Gå til innhold

Hvordan få en utgiver til å ta inn bøker!?


Anbefalte innlegg

Hey folkens!

 

Jeg lurte på hvordan man kan få en utgiver i Norge (selvsagt) til å ta inn bøkene til Raymond E. Feist får å oversette de til norsk?

 

Jeg har lest Riftkrigen på norsk, og resten av bøkene hans på engelsk. Ikke at det har vært noe stort problem, men man får jo mer med seg hvis man leser på norsk.

 

Sverige holder jo på med å oversette Conclace of The Shadows nå, og jeg finner det litt mystifisktisk at Norge skal henge etter så mange andre land. Var på http://crydee.com/?q=node/36 å sjekka ut hvilke språk bøkene har blitt oversatt til, og der fant jeg ut at Sverige (!) holder på med å oversette Conclave of The Shadows, og jeg finner det litt mystifistisk at Norge ligger så langt etter.

 

Håper dere har noen tips, og hvis dere har det, så kom med de tvert :D hehe!

 

ellers ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo markedet for norskspråklige bøker ca havparten så stort som markedet for svenskspråklige bøker (i antall potensielle kjøpere, jeg har ingen oversikt over hvor mange bøker som faktisk selges i landene.) Dette gjør nok sitt for at flere bøker blir oversatt til svensk enn til norsk.

 

Beste du kan gjøre forå få bøkene du ønsker på norsk er å skrive til forlaget, jeg ville siktet meg inn på de som utga Riftkrigen, og fortelle dem at du ville kjøpt bøkene, jo flere slike brev de får, jo større sjanse for at de vil få fingeren ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...