Gå til innhold

CD-Crack, Lovlig ikke lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spennende tema jeg har lyst til å følge med på :) *mine innlegg*

Moralsk sett er det ingen betenkeligheter med å bytte ut den originale programfilen med en NO-CD patch, og sannsynligvis ikke noe problem juridisk sett (i Norge) forutsett at du eier og har den originale CD/DVD plata.

Men har noen lest EULA'en noen gang? mangfoldige sider med retningslinjer for bruk av produktet du har kjøpt... Står det noe der som tilsier at det skulle være ulovlig å modifisere programvaren og har dette noe juridisk holdepunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Steam er kult, men kan ikke spille mine spill offline :(

Space Empires IV f.eks :(

Jan

8772456[/snapback]

Det er vel bare å starte steam i "Offline mode", så kan du spille så mye offline som du orker?

Skrevet

Selv har jeg brukt NO-CD crack på Age of Empires2.

Sånn per i dag er jeg vel strengt tatt en pirat der. Jeg vet jeg har kjøpt spillet, men hvor orginalCDen er aner jeg faktisk ikke. Installasjonen jeg har i dag er også lastet ned.

No-CD-crack var nødvendig når vi ville spille AoK på LAN. Og etter jeg hadde den var jeg ikke så opptatt av CDen.

Esken har jeg nå liggende et sted, men CD'en er borte. For alt jeg vet kan noen ha tatt den fra meg.

Liker godt Steam. Alltid vite hvor man har spillet er super, særlig om man får seg ny PC / reinstallering av windows. Nei, jeg har ikke partisjonert. Lur som jeg er. :)

Skrevet

hvorfor bruke tvilsomme no-cd crack, når man kan bruke gamejackal, mye greiere synes jeg da, den virker ikke på starforce spill da, men så prøver jeg også å unngå å kjøpe dem

Skrevet
...

Men har noen lest EULA'en noen gang? mangfoldige sider med retningslinjer for bruk av produktet du har kjøpt... Står det noe der som tilsier at det skulle være ulovlig å modifisere programvaren og har dette noe juridisk holdepunkt?

8777851[/snapback]

Veldig ofte så forbyr EULA nettopp sånne ting no no-cd cracks osv. Men siden en EULA ikke kan ta fra oss lovgitte rettigheter så er den ikke så mye verdt på det punktet.

Det som bekymrer meg mest med uoffisielle no-cd cracks er risken for badware. Hvem vet om crackeren har lagt til noe istedet for det han har fjernet?

Skrevet

Er ikke modifisering av f.eks. *.exe filer ulovlig? Nå er jeg ikke sikker, men om det er tilfelle så er jo no-cd cracks ulovlig uansett åssen du drar og vender på det. Uansett, noe av det første jeg gjør når jeg har kjøpt meg et spill er å cracke det sånn at jeg slipper å bruke CD/DVD. Enkelte spill (les: Gothic 3) sliter jo ut DVD spilleren din i løpet av noen timer spilling :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...