Gå til innhold

Objektivhandleliste til Japantur (D80)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal om én uke til Japan og kommer sikkert til å kjøpe med meg noe fotoutstyr hjem derfra. Har D80 med 18-70. Øverst på handlelista står en vidvinkelzoom og et normalobjektiv. Har allerede nesten bestemt meg for Nikkor 35 mm f/2 som normalobjektiv og regner med at dette er et bra valg...?

Satser primært på Tokina 12-24 f/4 som vidvinkelzoom, men usikker på om jeg heller bør gå for Nikon 12-24 f/4 hvis prisforskjellen mellom disse er liten i Japan? Hva har jeg å hente på å velge Nikon fremfor Tokina (har sett på photozone, men vil gjerne ha noen meninger/erfaringer fra dere...)

Thanx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok modifisert lista til Sigma 30mm f1.4 EX HSM og eventuelt Nikkor 12-24mm DX AF-S om budsjettet ditt tillater. Forskjellen mellom Nikkor og Tokina er ikke allverdens- jeg har fått låne begge en stund, og Nikon tok kaka i å være rettegnende og ha flott ergonomi av de eksemplarene jeg testet.

Skrevet

Ikke akkurat svar på ditt emne, men likevel gode tips om du skal til Japan for å handle fotoutstyr!

Besøk House of Nikon i Ginza, som er et utrolig sted! Jeg er ikke Nikonian, men jeg ble likevel forbløffet over utvalget. Ginza ligger ikke langt unna Tokyo-stasjonen, hvis du tar JR-tog. Du kan også ta t-banen og da Ginza-linjen fra Shibuya. Den stopper midt i strøket. Og etter at du har handlet der er det bare ca 20 min gange til keiserpalasset, Diet (Parlamentet i Japan) og Yasukuni-helligdommen. Tokyo-tower (Tokyos svar på eiffeltårnet) ligger heller ikke langt unna. Så det burde være nok av steder å teste ut det nyinnkjøpte:)

Om du vil ha flere reisetips, så send meg et PM. Deler gjerne mine erfaringer

Danny

Skrevet

Har 35mm f2 selv, er godt fornøyd. skarp og fin. Har også tokina 12-24, og den er fin til sin bruk. min tanke var også å kjøpe nikkons, men den ble for dyr i kontrast til den relativt magre fordelen..

Skrevet
Ikke akkurat svar på ditt emne, men likevel gode tips om du skal til Japan for å handle fotoutstyr!

Besøk House of Nikon i Ginza, som er et utrolig sted! Jeg er ikke Nikonian, men jeg ble likevel forbløffet over utvalget. Ginza ligger ikke langt unna Tokyo-stasjonen, hvis du tar JR-tog. Du kan også ta t-banen og da Ginza-linjen fra Shibuya. Den stopper midt i strøket. Og etter at du har handlet der er det bare ca 20 min gange til keiserpalasset, Diet (Parlamentet i Japan) og Yasukuni-helligdommen. Tokyo-tower (Tokyos svar på eiffeltårnet) ligger heller ikke langt unna. Så det burde være nok av steder å teste ut det nyinnkjøpte:)

Om du vil ha flere reisetips, så send meg et PM. Deler gjerne mine erfaringer

Danny

8793525[/snapback]

Thanx. Høres ut om House of Nikon er løsningen på mitt "problem". Har vært i Tokyo før og det er en fantastisk by!

Skrevet (endret)

Denne dere tenker på?

Selv fikk jeg bare kikket i vinduet siden jeg allerede var sent ute for en lunsjavtale, men måtte jo ta bilde også fant jeg ut.... og JA jeg vet at bildet er alt annet enn i vater :p

post-27253-1181315495_thumb.jpg

Endret av Gerber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...