Gå til innhold

Vanskeleg val. bærbar Gaming pc. 14k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har sjekka rundtomkring på forskjellige av dei nye bærbare PCene som kjem no.

Zepto, Compal, Multicom osv

Er bare ikkje sikker på kva eg skal velga.

krav:

rask CPU. 2,0gigahertz er vel det dei ligg på. Santa rosa er vel å foretrekke nå?

2gb ram. 1gb Turbomemory om det er forsvarleg framfor å spare 1 slot til 4gb oppgradering ved eit seinare punkt

DirectX 10.0 compatibel. 8600GT er vel det beste atm.

Batteritiden ved enkel bruk (word dokument) bør ikkje gå under 2 timer. Slik at den er brukbar til skule. Ved speling er ikkje dette like viktigt, då kan eg kopla den i veggen, sjølv om 2timer ikkje er så høgt uansett, fleste er vel over det uansett?

maks 15,4" skjerm

helst med bluetooth og innebygget webcam.

kunne kjøre Age of Conan så bra som mogleg (rart, da denne PCen eg har no kjøpte eg for å optimalisere World of Warcraft :tease: denne er stasjonær da)

Kjapp harddisk som holder stand. (har ekstern, så lagringsplass er ikkje det viktigste, dog hjelper det jo ein del på hastigheten i seg sjølv)

Har 14000 å gå på, kan forsvarast å bruka litt meir om eg blir overbevist. Foretrekker helst å bestilla frå ei norsk nettsia. Er det nokre forskjellar eg skulle gjort for å forbetra ytelsen uten å gå opp (ned er greit) for mykje?

Ein eg tenkte på, zepto 6625wd. Har dog ikkje turbomemory, men kan dette innstalerast seinare sjølv om det ikkje kan bestilast direkte med datamaskinen?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 20+)

1 stk. S_Zepto tastatur 6x15WD Norsk layout (Ubekreftet 15.06.2007)

1 stk. S_Zepto 15,4" WSXGA+ 1680x1050 barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT (Ubekreftet 18.06.2007)

1 stk. Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 14.06.2007)

1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 2GB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (Ubekreftet 10.06.2007)

Ingen

1 stk. Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 7200RPM Travelstar 7K100, 8MB cache (Ubekreftet 15.06.2007)

1 stk. Western Digital My Book 500GB USB Essential Edit. 7200RPM/8MB (På lager 20+)

1 stk. Samsung DVD brenner SN-S082D Svart, IDE, bulk SN-S082D/BEBN (På lager 8)

Ingen

1 stk. Canyon CN-MSOPTW3 Notebook mus optisk trådløs minimus m/USB mottaker (På lager 7)

Ingen

Ingen

Ingen

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express Intel 802.11A B G DRAFT-N1 4965AGN (Ubekreftet 12.06.2007)

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

Ingen

11 277,- 14 097,-

fant ingen artikkler eller guider om Turbomemory, ikkje her og ikkje på wiki. Men har fått inntrykk av at det er veldig bra for oppstart og programmer. 2gb ram + 1gb turbomemory skulle vel funke fint.

skal kjøpe ein ekstern harddisk i tillegg. 500gb er vel passande der.

takkar for alle hjelpsomme tips.

Endret av Efreet
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er veldig unødvendig og bumpe. Du kan desverre miste posten din grunnet mye bumping. Forøvrig kan du ikke vente og få svar med en gang på en fredags natt..

Men tilbake til zeptoen er det en veldig aktuell bærbar. Den har jo også directx 10. Men helt ærlig tror jeg ikke grafikk kortet vil prestere som et beist, men det er det kraftigste kortet som støtter directx 10 føreløpig som jeg vet om. Skulle jeg gått for en pc i dag, er zeptoen absolutt og anbefale.. Lykke til!

Endret av andr3asb
Skrevet

så lenge topicet er innanfor reglane og bumpingen ikkje er hyppigare enn 24 timar så burde det da gå fint, hadde uansett aldri bumpet meir enn maks 4-5 ganger ;)

Men tilbake til emnet ja. Zeptoen er vel den einaste eg har satt meg 100% inn i, men den blir ikkje levert med hypermemory for alt eg kan sjå, og hypermemory(eller het det turbomemory?) virker veldig interesant.

Skrevet

Du må skaffe deg vista hvis du skal ta nytte av Turbo-saken, og hvis du bryr deg om å spille litt høye krav spill, så må du ikke skaffe vista på dette tidspunktet.

Skrevet
må ha vista for dx10, så det blir jo nesten eit krav.

8821564[/snapback]

Med driverproblemer, blant annet til skjermkort, kommer også dårlig ytelse. På nåværende tidspunkt er det minimalt med spill som tar i bruk DX10-effekter. Dermed vil XP være et bedre valg idag. Men dette vil selvsagt endre seg. Anngående bumping er det fullt lovlig å bumpe etter 24 timer.

Skrevet (endret)

hmm, 2x 1gb brikker + turbominne. Funker det eller er turbomemory noko som påvirker minnet ein har?

såg compalen hadde FN og Ctrl knappene plassert feil, dette er ganske dumt i spel som f.eks. wow og CS.

er det nokon mulighet å omprogrammere det slik at ein kan skifte knappane og funksjonane på dei to?

Endret av Efreet
Skrevet (endret)

Turbomemory?

Er ikke det bare muligheten for å putte inn et minnekort og bruke den som swapdisk i stedet for harddisken?

Dette er jo en windows vista funksjon....

Endret av Jotun
Skrevet

er vel kjekt å ha den funksjonen når eg først skulle oppgradere til windows vista vel?

hjelper det godt på ytelsen eller er det bare til oppstart av programmer? fordi eg har sjeldent så stor hast :p

Skrevet

Det skulle vel hjelpe litt på ting som krever swap disk bruk....

Har vært borti litt på noen spill, men best utbytte tror eg man får med f.eks fotoredigering av store bilder...

Da jobber hvertfall harddisken min en del til tross for 2 gig ram.... Og commit chargen går høyt høyt!

Skrevet

har komt fram til å bestilla ditta no:

Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...521535;c:100167

SEAGATE FreeAgent 500GB USB2.0 7200RPM 8MB (ST305004FDD1E1-RK)

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1466632;c:100167

Men eg vil også gjerne bestilla ei mus i samme slengen.

Trenger ei enkel mus, bruker nå MX1000, men blir litt stress å drasse på socketstasjonen. Er ute etter ei mus som har:

2 taster + scrollehjul med knapp + 2 tommeltaster (fram og tilbake). Helst med slik liten usb-kontakt.

Nokon som har nokre anbefalingar til ei slik mus?

Og om eg bestiller imorgon, kortid kan eg forvente å få den? Når startar dei å senda ut og slikt?

takkar for alle svar:)

Skrevet (endret)

Det var vel i slutten av juni de skulle sende ut eller noe slikt.

Du får den tidligst i midten/slutten av juli etter informasjonen jeg har fått.

Endret av Bruktbilen
Skrevet

Og om eg bestiller PCen frå Netshop (første post)?

Er på ferie fram til 4. Juli uansett, så før den datoen kan den ikkje leverast uansett :p

Er egentleg ganske likegyldig frå Zepto til Compalen, men det som trekker meg mot Zeptoen er den dumme FN tasten, kan noko sei om det virkeleg er så gale som eg har forstått det til å vera? Er den ikkje konfigurerbar (kan eg *crouche* med den i CS og bruke den som ein ctrl tast i spel som wc3?) eller er den bare ein av-på knapp for funksjoner? orker ikkje sitta der og ver heilt hemma pga ein dum knapp :p

Skrevet (endret)

Var visst en liten diskusjon rundt fn-tasten, på enkelte pcer kunne du visst sette fn til å være en egen tast.

Edit: Det går nok helt fint å bytte den skal du se, de har sikkert en løsning.

Endret av Bruktbilen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...