Gå til innhold

Stor rar fil


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å pakke ut en rar-fil på 6GB, men får beskjeden om at bare NTSF kan støtte så store filer. Rarfilen ligger på D: og dette er en NTSF disk, og det er nok plass, så skjønner ikke dette. Windows ligger på C:, som er en fatdisk, om det kan ha noe å si.

 

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har veldig mye å si.

Om jeg ikke tar feil kan ikke fatdisker behandle filer som er større enn 4 GB. Da må du enten konvertere disken til NTFS eller flytte den over til den allerede eksisterende NTFS disken.

8783789[/snapback]

Filen ligger for øyeblikket på NTSF-disken. Men jeg ser at programmet bruker minne av C: (altså FAT-disken) når den pakkes ut. Selv om filen ligger på D:. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Det har veldig mye å si.

Om jeg ikke tar feil kan ikke fatdisker behandle filer som er større enn 4 GB. Da må du enten konvertere disken til NTFS eller flytte den over til den allerede eksisterende NTFS disken.

8783789[/snapback]

Filen ligger for øyeblikket på NTSF-disken. Men jeg ser at programmet bruker minne av C: (altså FAT-disken) når den pakkes ut. Selv om filen ligger på D:. Hva gjør jeg?

8784214[/snapback]

 

kan ikke bare konverte c: disken til NTFS da? programmet har tendens å pakke ut via TEMP-mappen som ligger på c: dessverre..

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar
kan ikke bare konverte c: disken til NTFS da? programmet har tendens å pakke ut via TEMP-mappen som ligger på c: dessverre..

Og det finnes ingen negative sider ved å konvertere til ntfs?

8784340[/snapback]

 

nope, ikke som jeg har hørt om, dessuten skal det være sikrere med NTFS.

8784348[/snapback]

Men da gjør jeg det. tusen takk

Lenke til kommentar
En ting til...  :whistle:

 

Hvordan konverterer jeg C: til NTFS uten å formatere disken? Windows ligger der skjønner du.  ;)

 

EDIT: så ikke det siste innlegget. men konverterer jeg da uten å formatere?

8784416[/snapback]

 

jepp, bare kjør den kommandoen du :D, nei, det blir ikke formatert da.

Lenke til kommentar
Konvertere et FAT-volum eller et FAT32-volum til NTFS

Obs!  Selv om det er liten sjanse for at data ødelegges eller går tapt under konverteringen, anbefales det at du tar en sikkerhetskopi av dataene på volumet som du vil konvertere, før du starter konverteringen.

 

Bruk følgende fremgangsmåte for å konvertere et eksisterende FAT- eller FAT32-volum til NTFS: 1. Klikk Start, pek på Alle programmer, pek på Tilbehør, og klikk deretter Ledetekst.

2. Ved ledeteksten skriver du inn følgende, der stasjonsbokstav er stasjonen du vil konvertere:

convert stasjonsbokstav: /fs:ntfs

Skriv for eksempel inn følgende kommando for å konvertere stasjon E til NTFS:

convert e: /fs:ntfs

Obs!  Hvis operativsystemet er på stasjonen du konverterer, blir du bedt om å planlegge oppgaven når du starter datamaskinen på nytt, fordi konverteringen ikke kan fullføres mens operativsystemet kjører. Klikk JA når du blir bedt om det.

3. Når du mottar følgende melding ved ledeteksten, skriver du inn volumetiketten til stasjonen du konverterer, og trykker deretter ENTER:

Filsystemtypen er FAT.

Angi gjeldende volumetikett for stasjon stasjonsbokstav

4. Når konverteringen til NTFS er fullført, får du følgende melding ved ledeteksten:

Konverteringen er ferdig.

5. Avslutt ledeteksten

Frå Microsoft. http://support.microsoft.com/kb/307881

 

Litt for sein :)

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått hvorfor alle pakkeprogrammer gjør dette... det hadde spart hele verden for mye arbeid hvis de bare gjorde det brukeren ba om, og pakket den rett ut dit som man vil.

Det er helt meningsløst å pakke det ut til en midlertidig mappe først, og derretter kopiere det over.

ARGH!

Lenke til kommentar
Jeg har aldri forstått hvorfor alle pakkeprogrammer gjør dette... det hadde spart hele verden for mye arbeid hvis de bare gjorde det brukeren ba om, og pakket den rett ut dit som man vil.

Det er helt meningsløst å pakke det ut til en midlertidig mappe først, og derretter kopiere det over.

ARGH!

8792430[/snapback]

 

 

Ja det er dustete .

Det er samme med filnedlasting i windows også -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...