Gå til innhold

hvor farmer goldfarmere gullet sitt?


Anbefalte innlegg

Har lurt litt på hvor goldfarmere henter gullet sitt. Er jo nødt til å være på bra steder, ellers hadde jo ikke vært noen grunn til å være der.

Hadde vært greit å vite dette, for så å gå å farme gull til meg selv der dem gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke selve gullet de farmer mye etter.

 

Det de gjør er at de grinder etter noen spesifike items, som de deretter selger på AH til billig pris. folk kjøper det, og farmeren får gullet for det.

 

Det er en god måte å skaffe seg penger på, pluss at hvis du er desperat så kan du skaffe deg en god del items på den måten.. bare gå til AH når goldfarmere selger items.. tror de starter salget rundt 6 om morgenen.. mulig jeg husker feil..

Lenke til kommentar
det er ikke selve gullet de farmer mye etter.

 

Det de gjør er at de grinder etter noen spesifike items, som de deretter selger på AH til billig pris. folk kjøper det, og farmeren får gullet for det.

 

Det er en god måte å skaffe seg penger på, pluss at hvis du er desperat så kan du skaffe deg en god del items på den måten.. bare gå til AH når goldfarmere selger items.. tror de starter salget rundt 6 om morgenen.. mulig jeg husker feil..

8755674[/snapback]

 

skønner at der ikke er gull dem farmer, men hvor og hvilke items farmer dem?

Lenke til kommentar
Har lurt litt på hvor goldfarmere henter gullet sitt. Er jo nødt til å være på bra steder, ellers hadde jo ikke vært noen grunn til å være der.

Hadde vært greit å vite dette, for så å gå å farme gull til meg selv der dem gjør det.

8755623[/snapback]

 

Hvis du ønsker å "farme" gull på lettest mulig vis, så har jeg noen tips til deg.

 

 

Plukk blomster der hvor du farter rundt, fadeleaf selger for drøye 20g/s på serveren jeg spiller, firebloom, strangekelp er også blomster som stort sett selges fort og med en pris på noen gull.

 

Skinning går jo av seg selv, dreper du dyr så gir de skinn:) Det koster deg ikke noe tid, mobben dreper du jo uansett.

 

Fisking betaler seg også. Selv om det er drit kjedelig så kan det betale seg ganske greit. Firefin snapper og Oily Blackmouth er fisker på lavlevel som gir noen gull. Slike flytende vrakting inneholder også ofte noen godsaker. Hvis du er der alikevel, hvorfor ikke spandere 3-4 minutter for å hale inn noen gull? Også kan du jo glede deg til Outland hvor det finnes fisk som selger for ca 60g/s.

 

Skaff deg 16 slottere så fort som mulig. Masse plass i sekken på tur er viktig. Da slipper du å dra hjem og tømme sekken så ofte. Det betaler seg i lengden. Plukk opp alt du kommer over av items. Kast ut det med minst verdi hvis bagen blir full. Kom deg hjem og selg alt og ut på tur igjen.

 

Pass på at du får noen epicdrops:P

 

Jeg har kun en char, men jeg har enda tilgode å ha problemer med pengestrømmen. Jeg har ikke gjort noe spesielt for å få tak i penger, jeg har ikke dratt rundt for å grinde etter gull. Jeg har kun plukket med meg det jeg har kommet over av ting og tang, blomster og fisker.

Lenke til kommentar
Har lurt litt på hvor goldfarmere henter gullet sitt. Er jo nødt til å være på bra steder, ellers hadde jo ikke vært noen grunn til å være der.

Hadde vært greit å vite dette, for så å gå å farme gull til meg selv der dem gjør det.

8755623[/snapback]

 

Hvis du ønsker å "farme" gull på lettest mulig vis, så har jeg noen tips til deg.

 

 

Plukk blomster der hvor du farter rundt, fadeleaf selger for drøye 20g/s på serveren jeg spiller, firebloom, strangekelp er også blomster som stort sett selges fort og med en pris på noen gull.

 

Skinning går jo av seg selv, dreper du dyr så gir de skinn:) Det koster deg ikke noe tid, mobben dreper du jo uansett.

 

Fisking betaler seg også. Selv om det er drit kjedelig så kan det betale seg ganske greit. Firefin snapper og Oily Blackmouth er fisker på lavlevel som gir noen gull. Slike flytende vrakting inneholder også ofte noen godsaker. Hvis du er der alikevel, hvorfor ikke spandere 3-4 minutter for å hale inn noen gull? Også kan du jo glede deg til Outland hvor det finnes fisk som selger for ca 60g/s.

 

Skaff deg 16 slottere så fort som mulig. Masse plass i sekken på tur er viktig. Da slipper du å dra hjem og tømme sekken så ofte. Det betaler seg i lengden. Plukk opp alt du kommer over av items. Kast ut det med minst verdi hvis bagen blir full. Kom deg hjem og selg alt og ut på tur igjen.

 

Pass på at du får noen epicdrops:P

 

Jeg har kun en char, men jeg har enda tilgode å ha problemer med pengestrømmen. Jeg har ikke gjort noe spesielt for å få tak i penger, jeg har ikke dratt rundt for å grinde etter gull. Jeg har kun plukket med meg det jeg har kommet over av ting og tang, blomster og fisker.

8756353[/snapback]

 

 

Er level 70 mage, og har alchemy og enchanting som primære skills, driver å levler opp en warrior som skal være grindemaskinen min. Er ferdig med så og si alle quester, men har brukt alt guller jeg har tjent på å levle opp alch og ench. Siden goldfarmere farmer ting for å tjene gull, ville jeg tro at de stedene dem var å farmet ville være de mest lønnsomme. Det var derfor jeg lurte på hvor dem farmet.

Lenke til kommentar
*snipp*

 

Er level 70 mage, og har alchemy og enchanting som primære skills, driver å levler opp en warrior som skal være grindemaskinen min. Er ferdig med så og si alle quester, men har brukt alt guller jeg har tjent på å levle opp alch og ench. Siden goldfarmere farmer ting for å tjene gull, ville jeg tro at de stedene dem var å farmet ville være de mest lønnsomme. Det var derfor jeg lurte på hvor dem farmet.

8756600[/snapback]

 

Poenget mitt var vel at jeg ville valgt yrker som andre trenger. Du sier at du bruker alle pengene dine på å levle alch og ench. Du bruker disse pengene i AH, ikke sant?

 

F.eks så kjøper leatherworkers lær mens alchemister trenger blomster. Det de kjøper dyrt på AH, plukker jeg med meg på ferden. Derfor er alle de plassene jeg er ute å går potensielle gullgruver for meg. Forstår du hva jeg mener?

 

Du har yrker som koster penger, jeg har yrker som gir penger i kassa.

Lenke til kommentar

Det er vel veldig få av de som fortsatt spiller selv, det må i så fall være de aller dyreste stedene. De fleste bruker "bots" i dag, spesialskrevne ulovlige tredjepartsprogrammer som automatisk styrer karakteren din.

 

De som spiller manuelt utnytter "exploits", det gikk f.eks. an å soloe chess event i kharazan i en fresh instance så mange ganger du ville uten å få cooldown før 2.1.

En annen exploit som tidligere var populær, var å teleporte seg direkte til en bugget posisjon ved sistebossen i Dire Maul North, slik at han kunne soloes.

 

Tipper som andre har nevnt at noen av de mer useriøse også bruker keyloggervirus for å sanke sammen kontoer som de tømmer for gull.

Lenke til kommentar

Quayle har helt rett i det han sier.

Holder på med en hunter nå som kommer til å bli farme karakteren min.

Har tatt skinning og herbalism på han.

 

Så langt er alt av herbs sendt til presten for å få opp alchemy på han.

Nådde 200 i skill i går kveld. Nå har jeg ikke drevet med noe utstrakt sanking, bare plukket opp det jeg har sett. Alt skin fra dyr har blitt solgt på AH.

Kjøpt litt småsnax til Huntern, men ikke noe som har vært urimelig dyrt.

Allerede nå på lvl 37 har jeg 72gull. Hadde jeg solgt alle herbsa på AH ville jeg hatt enda mer gull nå.

Lenke til kommentar
Skaff deg 16 slottere så fort som mulig. Masse plass i sekken på tur er viktig. Da slipper du å dra hjem og tømme sekken så ofte. Det betaler seg i lengden. Plukk opp alt du kommer over av items. Kast ut det med minst verdi hvis bagen blir full. Kom deg hjem og selg alt og ut på tur igjen.

8756353[/snapback]

 

Et annet greit tips er å ha en low lvl karakter i en av de store byene med AH som man kan sende items til og som igjen kan selge de på AH. Så slipper du å ta den lange veien selv, men ta turen til nærmeste postkasse. Det sparer du mye tid på. Selv har jeg en lvl 1 i Orgrimmar som er min AH venn :)

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Skaff deg 16 slottere så fort som mulig. Masse plass i sekken på tur er viktig. Da slipper du å dra hjem og tømme sekken så ofte. Det betaler seg i lengden. Plukk opp alt du kommer over av items. Kast ut det med minst verdi hvis bagen blir full. Kom deg hjem og selg alt og ut på tur igjen.

8756353[/snapback]

 

Et annet greit tips er å ha en low lvl karakter i en av de store byene med AH som man kan sende items til og som igjen kan selge de på AH. Så slipper du å ta den lange veien selv, men ta turen til nærmeste postkasse. Det sparer du mye tid på. Selv har jeg en lvl 1 i Orgrimmar som er min AH venn :)

8756767[/snapback]

 

Populært kalt Bank-chars ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...