Gå til innhold

Ny Pc med VapoChill, noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Jeg må nå begynne å tenke på å investere i ny PC da min gamle PIII500 begynner å bli litt sliten.

Har bygget en del PC-er til kompiser av meg, så noe erfaring med å sette sammen datadeler har jeg. Det jeg imidlertid lurer på er om det er noen som har erfaringer med VapoChill. Har litt lyst til å prøve det, men er usikker om jeg tør å bruke 5000,- på et kabinett.

Skal bruke maskinen til prosessortunge oppgaver slik at jeg vil få bruk for all overklokking jeg kan få.

 

Er det noen som har erfaringer med dette kabinettet? Kan det anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, - det er et fristende system. Jeg forstår ikke hvorfor folk kaller det et kabinett, - for det er systemet som er greia!

 

Men oppnår man ikke like god efekt med et vannkjølt peltierelement?

 

Ulempen med VapoChill er støy, etter hva jeg har lest. Hvorfor ikke bruke et 226W Peltierelement i stedet? Vel, - kanskje Peltierelementet lettere kan skade CPU?

 

Vel, - dette var bare noen spørsmål og kommentarer ...

Lenke til kommentar

Har enda ikke prøvd VapoChill, men til neste år skal jeg ha en ny maskin og da kommer jeg nok til å kjøpe det, men nok om det. VapoChill systemet er idiot sikkert ved normalt bruk, i tillegg kan du klokke opp cpu'en enormt og bare dette er verdt pengene. Misunder deg.....

Test av Vapochill gjordt av overklokking.no

 

minusene ved vapo'n er at den støyer litt, tror det er 37db eller no sånt og at det er lett å ødleve xp prosesorene ved at de knuses

RETTELSE: vapo'n har et støy nivå på 35db (som om forskjellen mellom 37 og 35 er så stor..... 8) )

Lenke til kommentar
Vel, - det er et fristende system. Jeg forstår ikke hvorfor folk kaller det et kabinett, - for det er systemet som er greia!

 

Men oppnår man ikke like god efekt med et vannkjølt peltierelement?  

 

Ulempen med VapoChill er støy, etter hva jeg har lest. Hvorfor ikke bruke et 226W Peltierelement i stedet? Vel, - kanskje Peltierelementet lettere kan skade CPU?  

 

Vel, - dette var bare noen spørsmål og kommentarer ...

 

Altsä vapochill er jo veldig greit, men som sagt er stöy en ulempe. Noe jeg personlig kanskje ikke bryr meg om i det hele tatt när man har en CPU som er 1Ghz over det man fär kjöpt per dags dato...

 

Men utenom det er Vapochill en del därligere enn Prometeia! Hvis dere aldri har hört om det, sä sök pä www.alltheweb.com !

Lenke til kommentar

Vapochill er en enkel og komplett pakke, og du trenger lite kunskaper for å sette den sammen (det lille du setter sammen står forklart i bruksanvisningen og rundt på nettet..) Den bråker heller ikke noe spesielt mye. (tihi.. jeg fikk en utstillingsmodell til 500kr :D)

 

Med peltier må du stresse med å bygge eget isoleringssett, egne festeordninger bla bla + at noe må jo kjøle peltierelementet også. Og for å kjøle 200W, så holder det ikke med en liten vifte på toppen... Det kreves ganske mye kunnskaper om kjøling, isolering bla bla for å sette sammen et slikt fungerende system.

Lenke til kommentar
Vapochill er en enkel og komplett pakke, og du trenger lite kunskaper for å sette den sammen (det lille du setter sammen står forklart i bruksanvisningen og rundt på nettet..) Den bråker heller ikke noe spesielt mye. (tihi.. jeg fikk en utstillingsmodell til 500kr :D)

FIKK DU EN VAPO FOR 500kr???? URETTFERDIG!!!!!

psst, hvordan?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller kjøpe ett vanlig kabinett og heller bruke litt penger på ei bra cpu vifte og evt kjølevifte til harddisker? Det er ting som krever avkjøling mener jeg.

 

jeg syns at de fleste som bygger pc nå for tiden er så opphengt i høy score i 3dmark og kjøling av pc'n!

 

jeg har selv hatt kabinett med vifter i hytt&pine og tempen i kassen ble hele 10grader mindre, enn uten. da ofrer jeg heller 10 grader mere i kassen, enn ufattelig mye støy og sus. ca 40grader i kassen uten vifte er ikke verdens undergang :)

 

...men er du en helfrelst pcbygger som digger kjøling osv osv, så skal ikke jeg nekte deg og bruke 5000,- på kasse m/kjøling :lol:

men om du ikke kjøper deg Vapochill, så bruk heller pengene du får til overs på en bra LCD skjem. goodies for øynene :wink:

Lenke til kommentar
Et godt råd: Les testen på www.overklokking.no

De får en 2 Ghz opp til 3 Ghz ved -25 grader eller noe. Dette kabinettet er verdt 10 000, minst!

 

Vel, 10.000 var vel kanskje litt drøyt...

Hvordan er den å bygge i. Har lest testen på www.overklokking.no og ble klokere. Leste også testen på www.ocshoot.no.

 

Jeg får finregne på det, regner med at jeg slår til i løpet av nyåret.

 

Tusen takk for hjelpen, alle sammen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tomshardware.com (og mange andre. søk selv :google:) har også en fin og detaljert test med masse bilder. Den er grei å bygge i, selv om det er noen ulemper du må regne med. (som den slangen over cpuen + at det er litt tungt. Men det er ikke noe å klage over. Det som også er greit, er når det kommer nye cpuer. Da er det bare å kjøpe nytt cpu kit, så funker den på de også. Så du må nesten se på det som en investering. Men det blir lite vits å bruke så mye penger hvis du ikke er en giga-hardcore-overclocker..

 

FIKK DU EN VAPO FOR 500kr???? URETTFERDIG!!!!!

psst, hvordan?

 

Tihi.. :lol: Nei det sko du likt å vist! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...