Gå til innhold

Forza vs Dirt


kjenyg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at en del klager på at styringen osv i FM2. At hjulene låser seg og at de blir slengt ut i svinger osv. selv om de kjører som på oppkjøring(!) Men er det ikke slik med Forza at man må modifisere bilene og at de har store forbedringsmuligheter? eller var bilene i demoen tunet to the top? si i fra hvis jeg tar feil

 

Nå har dette veldig mye med kraften til bilen å gjøre.

Skal ikke mye til med 250+ hk å få hjulene til å spinne i en sving hvis man har for lavt gir.

Tipper at mange av de som får sleng selv om de kjører "som på oppkjøring" har turntall rundt 6000 gjennom svingen.. lurer på hva sensor hadde sagt om det ;)

 

Personlig er jeg overlykkelig at "skillza" jeg lærte i Richard Burns Rally kan benyttes i Forza takket være fysikkmotoren.

Left-foot braking med rundt 50% brems og 50% throttle fungerer alldeles utmerket i de siste 2 svingene på demoen, spesiellt med Subaruen med 4 hjulstrekk. Gleder meg til å se om fullversjon har noen fine 90 graders svinger å ta et par scandinavian flicks på :)

Lenke til kommentar
Dirt er ikke realistisk men det er ikke Forza2 i nærheten av heller på langsiden i demoen så bør du ikke holde i gamepaden engang og bremsene skriker og hjulene låser seg hver gang du bremser,på Dirt så må du ihvertfall bevege gamepaden for og holde bilen på veien og hva med den kjedelige grafikken på banene helt uten detaljer

8751818[/snapback]

 

Jeg tror ikke du har kjørt bil før jeg altså :ermm:

 

Nyere biler har ABS (anti-locking brakes) som gjør at man ikke klarer å låse hjulene ved bremsing.

 

Tar du en gammal bil uten abs, så skal jeg love deg at du klarer å låse hjulene :) og når hjulene er låst, så er all friksjonen(veggrepet) i dekkene brukt opp, og da går det rett fram :) og når du skal kjøre sving, så kan du ikke bremse så fryktelig mye før du seiler ut.

 

Forza 2 er meget realistisk, hence the name Simulator.

 

Du må styre, bremse og gi gass rolig og nøyaktig for å kjøre fort! Hvis du bråbremser med en bil, og slipper bremsen brått samtidig som du svinger, så skal du også se at det går til Helv**e :)

 

Jeezus :nei:

Endret av tommen_h
Lenke til kommentar

Personlig er jeg overlykkelig at "skillza" jeg lærte i Richard Burns Rally kan benyttes i Forza takket være fysikkmotoren.

Left-foot braking med rundt 50% brems og 50% throttle fungerer alldeles utmerket i de siste 2 svingene på demoen, spesiellt med Subaruen med 4 hjulstrekk. Gleder meg til å se om fullversjon har noen fine 90 graders svinger å ta et par scandinavian flicks på :)

8757812[/snapback]

 

Denne opplevelsen hadde jeg også. Fullt mulig å bruke rally kjørestil gjennom svingene, men om det er det mest effektive er jeg usikker på. Spiser nok fryktelig mye dekk også. Det minner faktisk veldig om kjøringen til Tommy Rustad i Autofil. Ganske brutalt, og skrikingen i dekken selv på performance biler er som i virkeligheten.

En av tingene som er fantastisk simulert i Forza2 er de giftige kontraene man kan få om man ikke timer opprettingen av en sladd helt riktig.

Eneste som mangler er G-kreftene og lukten av svidd gummi :cool:

 

Litt pirk ang. demoen: Lyden fra egen motor kunne gjerne vært noe mer brutal og fremtredende. Man hører nesten konkurrentene bedre.

Hvordan er dette i fullversjonen ?

Lenke til kommentar
Litt pirk ang. demoen: Lyden fra egen motor kunne gjerne vært noe mer brutal og fremtredende. Man hører nesten konkurrentene bedre.

8766965[/snapback]

 

Tips: du kun skru ned lyden til konkurrentene. ;)

8767227[/snapback]

 

Har gjort det, men savner allikevel et litt usivilisert snerr, spesielt i C-klasse Ferrarien.

Lenke til kommentar
Enig der Junkers, både Ferrarien og Lamborghinien kunne ha litt mer snerrendes lyd.

 

Har du noen gang hørt en LP640 med en Capristo level 3 potte? :mrgreen:

8767483[/snapback]

 

Nei, desverre, men jeg er litt motorlyd junkie, og kan ta store omveier for å høre godlyd. Min personlige favoritt er RR Merlin motoren i en Spitfire eller Mustang som stiger mot himmelen etter en lowpass. Som musikk i mine ører.. :dribble:

Lenke til kommentar
Så nettopp en video av en V12 RR Merlin, halleluja! :dribble:

8767714[/snapback]

 

Det er en eller annen resonnans e.l. som gir akkurat den motoren en spesielt tilfredsstillende lyd. Mange flymotorer med grom lyd, men ingen som gir det samme kicket hos meg.

 

Nei nå havnet vi litt utenfor topic :!:

 

Av bilsimulatorer med grom lyd må nevnes GPL (med custom lydfiler) som evner å gjengi det eskstremt ville brølet fra en 1967 Ferrari. Det er så nakkehårene reiser seg når man drar langstrekkene på Monza med lyden godt oppskrudd :dribble:

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Må si at lyden av en Mazda 787B er det som får nakkehårene mine til å reise seg. Sykeste motorlyden jeg noen gang har hørt. Hissig og brutal! 4 rotor wankel som leverer en orgasmisk lyd - etter min mening :)

 

Få med litt on-topic også:

Når Forza har valgt å ha med 309 biler (tror jeg det var), og samtidig har brukt kortere tid på Forza 2 enn på Forza, så sier det seg selv at man ikke rekker å finjustere alt. Hadde de holdt seg til 100 biler vil jeg tro at de kunne finjustert hver enkelt bil mye mere. Slik at den både hørte og oppførte seg enda mere som den gjør i virkeligheten.

Endret av Spillarkivet.no
Lenke til kommentar

De høres jo like ut i virkeligheten.. De tok jo lydopptak av hver bil som skulle være med :) Mange biler har ganske kjedelig lyd før man tar på effektanlegg og racing luftfilter :) men sånn er det jo ofte i virkeligheten også...

 

Jeg er også motorlyd junkie, og jeg syns ikke lyden på bilene er noe å klage på.

 

At mange biler høres like ut, det har ikke jeg vært borti, men det er jo over 300 biler med, så det er jo selvsagt at mange motorer er veldig like (iallefall i familie/vanlige bilene), :)

Lenke til kommentar
Må si at lyden av en Mazda 787B er det som får nakkehårene mine til å reise seg. Sykeste motorlyden jeg noen gang har hørt. Hissig og brutal! 4 rotor wankel som leverer en orgasmisk lyd - etter min mening :)

 

Få med litt on-topic også:

Når Forza har valgt å ha med 309 biler (tror jeg det var), og samtidig har brukt kortere tid på Forza 2 enn på Forza, så sier det seg selv at man ikke rekker å finjustere alt. Hadde de holdt seg til 100 biler vil jeg tro at de kunne finjustert hver enkelt bil mye mere. Slik at den både hørte og oppførte seg enda mere som den gjør i virkeligheten.

8768715[/snapback]

 

Selv om de brukte mindre tid på Forza 2 vil det ikke si at de brukte færre årsverk?.. Tipper de har brukt like mye energi om ikke mer på F2..

Lenke til kommentar

Ser at mange synes det er unormalt dårlig veigrep i Forza 2.

 

Har spilt demoen litt med forskjellige biler, og i dag morges kjørte jeg i noen skikkelig krappe svinger med min helt originale Opel Vivaro kasse-bil i 80 km/t, uten å kjøre av veien.

 

Hadde jeg kjørt samme svingene i samme fart i Forza 2 med en sportsbil

hadde jeg garantert røket rett ut.

 

Så jeg fatter ikke at hvis de har brukt så mye tid på å lage dette spillet realistisk, hvorfor har de ikke klart å få veigrepet noenlunde likt med virkeligheten?

 

Ellers virker spillet svært bra.

 

duc.

Endret av duc900ss
Lenke til kommentar
Ser at mange synes det er unormalt dårlig veigrep i Forza 2.

8810906[/snapback]

Veigrepet i Forza 2 er helt perfekt. De krappe svingene på flere av banene er mye krappere enn ting du vil finne på en vanlig norsk landevei. Det er ikke noe problem å ta 'normale' svinger i god hastighet i Forza hvis du har gode dekk.

 

Det 'dårlige' veigrepet henger nok mer sammen med at folk gasser skikkelig på i en sving og tror de kjører privatbilen sin. Når man istedet har 200++ hester under panseret og langt høyere hastighet enn man ville hatt på veien normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...