktiske strategi kamp delen av spillet, å den gode historien og stemningen er uslåelig.

Men om du ikke ikke klarer grafikken i BG1, så kanskje du bør prøve BG2 neste gang? Grafikken er ett stort steg opp fra nr1.

Skrevet

8824824[/snapback]

Svært trist, for din del. For all del jeg har forsåelse for at folk som ikke spilte det når det var nytt synes grafikken er dårlig, som fører til dårlig motivasjon til å sette seg inn i og spille. Men uansett trist for din del, du går glipp av noe av det beste game playet du får i ett rolle spill, digger den taktiske strategi kamp delen av spillet, å den gode historien og stemningen er uslåelig.

Men om du ikke ikke klarer grafikken i BG1, så kanskje du bør prøve BG2 neste gang? Grafikken er ett stort steg opp fra nr1.

8824937[/snapback]

Skal prøve BG1 igjen, var egentlig buggen som stoppa meg fra å spille :( Hadde tvunget meg selv gjennom 3 timer til sikkert.. Problemet for min del, med grafikken, er at valg som det å være ond og god får så lite mening. Siden alt valg resulterer i er en tekst linje, litt dårlig forklart.

Skrevet
Titan Quest: Immortal Throne er et bra spill ;)  spiller det selv, sterkt anbefalt

8825171[/snapback]

Har Titan quest, og immortal throne. Skal prøve de i løpet av sommeren tenker jeg. ( vet det er ett spill ). Er det meningen man skal innstallere Immortal throne rett etter innstalasjonen av vanilla Titan quest?

Skrevet

Prøv Fallout 1. Grafikken er vel ikke noe bedre enn BG1, men det er ikke særlig langt å spille gjennom.

Fallout-spillene er nesten selve definisjonen på bra RPG-design. Her er det ikke time på time med kamper du må fullføre, omtrent alt av utfordringer kan gjøres på ulike måter eller hoppes over. Og enda viktigere, valgene dine kan virkelig utgjøre en forskjell i spillverdenen.

Skrevet

Jeg er også en av de som har problemer med å spille slike spill hvis de har dårlig grafikk. Et rpg-spill tar så lang tid at jeg jeg synes det må ha bra grafikk for at jeg skal klare å spille det

Skrevet (endret)
Jeg er også en av de som har problemer med å spille slike spill hvis de har dårlig grafikk. Et rpg-spill tar så lang tid at jeg jeg synes det må ha bra grafikk for at jeg skal klare å spille det

8834928[/snapback]

Bahhh!... Rollespill i 2D er god kultur og intelligent underholdning. Det er en investering du ikke vil angre på i ettertid. Slik som de fleste bøker.

Men men, vi er alle forskjellige. Og godt er det antar jeg :)

Edit:

Og så slenger vi på med oppfølgeren til Divine Divinity:

Beyond Divinity:

http://gamer.no/product.php?productId=15186

post-56355-1181577060_thumb.jpg

post-56355-1181577069_thumb.jpg

8/10

Svært godt - Gamer.no

Endret av Mr. Gnom
Skrevet

Du får jo hellgate london som kommer ut i septembe, ser lovendes ut, med tanke på at det er de som produserte baldurs gate, lager det(de gikk ut av blissard og startet flagship studios). Jeg vil også anbefale Neverwinter Nights med PRC installert(gir flere klasser, feats¨, skills, spells mm.) Men det er en fare for at spillet blir ubalansert :p

Skrevet
Begynnte på baldurs gate igår. Tar litt tid før jeg venner meg til grafikken, men jeg prøver. Hvilken klasse / alianse synes dere er mest morro å spille? Sliter litt med karaktervalget. Grafikken er så dårlig at den visuelle delen må være nesten helt lik for alle klassene, alt fra thief til mage...

8815973[/snapback]

Dual-wielding Kensai/Mage is supposedly "the" powerhouse combo in BG2. Could well be true, my Kensai 13/Mage 15 human was p0wning Drizzt's ass when I got accidentally Dire-Charmed :blush: And even with the (ridiculously low IMHO) experience cap in BG1, dual wielding chars look cool :D

Skrevet
Du får jo hellgate london som kommer ut i septembe, ser lovendes ut, med tanke på at det er de som produserte baldurs gate, lager det(de gikk ut av blissard og startet flagship studios). Jeg vil også anbefale Neverwinter Nights med PRC installert(gir flere klasser, feats¨, skills, spells mm.) Men det er en fare for at spillet blir ubalansert :p

8847458[/snapback]

Trodde det det var de som produserte Diablo spillene som lager det?

Skrevet

8847458[/snapback]

Trodde det det var de som produserte Diablo spillene som lager det?

8867569[/snapback]

Folka bak Hellgate London kommer opprinnelig fra Blizzard ja. De har tidligere vært med i utviklingen av Diablo ikke Baldurs gate.

Baldurs Gate er laget av Bioware.

Skrevet

Endte opp med at jeg starte å spille oblivion igjen. Storkoser meg med det nå. Valgte å være mage, i motsetning til rogue som før. Spillet er utrolig kult, med alle modsa jeg bruker. Uten de hadde jeg ikke giddi å spilt det i det hele tatt.

Jævlig morro å planlegge hvilke skills man skal levle osv, det er blitt en mye større del av spillet enn da jeg var rogue.

Skrevet

Eneste gangen jeg har hatt et problem med grafikk var etter jeg fikk meg 360 etter en uke intens spilling på den satt jeg meg ned med et av mine gamle 2D RPG'er men jeg klarte ikke å fokusere på skjermen en gang.......

Skrevet
Etter å ha runda Vampires: The mascarade, ble jeg klar over at jeg muligens har gått glipp av flere gull-spill som dette. Jeg er en stor Gothic fan, men har ennå ikke klart å finne et spill som gir meg samme følelsen. Elsket vampires spillet, synes det er rart jeg ikke har spilt det tidligere.

Må inrømme at jeg aldri har spilt diablo, eller baldurs gates..Blir så rart å spille et spill med såpass dårlig grafikk idag. Eller, er feks BG så bra at det er verdt å spille idag også?

8801695[/snapback]

Var det Vampire The Masquerade: Redemption eller Vampire the Masquerade: Bloodlines du har spillt igjennom?

Skrevet
Etter å ha runda Vampires: The mascarade, ble jeg klar over at jeg muligens har gått glipp av flere gull-spill som dette. Jeg er en stor Gothic fan, men har ennå ikke klart å finne et spill som gir meg samme følelsen. Elsket vampires spillet, synes det er rart jeg ikke har spilt det tidligere.

Må inrømme at jeg aldri har spilt diablo, eller baldurs gates..Blir så rart å spille et spill med såpass dårlig grafikk idag. Eller, er feks BG så bra at det er verdt å spille idag også?

8801695[/snapback]

Var det Vampire The Masquerade: Redemption eller Vampire the Masquerade: Bloodlines du har spillt igjennom?

8913020[/snapback]

Det nyeste, tror det er redemption.

Oblivion er et fantastisk spill, har nå spilt det lenge og ikke gjort så mange quests engang. Rollespill er en fin ting :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...