Gå til innhold

Lord of the Rings Online - noe for samboerpar?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

1 stk. barnslig gutt og 1 stk. barnslig jente har lyst til å starte opp med LOTRO til høsten.

 

Vi kommer til å spille litt nå og da, så vidt jeg har skjønt så er det ikke så mye PvP i dette spillet?

 

Er det noen par som har erfaringer med dette spillet, der dere kun spiller samtidig når dere spiller?

 

Det må være gøy nok til at kjæresten min liker spillet (ho har spilt 60+ timer på Elder Scrolls - Oblivion).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samboerpar som spiller et MMORPG er slettes ikke dumt. Å kunne spille sammen med kjæresten er da absolutt bra, hvis begge liker spill. Kjenner flere samboere som spiller Star Wars Galaxies sammen (og de hadde veldig gøy virket det som), så hvorfor ikke LOTR Online også? Dere har sikkert sett filmene? Kanskje til og med lest bøkene? Så da kan dere jo noe av historien rundt spillet, og da er det jo også lettere å leve seg inn i "rollen".

 

Nå har ikke jeg spilt LOTR Online selv, så jeg skal ikke si sikkert om det er et bra eller dårlig spill. Men jeg må jo innrømme at spillet ser veldig morsomt ut.

 

Jeg vil nok anbefale å prøve LOTR Online (eller et annet MMORPG der dere kan spille sammen), siden dere virker ganske interesserte.

Lenke til kommentar
Tror Lotro kan passe bra til dere, alle rasene er forskjellige og områdene er gode, spesielt hobbit området gir en god opplevelse av spillet.

 

Men hva var det hun likte å gjøre i Oblivion?

8789704[/snapback]

Ho liker å gjøre quester og få bedre utstyr, hehe. Ganske mye questing i LOTRO så vidt jeg har skjønt? Men det er vel fare for at de er sånn som i WoW, dvs. hent x antall bjørneskinn og samle x antall ditt og datt.

 

Men jeg tror det kan bli rimelig koselig, begge elsker Tolkien's verden.

 

Vi driver å leser Silmarillion sammen nå, jeg har lest den flere ganger men ikke ho.

Lenke til kommentar
OT @ Questene i LOTR:O Er noe av de beste jeg har vært borte i i MMORPG sammenheng, spesielt om man ser på det med RP øyne. Veldig gode quests, absolutt ikke som i WoW.

8791555[/snapback]

Har du lyst til å beskrive en quest fra LOTR Online? :)

Legg den gjerne i en...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
...sånn en.
Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg og kjæresten tenkte også å prøve LOTRO. Vi har spillt WoW sammen før. Har gått gjennom Titan Quest Immortal Throne nå. Det er veldig koselig å spille sammen. Så mens andre f.eks ser film eller tv, så spiller vi sammen. Synes ikke det er værre, mindre usosialt eller mer bortkastet enn tv titting.

Lenke til kommentar
Jeg og kjæresten tenkte også å prøve LOTRO. Vi har spillt WoW sammen før. Har gått gjennom Titan Quest Immortal Throne nå. Det er veldig koselig å spille sammen. Så mens andre f.eks ser film eller tv, så spiller vi sammen. Synes ikke det er værre, mindre usosialt eller mer bortkastet enn tv titting.

8792304[/snapback]

Veldig enig med deg :)

Lenke til kommentar
Alle kjæresteparene som har spilt wow sammen har endt med dårlig sexliv og en uungåelig slutt på forholdet.

8792611[/snapback]

Spørs om de ikke hadde vært sammen så veldig mye lenger uansett da... Skjønner ikke hvordan et spill kan påvirke privatlivet på den måten.

Lenke til kommentar
Alle kjæresteparene som har spilt wow sammen har endt med dårlig sexliv og en uungåelig slutt på forholdet.

8792611[/snapback]

Fordomsfull ?

 

Her må du nok bare tro om igjen. Noen klarer faktisk å kontrollere spillingen, selv om man skulle spille 4-6timer hver dag. Er det andre oppgaver som må gjøres klarer noen å sett vekk spillingen for det. Den påstanden din er den teiteste jeg har lest på en god stund.

 

Kan betrygge deg med at sexlivet mitt er supert, selv når vi spilte wow. Uungåelig slutt? Vi flytter sammen om 14 dager. Så "I ditt ansikt"

Lenke til kommentar

Et vennepar av meg har spilt wow siden launch sammen, og de har det bedre enn noensinne. Flere barn har det blitt av det og.

Har prøvd å få kjerringa mi med på eq2, wow ,lotro men neida. Ikke sjanse.

Hadde vært litt artig å prøvd.

Kanskje bare meg, men det virker som om det er vanligere "over there" at damer også spiller mmorpg, og da gjerne sammen med mannen sin.

Lenke til kommentar
Alle kjæresteparene som har spilt wow sammen har endt med dårlig sexliv og en uungåelig slutt på forholdet.

8792611[/snapback]

 

Jeg kjenner et par som var kjærester den tiden da WoW beta startet, og de begynnte å spille betaen sammen.

 

I dag er de forlovet og bor sammen, og raider i WoW nesten ukentlig...

 

De har tillog med gått til innkjøp av to helt like PC-er med like mus og tastatur, og høytalere og headseat, og gudene vet hva. Alt helt likt.

 

dette har de satt på to like Pc-bord i stua, rett ved siden av hverandre.. der sitter de å spiller sammen..

 

så tenkt deg litt om før du sier noe..

Lenke til kommentar

Jeg digger iallefall at jeg kan spille med Julie. Har aldri møtt jenter før som har vætr med på å spille med meg. Jeg prøvde jeg også, men det var vel bare å gi opp. Nå kan jeg ikke se for meg å ha en jente jeg ikke kan spille med og/eller diskutere spill med lengre. Jeg måtte til og med ta bildet av det når Julie satt å lagde characteren min i eq2, øyeblikk som ikke kan glemmes, hehe.

 

Vi har spillt WoW, CoH, Titan Quest, Dungeon Siege, Diablo 2, MYE Age of Empiress 2 (Hun har blitt god også) og sikker mye mer. For tiden venter vi på Age of Conan, så vi trenger å brenne vekk tid på noe annet. Synd det ikke finnes en trial til spille, så vi kunne fått prøvd det før vi velger å kjøpe det.

 

Julie har også ett vennepar som spiller sammen. De har det veldig godt sammen de ogsåm, etter det jeg har oppfattet. Skulle nesten ønske flere par kunne bare gi spilling sammen en sjanse. Fordi det er virkelig gøy. Og da mener jeg ikke bare noen timer, men prøve å engasjere seg litt en liten stund. Istedet for å f.eks se tv sammen engang.

 

firberblad: Hva mener du med "over there" ? Du må begynne med enkle ting, mmorpg spill kan virke avansert for folk som ikke er så kjent med rollespill. Prøv heller ting som Dungeon Siege (bare fordi det er utrolig enkelt). Tror iallefall ikke EQ2 er plassen å starte, det krever jo litt tid.

 

Kan også være en idè å satse på spill med mer voksent miljø en WoW. For det er veldig, veldig mye dritt unger spiller, det tar botr 90% av morroa med mmorpg.

 

Ellers kan jeg si til de som tror at par som spiller sammen bare sitter inne hele dagen og er nerdete, så tar dere veldig feil. Vi drikker lite brus (bare i helgene), vi spiser ikke mye grandiosa, vi er ute å går tur, hun har stor interesse for hunder (Hun har ei svær bikkje), vi er kanskje ikke de mest aktive når det gjelder trening, men det kommer. Hun er ferdig med skole, skal begynne som lærling i fotograffaget. Jeg jobber i administrasjonen av videregående skolene.

 

Også for å avkrefte at vi er feit og ser nerdete ut.

 

Her er vi.

17mai07%20010.jpg

 

Tenkte kanskje jeg kunne nevne at vi møtte hverandre på forumet her. Vi har vært sammen i 6 måneder snart. Har bodd nesten 70 mil fra hverandre i den perioden, og har flydd imellom for å få møte hverandre.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Med "over there" mente jeg US.

Men, det skyldes nok at jeg var i en guild med stort sett bare folk derfra også.

du har kanskje rett i at eq2 ikke er det enkleste. Lotro ville nok i så måte vært bedre, men hun vil ikke prøvde det heller.

Gøy at andre par gjør det og har mye igjen for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...