Gå til innhold

Kritikk og valg av versjon


Anbefalte innlegg

Bildet er tatt i sommerferien '06.

Er croppet ganske kraftig ned fra originalen, kan heller laste den opp senere, har den ikke på skolepc-en.

 

1:

1-2.jpg

2:

2.jpg (Kun croppet s/h-versjon)

3:

3.jpg (Dette er da en fullstendig uredigert, kun croppet versjon, til sammenligning)

4:

4.jpg

 

På forhånd takk.

 

Mvh.

Rebecca :)

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes alle er ganske fine her, selv det uredigerte utgangspunktet så(vet dette egentlig bare gjør det vanskeligere) i hvertfall vurdere den vnalige versjonen(kanskje med slightly økt kontrast i levels.)

 

De to versjonene der du har brukt overlay/blur er ganske stillige, men samtidig så synes jeg de to andre versjonene(Yup, jeg synes du skal ha både en fargeversjon og en svarthvitt :p) også var fine.

 

Uavhengi av hvilke du velger så tror det det som kan (kanskje) gjøre dette bildet ennda bedre er å legge til en høyere levels helt bak blant fjellene for å gjøre dem mer klare. (Jeg har nettopp oppdaget adjustmenslayers og masks, ganske ok teknikk til dette her. :p)

 

Tross at jeg sier du definetivt skal tenke på å ikke å ha versjonen med overlay/blur så holder jeg såvidt til dem, men det har nok mest med min fetish for kontrast å gjøre. Men jeg kunne likevel tenkt meg å se en versjon med farger som bare har blitt levels på.

 

Og vurder om du skal øke kontrasten vak i fjellene for å bringe dem frem også, det er litt tåke forann man du kan kanskje få frme noen veldig fine detaljer her.

Lenke til kommentar

Noe har du ihvertfall klart å dra frem, men jeg er ikke helt sikker på hva... :)

 

Men du har også mistet en hel del detaljer, da spesielt på bakken og fjellene. Noen mener kanskje det er en positiv effekt, men det gjør ikke jeg :)

 

Når jeg ser på bildet 4 nå, slår det meg at med litt mer ps'ing så kan du kanskje få det til å se ut som et maleri? Fargene, spesielt på bakken, minner meg veldig mye om et maleri min mor har i stuen.

Lenke til kommentar
Noe har du ihvertfall klart å dra frem, men jeg er ikke helt sikker på hva... :)

 

Men du har også mistet en hel del detaljer, da spesielt på bakken og fjellene. Noen mener kanskje det er en positiv effekt, men det gjør ikke jeg :)

 

Når jeg ser på bildet 4 nå, slår det meg at med litt mer ps'ing så kan du kanskje få det til å se ut som et maleri? Fargene, spesielt på bakken, minner meg veldig mye om et maleri min mor har i stuen.

8781169[/snapback]

 

Enig med JohnMerrick her. Jeg liker også orginalen best.

Du kunne kanskje croppet forgrunnen litt mer?

Lenke til kommentar

Liker originalen (3 best). Nr 2 er en grei svart-hvitt versjon; men den gir meg ikke noe mer enn originalen. Nr 1 synes jeg mister endel detaljer. Nr 4 er ikke bra synes jeg. Havet er jo azurblått og passer ikke inn. Også endel detaljer som forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...