Gå til innhold

Maur i laptopen åssen får jeg dem ut?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått maur i laptopen og åssen får jeg dem ut. Jeg tror det kan komme av at jeg har sølt brus over tastaturet og så har det vel utviklet seg til en seig masse som maurene blir tiltrukket av. Jeg har en DELL Latidude x300 og jeg har prøvd å skrudd ut tastaturet for å få vasket det, men der var det en kobling som jeg ikke fikk av. Åssen kan jeg da få vekk den seige massen slik at maurene forsvinner?

 

 

PS: er denne feilpostet?

 

 

EDIT: jeg har prøvd støvsugeren men til ingen nytte.

Endret av mastergamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, maur i laptoppen faktisk :!:

 

Du kan skru av tastaturet, tror det bare skal være å skru ut skruene og dra det ut mot skjermen, også løsne kabelen fra tastaturet i hovedkortet. Du trenger bare å vippe den greia den er festet i opp. Hvis det ikke er flere fester da...

Lenke til kommentar

Da har jeg blitt kvitt maurene men har forsatt det seige stoffet igjen.

 

V-by: jeg har prøvd det men den kabelen sitter ganske hardt fast og jeg vil ikke knekke noe.

Så burde jeg sende den til et sted eller no slik at tastaturet blir vaska trykt og slik at ikke no blir knekt?

Lenke til kommentar
Da har jeg blitt kvitt maurene men har forsatt det seige stoffet igjen.

 

V-by: jeg har prøvd det men den kabelen sitter ganske hardt fast og jeg vil ikke knekke noe.

Så burde jeg sende den til et sted eller no slik at tastaturet blir vaska trykt og slik at ikke no blir knekt?

8758364[/snapback]

Du kan eventuelt ringe dells support og spørre hvordan man løsner tastaturet. de har guider om hvordan man skal ta fra hverandre hele pc-en ;)

Lenke til kommentar

Unskyld, men er det lov å le litt stille for seg selv? Maur i laptopen, ja. Deeeet er snaue saker. :p

 

Bra du har fått dem ut da, men det klissete er det vel litt verre med. Nå vet ikke jeg hvor mye det under tastaturet tåler, men siden det bare er sukker burde det gå med varmt såpevann. Men det er jo forutsatt at du får løsnet tastaturet helt, og har god tilgang til det tilsølte stedet.

 

Ettersom du ikke har det, ja kanskje uansett, er det nok lurt å sende inn til service. Men du må nok forvente at de forteller denne historien videre :p

Lenke til kommentar

1.

- knegg...

2.

- for å løsne tastaturet er det sikkert en sånn plastfolie-kabel/'pcb' som sitter fast i hovedkortet.

 

De aller fleste er en hardere plastbit limt på "kabelen" som igjenn er satt inn i en kontakt med en kile som presses inn og holder kabel på plass. Det er bare å dra hver side av den kontaken småforsiktig i samme retning som kabelen går ut av kontakten, så løsner det nok.

 

Vask med varmt vann og litt såpe, skyll og tørk grundig før du monterer det sammen igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...