Gå til innhold

Firewall!!! Hvem er best?


pcfaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zonealarm Pro er meget effektiv men har en uvane med og legge seg borti ting den ikke har noe med. Feks. når jeg skulle legge inn nye program fra en CD. så fikk den maskina til og gå i heng. Dessuten var den ett råskinn til å bruke minne, så derfor har jeg kutta den ut og bruker den som er innbygd i XP.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

hmmm, ville ikke stolt på den som er innebygd i XP, jeg har en liten misstank om at den ikke er noe særlig sikker. bruker aldri denne selv. bruker bare norton jeg. den ruler gata synes jeg.

 

gutter sikker på at Zone alarm er gratis? jeg gikk inn på ei si å der sto det: download & buy, hmm tenkte jeg merkelig.

Lenke til kommentar

Jeg har gått over fra å bruke ZoneAlarm til å bruke Mcafee pf...synes denne er meget bra. Blokker det den skal blokke, har gode logger, og er forhåndsinstillt til å gi tilgang til vanlige programmer som f.eks IE, ICQ, MSN o.l...er også meget enkel å konfigurere...

Lenke til kommentar
Bruker Sygate, er den beste som er gratis av de jeg har prøvd (har også prøvd Tiny og Zone Alam).

 

Et lite off topic spm til EnD.R.E? Hvilken versjon av Tiny brukte du. versjon 2? Den som var gratis? Hvordan er regellista og opsettet i den i forhold til TPFW?

Lenke til kommentar
hmmm, ville ikke stolt på den som er innebygd i XP, jeg har en liten misstank om at den ikke er noe særlig sikker. bruker aldri denne selv. bruker bare norton jeg. den ruler gata synes jeg.

 

 

Hørtes ut som en vitenskapelig argument for at xp sin innebygde firewall er dårlig. Har ikke sett noen tester som bekrefter det du *tror*. Vet at hvis du kjører "shields up" fra grc.com rapporterer den at du er i "stealth" mode. dvs. at den ikke finner noen hull. Det eneste jeg kan se med xp sin er at den ikke er spesiellt konfigurerbar og at den ikke passer på utgående connections.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...