Gwahlur Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Haha Har ikke tatt en tur innom guildets hjemmeside, så nå at dere har endret målet deres. Fra PvP til et ikke så seriøst guild med en del RP og PvP 8755590[/snapback] Jeg er ikke med i Aurora Borealis (guildet som har denne tråden her), jeg bare sier at jeg tror ikke det er mulig å kun fokusere på PvP
Alastor Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 (endret) Yes, men videre diskusjon rundt hva som er mulig eller ei vil jeg foreslå opprettes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=406 EDIT: Siden ingen hørte på meg, og jeg er litt lei av å slette poster i dag, så har jeg splittet dette ut til eget emne. Fint om man neste gang leser moderators notis. Endret 1. juni 2007 av Alastor
Islanbadsj Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Haha Har ikke tatt en tur innom guildets hjemmeside, så nå at dere har endret målet deres. Fra PvP til et ikke så seriøst guild med en del RP og PvP 8755590[/snapback] Jeg er ikke med i Aurora Borealis (guildet som har denne tråden her), jeg bare sier at jeg tror ikke det er mulig å kun fokusere på PvP 8755720[/snapback] Du må nok "fokusere" på PvE for å levle, men når du når lvl 80 ser jeg ingen grunn til å ikke kunne fokusere 100% på PvP. Er gjennom PvP du får det beste PvP utstyret, det er ikke som i WoW der PvE utstyret etter hvert er mye bedre enn det beste PvP utstyret. Det er i alle fall dette de har gitt utrykk for.
Gwahlur Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Skrevet 1. juni 2007 Du må nok "fokusere" på PvE for å levle, men når du når lvl 80 ser jeg ingen grunn til å ikke kunne fokusere 100% på PvP. Er gjennom PvP du får det beste PvP utstyret, det er ikke som i WoW der PvE utstyret etter hvert er mye bedre enn det beste PvP utstyret. Det er i alle fall dette de har gitt utrykk for. 8756153[/snapback] Jeg vet ikke om jeg tør å diskutere videre her...... aaaaah, litt for fristende. FunCom har faktisk ikke sagt at det er gjennom PvP man får PvP gear (rustning og våpen), de har ikke sagt helt hvor man får det fra i det hele tatt, men de fleste på AoC forumet tipper at det kommer fra crafting eller PvE (selv om jeg tviler på det kommer fra pve). Det de har sagt er at man ikke kan kjøpe det med bloodcoins hvertfall, det kan man bare kjøpe pvp skills og feats og annet pvp utstyr med.. Hvis noen vil diskutere det videre kan jeg grave frem link til en tråd på AoC-forumet vi kan flytte det over til
Tå. Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Å fokusere 100% på PvP er ikke noe problem. Join en PvP server, bruke minimal tid på å nå level cap, samtidig som du dreper alle players du ser på din vei til level 80. Om det er noe som i det hele tatt heter PvP utstyr så har jeg forstått det slik at man får det gjennom crafting og man bruker sockets til å spesialisere utstyret til å passe PvP.
dedeee Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Jeg hadde heller sett et PvP system hvor utstyr kom fra crafting, og mange av de mest verdifulle ressursene lå tilgjengelig kun i PvP områder (eventuelt også eksklusive i PvE områder, for å oppmuntre handel). Da hadde det vært opp til guilds å kontrollere områder for å gi tilgang til utstyr. For "lone wolfs" skulle det vært mulig å la utstyr droppe fra drepte fiender (spillere, altså). For å kompensere item tapene, skulle utstyr til en mye større grad kunne masseproduseres av craftere, slik at utstyr var mye mer "expendable". Bli disarma fører faktisk til at våpenet ditt faller på bakken, sverdet ditt kan knuses, skjoldet eller hjelmen din kan kløyves. Hvis situasjonen trenger det kan du hive øksa di i panna på fyren 5 meter borte. Det hadde vært tøft, det. Det skal selvsagt finnes mange kvalitetsnivåer, samtidig som produksjonsevnen avhenger av kontroll av områder. Slik vil det være et incentive til å utrette noe, selv om full farming ikke blir nødvendig, samtidig som man mister det passe teite elementet med 500 spillere som går rundt i prikk likt "epic" utstyr. At en utstyrstype er utbredt er en ting, men da burde dette tilrettelegges med at det er industri som står bak dette her, og at utstyret ikke er unikt av den grunn. Craftere burde få lov til å customize utstyr ved bruk av gems osv, da dette allikevel gir dybde til spillet. En grad av customizing av utseendet (form, insignias osv.) kunne vært spesielt kult, men dette begynner å gå litt for langt ut i drømmeland.
maanemann Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 (endret) Å fokusere 100% på PvP er ikke noe problem. Join en PvP server, bruke minimal tid på å nå level cap, samtidig som du dreper alle players du ser på din vei til level 80. Det som blir spennede å se er om folk først og fremst vil gjøre det, eller om det blir en greie i tillegg til PVE. Ser tydelig i WoW for tiden at folk helst raider (kara, gruuls etc) og tar litt PvP innimellom. Derfor er det bare casulas og nybegynnere som gjør battlegrounds. Det er jeg lei. Om det er noe som i det hele tatt heter PvP utstyr så har jeg forstått det slik at man får det gjennom crafting og man bruker sockets til å spesialisere utstyret til å passe PvP. 8757985[/snapback] Det er i høyeste grad noe som heter PvP items. Disse kan craftes som du sier, og sikkert gemmes for å gjøre de enda mer PvP.Men også viktig å huske på at PvP items kan kjøpes for blodpenger. Endret 6. juli 2007 av maanemann
maanemann Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Jeg hadde heller sett et PvP system hvor utstyr kom fra crafting, og mange av de mest verdifulle ressursene lå tilgjengelig kun i PvP områder (eventuelt også eksklusive i PvE områder, for å oppmuntre handel). Da hadde det vært opp til guilds å kontrollere områder for å gi tilgang til utstyr. For "lone wolfs" skulle det vært mulig å la utstyr droppe fra drepte fiender (spillere, altså). For å kompensere item tapene, skulle utstyr til en mye større grad kunne masseproduseres av craftere, slik at utstyr var mye mer "expendable". Aye mate! Der beskriver du en ideell verden. Så kult det hadde vært. Har etterlyst dette i de fleste rpg'er og MMO'er. Endel av dette har faktisk FunCom tatt høyde for i spillet. Mye av grunnen til at guild vil angripe et annet guilds keep er ikke bare pga "bragging rights" (fint å ha et keep liksom), men fordi et keep huser ressurser som kan mines, trær som kan hogges e.l. Disse kan igjen brukes til å bygge våpen, rustning, bygninger etc. Et utrolig spennende konsept som bruker en ny dimesjon til den typiske MMO. So far so good. Men så kan man spørre seg hva med 25 manns raidene. Vil folk gidde å raide hvis man kan crafte det samma? Her tipper jeg at FunCom blir nødt til å droppe items som er litt bedre enn det som craftes. Greit nok det, spillet er drevet av skill right? Så litt bedre items har ikke så mye å si... nei egentlig ikke, men hva når det kommer nye dungeons med nye tier som hele tiden må overgå forløperen. Hvordan løse dette slik at det fortsatt er noe vits med crafting, mats farming, trading og felles effort? Det er et et svar jeg ikke har, men håper FunCom har tatt høyde for. Hvis ikke kan det lett bli som i WoW hvor det egentlig bare er enchanting som har noe for seg av crafteyrkene end game. Og hvor man er ute i kulda hvis man ikke orker å raide. Det med items som dropper I PvP tror jeg de mer eller mindre har gått bort ifra. Bli disarma fører faktisk til at våpenet ditt faller på bakken, sverdet ditt kan knuses, skjoldet eller hjelmen din kan kløyves. Hvis situasjonen trenger det kan du hive øksa di i panna på fyren 5 meter borte. Dette er vel mer en visuell ting enn noe annet, og høres litt neste generasjon ut, og ekstremt FFA. Man kan helt sikkert bli disarma uten av man ser at våpenet faller på bakken, karakteren famler etter å ta det opp etc, eller at man får "bullet time", mens begge kaster seg etter det rå sverdet. ;-) [klipp]incentive til å utrette noe, selv om full farming ikke blir nødvendig, samtidig Hvorvidt full farming blir nødvendig, avgjøres av hvor mye det koster å eksistere i verden. Med eksistere mener jeg repair kostnader og den jevnlige nødvendige oppgraderingen. hvis dette er satt høyt sånn som i WoW, må man farme mye. Men FunCom har sagt at dette skal være et spill for voksene som spiller 3 kvelder i uka. Det er vel et lite hint om at det blir mindre farming enn i WoW. Litt kjipt hvis de må bruke en av de 3 kveldene til farming liksom. som man mister det passe teite elementet med 500 spillere som går rundt i prikk likt "epic" utstyr. Ja, ikke sant!? Noe av det som ser teit i WoW imo, er det at uansett om du er en simpel orc, en sofistikert night-elf fra Asvenvale, eller en tentaklet draneii fra Exodar, ser gearet helt likt ut. Skulle tro at skredderene til de ulike rasene og landene kjørte litt forskjellig stil, men neida. Dette har de fikset på ved at items som dropper i de forksjellige områdene Stygia, Alquilonia og Cimmeria, ser forskjellig ut. Derav vil ihvertfall folk fly rundt med endel større variasjon i hvordan gear ser ut. [klipp]Craftere burde få lov til å customize utstyr ved bruk av gems osv, da dette allikevel gir dybde til spillet. En grad av customizing av utseendet (form, insignias osv.) kunne vært spesielt kult, men dette begynner å gå litt for langt ut i drømmeland.9013519[/snapback] Hehe ja det er lov å drømme. Men jeg er helt enig. kanskje vil vi se slike ting allerede i neste generasjons MMO'er...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå