Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mistet smaksløkene etter trekking av visdomstann


Martin A.

Anbefalte innlegg

På tirsdag var jeg hos tannlegen og trakk visdomstannen nede på høyre side.

Selve bedøvingen og trekkingen gikk helt greit, og hadde ingen følelse i kinnet og leppa på 6-7 timer. Følelse i tunga hadde jeg mer eller mindre hele tiden. Kjentes bare veldig nummen ut.

 

Nå er det lørdag, og det jeg putter i munnen smaker fortsatt like lite som på tirsdag. Dvs, jeg smaker det som er søtt, men ikke salt og surt. Røyk smaker jeg ikke i det hele tatt.

 

Skal det være slik? Ringer til tannlegen på mandag om ingen kan bekrefte at dette er normalt.

 

 

-Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du har pådratt deg en nerve skade som faktisk forekommer. Det eneste du kan gjøre på tidspunkte er å vente. Hvis det ikke forbedrer seg innen noen uker hadde jeg gått tilbake til tannlegen og rådhørt meg. Det kan være noe forbigående, det kan også være en nerve skade som er permanent. Da må du få time hos en nevrolog som kan undersøke situasjonen og avgjøre om nerve kirurgi er mulig. Husk at en nerve som er skadet til et punkt der den kan reparere seg selv kan bruke opptil 1 år til å bli god igjen!

 

Good luck!

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...