Gå til innhold

Fifa 07: Xbox 360 vs PC = Visuell overkjøring!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter å ha fått med meg detaljene til Fifa 08, kom et av mine sureste tanker den siste tiden tilbake til meg. Nemlig hvor udugelig dårlig Fifa 06/WC2006/07 ser ut på PC i forhold til Xbox 360. Jeg fatter virkelig ikke hvordan de klarer å lage to utgaver av samme spill som ser så forskjellige ut at man ikke skulle tro det var samme spill.. Føles forøvrig ikke som samme spill heller..

Er det noen som kan gi et godt svar på hvorfor det er slik? Jeg ser ingen tekniske grunner til at Fifa 07, som ikke ser direkte dårlig ut på pc, alikevell ser 5 år gammelt i forhold til Xbox 360 versjonen? PC versjonen ser forøvrig dønn lik Xbox versjonen, mens Xbox 360 plutselig ligger milevis foran.. Er det ikke på tide av PC-brukere får litt visuelle goder også? :)

Jeg lar bildene snakke for seg selv:

PC

post-29220-1181136084_thumb.jpg

post-29220-1181136209_thumb.jpg

post-29220-1181136297_thumb.jpg

Xbox 360

post-29220-1181136156_thumb.jpg

post-29220-1181136265_thumb.jpg

post-29220-1181136372_thumb.jpg

Endret av Earth657
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fifa 07 som kom på Xbox 360 var en helt annen versjon en den som kom på pc, ps2 osv. på 360 starta EA fra scratch og bygde opp en helt ny motor, og et helt annet spill :)

Skrevet

Fekk Champions League 06/07 til pc her om dagen, på kanten til elendig grafikk! CL spela er vel bare ein variasjon av Fifa, eller? Ser sikkert mykje bedre ut på 360 though..

Skrevet
Fekk Champions League 06/07 til pc her om dagen, på kanten til elendig grafikk! CL spela er vel bare ein variasjon av Fifa, eller? Ser sikkert mykje bedre ut på 360 though..

8797990[/snapback]

Har spilt CL 06/07 på både PC og 360 og jeg må si det er en helt annen opplevelse på 360.

Skrevet

Vi får se når 08 kommer i oktober antar jeg :p

Da bør Pc versjonen være mye bedre, om de har orka gjøre noe arbeid med den da!

Skrevet

Gleder meg skikkelig til FIFA 08. Håper det blir gjort en skikkelig gjennomgang av flyten i spillet. Det er for mange små feil som er litt irriterende. Lager en liten liste ifra FIFA 07 på PC. Tror de fleste feilene er med på Playstation. Jeg har enda ikke prøvd spillet på Xbox.

- Dommere og sidedommere. PES får de til, men FIFA har dem bare med. De er som livløse zombier som vandrer på banen. Har dere hatt på dommere i en kamp? Han kan finne på mange snodige ting. Selve dømmingen er grei. Han kan f.eks stille seg midt foran frisparket ditt.

- Hvorfor får vi se gule kort i reprise, men ikke røde?

- I FIFA 07 er det UMULIG å få kort i egen 16-meter. Drep motspilleren, de får bare straffespark.

- Menyen er horribel, både på PC og Playstation. Ikke i utseende, men funksjonalitet. Om noen under 7 år klarer å navigere seg gjennom menyen, fortjener de medalje.

- Champions League er bare tilgjengelig i manager mode. De kaller den ikke Champions League, men det er identisk system. Jeg vil spille CL, uten å måtte lage ny turnering hele tiden.

- Mulig scenario: Du har nettopp gjort en forferdelig takling, og etter dommeren blåser av, byttes det en spiller. Det røde kortet vises ikke, og du er uvitende om det før du merker at en spiller er borte eller går inn på match facts.

- JEG VIL BYTTE SPILLERE/FIKSE PÅ LAGET I PAUSEN!

- Det regner alltid når du spiller på natten.

- Brassespark er ikke mulig.

Dette er ikke noen megafeil som ødelegger spillet fullstendig, men bare sånne små irriterende som en skulle tro var enkle å rette opp i. Mange av disse problemene har nedstammet fra tidlligere FIFA spill.

Skrevet

Xbox 360 bildene har blitt sminket i ettertid, se f.eks på hvordan bildene blir mørkere i hjørnene, det er ett kjent photoshoptriks for å gi bilder mer dybde.

Men uansett om 360 versjonen er bedre, hvem bryr seg? Ekte menn spiller PES :thumbup:

Skrevet

PES er for menn ja. Veldig enig der. FIFA har ikke en fullt så bratt læringskurve, mens PES hander en god del om taktikk. To helt forskjellige spill etter min mening.

Skrevet

Det skjer (dessverre) også at PC får litt simplere versjoner av spill rettet på massemarkedet, ganske enkelt for at de skal kjøre på så mange maskiner som mulig. Slikt trenger man ikke ta hensyn til på en konsoll. Det er ikke dermed sagt at det er relevant for FIFA, men det skjer.

Skrevet
- Dommere og sidedommere. PES får de til, men FIFA har dem bare med. De er som livløse zombier som vandrer på banen. Har dere hatt på dommere i en kamp? Han kan finne på mange snodige ting. Selve dømmingen er grei. Han kan f.eks stille seg midt foran frisparket ditt.

For å ikke nevne at dommeren løper i en sirkel vær gang han blåser i fløyta.

Såvidt jeg har hørt skal Fifa 08 få en ny motor på PC, så har håpet oppe der :)

Skrevet
For å ikke nevne at dommeren løper i en sirkel vær gang han blåser i fløyta.

Såvidt jeg har hørt skal Fifa 08 få en ny motor på PC, så har håpet oppe der :)

8818459[/snapback]

Hehe.. Stemmer det. Nå skal det jo sies at FIFA er optimalt på konsoll. Når man spiller det på pc, så virker det som at de ikke har tilpasset det i det hele tatt, hvertfall når man spiller med tastatur. Å utføre triks på pc er veldig vanskelig.

Det jeg ønsker å se er en fullstendig dynamisk kamp, uten sånne stopp i spillet. F.eks når man får et innkast, så får vi en liten "cut-scene" hvor spilleren plukker opp ballen. Når man kommer tilbake til spillet igjen ser vi at de 3 folka du har ved innkastet er dekket opp, uansett hvor det er på banen. Jeg vil kunne ta innkastene kjapt, i likhet med frispark og utspill.

Jeg har også funnet en ganske effektiv defensiv taktikk. Når motspillere krysser midtbanen med ballen, rykk ut med keeper. Som regel går det greit, og motstanderen er for dumme til å skyte på mål.

Skrevet

En ting som irriterer meg med PC versjonen er at hver gang man gjør noe i menyen får man spørsmålet: Vil du lagre endringene til profilen din? Du trykker ja, også får du opp enda en boks: "Vil du overskrive de eksisterende instillingene i profilen din?".. er litt slitsomt å svare på to sånne spørsmål hver gang du enten lagrer career, unlocker points, endrer lagoppsett osv.. Når menyene i tillegg går generelt sett tregt, er det litt trist.

Flott at Fifa 08 kommer med ny motor for PC da.. gledeseg!

Skrevet
En ting som irriterer meg med PC versjonen er at hver gang man gjør noe i menyen får man spørsmålet: Vil du lagre endringene til profilen din? Du trykker ja, også får du opp enda en boks: "Vil du overskrive de eksisterende instillingene i profilen din?".. er litt slitsomt å svare på to sånne spørsmål hver gang du enten lagrer career, unlocker points, endrer lagoppsett osv.. Når menyene i tillegg går generelt sett tregt, er det litt trist.

Flott at Fifa 08 kommer med ny motor for PC da.. gledeseg!

8821384[/snapback]

Da har vært et enormt stort irritasjonsmoment. Spesielt når jeg har rotet rundt inne på "Edit players" og lignende hvor du MÅ innom den vær eneste gang du gjør en liten endring..

Skrevet (endret)
FIFA=skudd fra 5-meter, kommentatoren ''WHAT A SPLENDID SHOT!'' eller ''What a goal!'' fiks på det EA..!

8821659[/snapback]

Nå vil jeg vel påstå at kommentatorene er en av Fifa sine sterkere sider. Den er ikke perfekt, men det har jeg heller aldri vært borte i når det gjelder spill. :)

Sliter med å huske navnene på alle EA har brukt, men flere er\har vært ordentlige kommentatorer (husker jeg hørte Andy Gray (eller var det John Matson) på Canal+ en gang! :)). Så jeg liker at de høres litt "menneskelige" ut!

Endret av Earth657
Skrevet

PES' kommentatorer kan ikke måle seg nei. Men FIFA sine trenger litt finpussing.

Jeg skulle ha likt å se spillere i FIFA bli båret ut på båre om de blir skadet, og ikke gå å hinke rundt på banen til de blir byttet ut. Det er noe veldig tilfredsstillende i å se motstanderens stjernespiller bli sendt vek med ambulanse etter en heller rå takling.

Jeg vil også se muligheten til flere taktiske endringer.

Hadde nettopp en litt småsyk opplevelse med FIFA07. Sendte ivei en corner med skru, som hadde en fin retning mot lengste kryss. Men så hopper spilleren jeg har kontrollen over og header ballen UT. Ballen hadde gått inn om ikke min spiller hadde hoppet, noe han gjorde helt av seg selv. Ikke akkurat en plagsom bug, men litt surt.

Har flere opplevd at ballen bare blir liggende og ingen tar den? De man kontrollerer finner den ikke, og motstanderen bare står der. Blir som regel løst om man rykker ut med keeper eller henter en forsvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...