Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehm...G9x trenger PCI-e 2.0. Hovedkortet har PCI-e 2.0.

Nei, kortet vil ikke bli støttet...  :ermm:

9573473[/snapback]

 

Ehm, jeg følger ikke helt med her. Den trenger PCI-e 2.0, og det hovekortet har det? Hva er det som egentlig gjør at det ikke støttes? :hmm:

9573513[/snapback]

second that!

Intern er du på vill spor? det har rette sporet men vil ikke fungere fordi det er ment til å fungere?

Lenke til kommentar
Ehm...G9x trenger PCI-e 2.0. Hovedkortet har PCI-e 2.0.

Nei, kortet vil ikke bli støttet...  :ermm:

9573473[/snapback]

 

G9x trenger ikke PCI-e 2.0. Hvorvidt det vil være noen ytelsesforskjell med en G9x på PCI-e 1.0 eller 2-0 vil vise seg. Mellom AGP og PCI-E var det jo ingen forskjell i starten.

Lenke til kommentar
Det var 100% ren sarkasme.

Man trenger vel ikke være atomfysiker for å skjønne at et AGP 8x skjermkort passer i en AGP 8x slot, og at et PCI-e 2.0 skjermkort passer i en PCI-e 2.0 slot!?

9573580[/snapback]

 

Hehe, hadde en liten følelse av at det var det ja. :!: Men jeg måtte nesten bare være på den sikre siden, tross alt store summer det er snakk om her. :yes:

 

@ Pestilence:

Takk for fin oppsummering der! Nå er jeg nesten spent på om det er andre HK-produsenter som kommer med PCI-e 2.0...

Men igjen, fint å vite at G9x-serien kan kjøres på PCI-e 1.0. =D

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at teknologien går tilbake, RandomRex.

 

Greit nok at det fortsatt lages hovedkort som kun støtter DDR2 enda, men siden DDR3 ikke kan brukes i DDR2 slots, og DDR3 er så dyrt enda, lages det fortsatt hovedkort med DDR2 slots.

 

Det er ikke det samme med PCI-e 2.0. Der kan PCI-e 1.0 skjermkort brukes i PCI-e 2.0 slots, og det er ikke en uting. Derfor kommer nok fremtidige hovedkort kun med PCI-e 2.0 slots.

 

Dette er da min teori...

 

Enda bra alle har forstår sarkasmen din da  :!:  ;)
Ikkesant :p Endret av Intern
Lenke til kommentar

Jeg henger meg på den teorien! Hvertfall håper det er slik! :)

 

 

Nå må jeg bare bestemme meg om jeg skal kjøpe PC nå, med 8800GTX/Ultra eller vente på 1generasjons G9x, når det FORHÅPENTLIGVIS kommer en gang i november. (Desember er LAN månede vettu ;) )

Skulle sååå ønske det kom noe holdbart info mo disse kortene, og kanskje en release dato... :ermm:

Lenke til kommentar
First up is the high end G92, a replacement for the 8800 lines. This is coming out in short order, we have heard two dates for it, November 12th and November 5th, the former being the more likely candidate....
Link

9562819[/snapback]

Sendte forfatteren av den teksten en mail:

 

>It may be that Nvidia have leaked out false and unofficial information about G92 not being a high end card just to sell out the rest of the 8800GTX/Ultra series before release of the high-end card in november.

>

> In that case, it's a brilliant but dirty move."

 

Svaret:

 

I had always heard that it was a high end part, then again, I could be

wrong. :)

 

It would be devious though, I agree. NV tends to lead off with the high

end parts though.

 

Vel, han er en gambler... men jeg tror virkelig vi får ett kort som er nesten dobbelt så raskt som ett 8800GTX i november/desember. :dribble::dribble::dribble: hvis ikke blir jeg ekstremt skuffa.

Lenke til kommentar

hater the inq, men det er en annen sak!

 

Hmmm... Ja, jeg føler nesten jeg må gamble litt her nå. Kjøpe nå, eller senere: kjøper jeg senere kan det hende jeg må kjøpe nøyaktig det samme jeg kunne kjøpt nå, for jeg må ha PC til desember, men hadde jo vært morro med en PC nå så man kunne øvd litt. (Les. 3 års laptop er ikke genialt for Crysis, COD4 og Quake Wars..hehe)

Lenke til kommentar
Jeg henger meg på den teorien! Hvertfall håper det er slik!  :)

 

Nå må jeg bare bestemme meg om jeg skal kjøpe PC nå, med 8800GTX/Ultra eller vente på 1generasjons G9x, når det FORHÅPENTLIGVIS kommer en gang i november. (Desember er LAN månede vettu ;) )

Skulle sååå ønske det kom noe holdbart info mo disse kortene, og kanskje en release dato...  :ermm:

9574113[/snapback]

Kjøper du 8800GTX/Ultra nå får du ett veldig bra kort som kommer til å gi deg mye glede ihvertfall til slutten av neste år.

 

Venter du til november/desember er det ren gambling... men sannsynligheten for at du får deg det siste toppkortet fra Nvidia vil jeg kanskje si er 70% ut ifra hva jeg har lest.

 

hva hadde du gjort i dag om toppkortet ikke hadde kommet før i januar/februar da?

 

Det heter seg at det ikke er noen vits å vente fordi det alltid er noe nytt rundt neste hjørne. 9800 GTX (D8E eller hva det nå vil hete) er ett unntak her fordi 8800 GTX kortet ble lansert 8. november 2006. Vi har allerede "ventet" ett år, og da er det dumt å ikke ta risikoen ved å vente enda to måneder.

Lenke til kommentar

Altså; jeg har gledet meg enormt til denne spill-høsten! Fantastiske titler svermer rundt, og kommer til å blomster utover vinteren! For meg er det viktig at jeg skal kunne spille disse spillene på absoulutt max (ja ,det er kravstort, men for nesten 15k uten skjerm, tastatur og mus syntes jeg jeg kan forlange dette...)

 

Dermed var 8800GTX det kortet jeg så for meg ville være det beste, og jeg hadde nesten bestemt meg 100% for å kjøpe før jeg begynte å lese om G9x-serien. Da jeg så den var like rundt hjørnet (etter alt å dømme) føler jeg meg snytt om jeg nå legger ut 15k for å ha nesten halvparten av grafikkytelsen jeg kan få om to måneder. :S

 

Derfor så jeg på muligheten av å kjøpe god pc med dårligere gkort nå, bare for å kunne kjøre så smått de fine titlene, og heller kjøpe G9x når det kommer... Men så er jo spørsmålet hvor mye PCI-portene har og si, og kanskje andre ting som størrelse iforhold til kabinett og power supply...

 

Dillemma! :ermm:

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å kjøpe et ASUS 8800GTS 640MB for 2800,- på netshop nå, og så kjøpe g9x når det kommer en gang. Istedenfor et 8800 GTX nå... :hmm:

9574609[/snapback]

 

men da er jeg redd man må/bør bytte hovedkort også, og da blir det FORT dyrt (les DDR2 vs DDR3 ram)

 

kanskje jeg som er FOR nervøs for bomkjøp...

Lenke til kommentar

x38 er jo i hvert fall rett rundt hjørnet, så det tro jeg jeg kan klare å vente på.

 

Edit: Og blir nok da i så fall velge et med DDR2 ram. Hvis ikke kan det bli fryktelig dyrt ja. ASUS Maximus formula f.eks. Tror det kan bli knall sammen med et av de nye Nvidia pcie 2.0 kortene etter hvert :dribble:

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å kjøpe et ASUS 8800GTS 640MB for 2800,- på netshop nå, og så kjøpe g9x når det kommer en gang. Istedenfor et 8800 GTX nå... :hmm:

9574609[/snapback]

 

men da er jeg redd man må/bør bytte hovedkort også, og da blir det FORT dyrt (les DDR2 vs DDR3 ram)

 

kanskje jeg som er FOR nervøs for bomkjøp...

9574721[/snapback]

Hvorfor burde/må han det?

 

G9X er som sagt bakoverkompatibel med dagens hovedkort, og DDR2 skal ikke være noen særlig flaskehals.

Har kjørt 8800GTX på et DDR system uten så altfor dårlige resultater.

(til sammenligning kjører jeg DDR3 nå) Ikke den helt store haleluja opplevelsen.

 

Med nadre ord så vil nok en 3GB DDR2 (eller mer) være tilstrekkelig ja. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...