Gå til innhold

Bytte kabinett


Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker på om dette er rett forum, men jeg tar en sjangs.

 

Til jul så fikk jeg ett nytt kabinett. chieftech

Jeg har aldri installert HK, strømforsyninger, vifter o.l.

 

Trenger derfor noen tips/råd.

 

Alt som står i mitt gamle tower skal settes inn i det nye.

Er det noen spesielle ting som jeg må passe på?

 

Er klar over at det er litt sløvt spurt, men er litt usikker på hva som er viktig her.

Hva må jeg passe på for at jeg ikke skal ødelegge noe?

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørr folk bare for og spørre? prøv og ikke brekk HKet ditt, og ikke hopp på skjermkortet. Cpuen må du passe på så du ikke mister ut av vinduet, eneste bra tipset jeg kan komme med er bruk en slik leding slik at det ikke forekommer statisk støt(jeg har aldri gidda å brukt og det har gått helt fint)

Lenke til kommentar
Spørr folk bare for og spørre? prøv og ikke brekk HKet ditt, og ikke hopp på skjermkortet. Cpuen må du passe på så du ikke mister ut av vinduet, eneste bra tipset jeg kan komme med er bruk en slik leding slik at det ikke forekommer statisk støt(jeg har aldri gidda å brukt og det har gått helt fint)

 

Takker for disse rivende gode tipsene!!!

Godt og slippe alle disse unødvendige svarene som kan forekomme.

 

Da tror jeg vi kan si at spørsmålet mitt er besvart og at det ikke er vits med noen utdypende forklaringer!!!

Lenke til kommentar

Til jul så fikk jeg ett nytt kabinett. Jeg har aldri installert HK, strømforsyninger, vifter o.l. Trenger derfor noen tips/råd.

Takk på forhånd

 

Nei, dette burde kunne gå rimelig greit, det! Strømforsyning er det etter alt å dømme i ditt nye kabinett allerede, så alt du trenger å gjøre er å demontere alt fra ditt gamle og montere det inn i det nye. Når du skal sette delene inn i nytt kabinett, begynner du med hovedkortet som skrus fast, deretter er det egentlig bare å kople til alle ledningene så er du klar til start.

 

Vær forsiktig - ikke trekk til skruer for hardt!

 

Og om du ikke er helt stø på hvilke ledninger som skal hvor, merk dem, noter ned alt du kopler fra og demonterer i det gamle, slik at du har noe å forholde deg til når alt skal på plass igjen.

 

Ellers er det noen fine bilder på hjemmesidene til Chieftec med relativt detaljert fremgangsmåte for installasjon i deres kabinetter.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...