Gå til innhold

Hjelpepleiere, hva er deres start lønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Ja, en hjelpepleier er faglært, og tjener dermed litt mer enn ufaglært.

8898176[/snapback]

 

Men en lønn på 200 -> 250 = litt under 400 000 i året....

8900751[/snapback]

Korleis får du 200-250 til å bli 400?

Er det så mange fordeler med skiftordning/ turnus at ein får 150-200k ekstra i bruttolønn?

Trudde det var berre offshore-tillegga som var så store eg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
ikke sant. En hjelpepleier tjener normalt litt mer enn 201 000, men er egentlig ikke spesielt mye "faglært". Det er tross alt bare snakk om en VGS-utdannelse.

 

Det er faktisk en stor forskjell på en hjelpepleier og en ufaglært. En hjelpepleier skal kunne MASSE. En ufaglært skal kunne basis førstehjelp.

 

+++++++++

 

 

En hjelpepleier har mye mer ansvar i forhold til medisiner, rehablitering +++++.

Lenke til kommentar
Det er faktisk en stor forskjell på en hjelpepleier og en ufaglært. En hjelpepleier skal kunne MASSE. En ufaglært skal kunne basis førstehjelp.
Nå snakker vi her om lønn, som hjelpepleier kontra sykepleier som har 3 år mer utdanning. I den sammenhengen blir hjelpepleieren å regne som "ufaglært". på samme måte som at en ingeniør er bedre skolert enn en med fagbrev som bilmekaniker.
Lenke til kommentar
Det er faktisk en stor forskjell på en hjelpepleier og en ufaglært. En hjelpepleier skal kunne MASSE. En ufaglært skal kunne basis førstehjelp.
Nå snakker vi her om lønn, som hjelpepleier kontra sykepleier som har 3 år mer utdanning. I den sammenhengen blir hjelpepleieren å regne som "ufaglært". på samme måte som at en ingeniør er bedre skolert enn en med fagbrev som bilmekaniker.

 

Ja, det er jeg enig i. På samme måte som en sykepleier er ufaglært i forhold til en lege. Men hjelpepleier er ikke bare piss altså. Jeg vet om flere som ikke har klart å stå på eksamen fordi de har for dårlige karakterer. Alle klarer GK HElse og Sosail men utrolig mange hopper av etter det året fordi hjelpepleien er for vanskelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da jeg var ferdig på vk2 hjelpepleien og fikk meg jobb i bolig hadde jeg en årslønn på 232 000, og 122 kr timen.

Utrolig kjipt å gå 3 år på skole, får så å se at en ufaglært har 118 kr timen som startlønn.

Nå etter 6 år rykket jeg opp til 248300,- pr år. Ingen drømmelønn men, stortrives i jobben.

Vi får satse på privatisering :)

Lenke til kommentar
Da jeg var ferdig på vk2 hjelpepleien og fikk meg jobb i bolig hadde jeg en årslønn på 232 000, og 122 kr timen.

Utrolig kjipt å gå 3 år på skole, får så å se at en ufaglært har 118 kr timen som startlønn.

Nå etter 6 år rykket jeg opp til 248300,- pr år. Ingen drømmelønn men, stortrives i jobben.

Vi får satse på privatisering :)

 

Oi. En mannlig hjelpepler. Nice. Hvor jobber du? Sykehus eller sykehjem? Trives du? :)

Lenke til kommentar

Jeg er nyutdannet sykepleier og tjener i grunnlønn 289 000. Hvis jeg jobber i en tredelt turnus i 100% stilling (dag, kveld og natt) kan jeg regne med å ha omtrent 30k i rene tillegg. Men jeg som jobber kun natt kan regne med ca 100 000 i rene nattillegg i løpet av et år. Da ender jeg vel opp på 390 000 i året. Dette gjelder både i kommunal og statlig sektor, altså både sykehus, hjemmesykepleie og sykehjem. For Oslo kommune gjelder egne satser. Det er jo litt overtid å hente i denne bransjen også, og da monner det fort noen tusen ekstra i måneden. Det må legges til at det er svært få i denne bransjen som jobber i 100% nattstilling, slik som jeg referer til nå. 75% er vanlig.

 

Det var litt rundt sykepleierlønn, hvis noen lurte på det.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...