Gå til innhold

Erstatte PortaPro - med hva?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var mer interessert i et headset som kunne skildre et nyansert lydbilde istedetfor muligheten til å spille mye bass. Har ikke testet Porta Pro så veldig mye, men jeg ble anbefalt PX100 og var godt fornøyd med dem. Det eneste jeg kan si noe på var at begge PX100 headset'ene som jeg bestilte måtte tilbake på reperasjon iløpet av 2-3 mnd.

Lenke til kommentar
Koss Porta Pro koster gody under 300 kr i de billigste nettbutikkene, likevel synes jeg lyden er bra.

 

I tester jeg har sett har de fått spesielt skryt for nettopp bassen, derfor har jeg kanskje gitt skylden på spilleren.

 

Bruker Porta Pro på en bærbar PC og her er bassen fast og fin, kanskje du må jobbe noe med instillingene slik at lyden blir bedre.

 

Skal du ha nevneverdig bedre lyd enn det dette settet gir må du nok nært eller over 1000 kr.... så bra er Koss Porta Pro til 300 kr  :thumbup:

8726436[/snapback]

 

 

sant nok, majoriteten har får dårlig avspiller, filkvalitet eller ører til å vite bedre, derfor den selger så bra

8727828[/snapback]

 

Var vel heller ett hint på at det er noen som ikke kjenner igjen god lyd for pengene om man så stikker det langt inn i ørene.... :!:

 

Porta pro er vel en av de utseendemessig verste headsetet jeg har sett, likevel selger de så enormt. Nettopp fordi lyden veier opp for det og enda mer... :thumbup:

 

En hel verden med Porta pro brukere støtter meg.... :thumbup:

8727954[/snapback]

lol, skal oversette den posten der og legge ut på headfi :!:

8728083[/snapback]

 

Ja gjør det og uthev for pengene, da er jeg sikker på de er enige! :cool:

8728956[/snapback]

 

hahahahahaha,

 

Portapro er noe av det verste headset som er laget. folk kjøper det fordi andre kjøper det og fordi det spiller bedre enn de medfølgende pluggene og hodetelefonene som de har brukt fra før av.

 

Noe av det som irriterer meg så grenseløst med Portapro er at det finnes ikke lydisolasjon verken på innsiden eller på utsiden. når du har det litt høyt kan naboen sitte og høre på alt du hører på.

har du det på fullt kan du fint sitte og prate med sidemannen samtidig som du har musikk på. og sånn skal det ikke være. ;)

 

husker jeg kjøpte disse for noen år siden og de spilte utrolig bra i forhold til prisen.

Bra isolasjon og tok de med meg på både lan og diskoteker. (jobber som dj)

Nå har jeg litt dyrere headset, men dette er et av de jeg har vært mest fornøyd med faktisk i forhold til pris selvfølgelig.

 

de har de ikke på nett, men tror du finner det på din nærmeste spaceworld eller telebutikken senter ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

hahahahahaha,

 

Portapro er noe av det verste headset som er laget. folk kjøper det fordi andre kjøper det og fordi det spiller bedre enn de medfølgende pluggene og hodetelefonene som de har brukt fra før av.

 

Noe av det som irriterer meg så grenseløst med Portapro er at det finnes ikke lydisolasjon verken på innsiden eller på utsiden. når du har det litt høyt kan naboen sitte og høre på alt du hører på.

har du det på fullt kan du fint sitte og prate med sidemannen samtidig som du har musikk på. og sånn skal det ikke være. ;)

 

husker jeg kjøpte disse for noen år siden og de spilte utrolig bra i forhold til prisen.

Bra isolasjon og tok de med meg på både lan og diskoteker. (jobber som dj)

Nå har jeg litt dyrere headset, men dette er et av de jeg har vært mest fornøyd med faktisk i forhold til pris selvfølgelig.

 

de har de ikke på nett, men tror du finner det på din nærmeste spaceworld eller telebutikken senter ?

8746832[/snapback]

 

Du er DJ og vet ikke forskjell på åpne og lukka hodetelefoner? o0

Sef isolerer de ikke, de er åpne. Blir som å klage på at en bil ikke kan kjøre på vannet, er ikke laget for å gjøre det i første omgang så hvorfor i alle dager skulle den det? :)

 

Lukke hodetelefoner er fint for isolasjon, men ikke fullt så bra for hørselen, samt at lukka hodetelefoner alltid vil mangle en god del i soundstagen i forhold til åpne

 

Selv bruker jeg kun åpne ute, vil ha litt forvarsel om jeg blir truffet av et fly ;) Men er irriterende at de irriterer andre/andre irriterer deg ja.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Lukke hodetelefoner er fint for isolasjon, men ikke fullt så bra for hørselen

 

Åssen kommer du fram til at de ikke er så bra for hørselen?

Det er vel akkurat det de er, siden man ikke trenger overdøve støyen utenfra, og dermed kan ha et lavere volum.

 

Det blir kanskje litt mer trykk inni en lukket hodetelefon, men her det snakk om ubetydelige luftbevegelser uansett.

Det er nok mer skadelig å spille høyt over lengre tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Lukke hodetelefoner er fint for isolasjon, men ikke fullt så bra for hørselen

 

Åssen kommer du fram til at de ikke er så bra for hørselen?

Det er vel akkurat det de er, siden man ikke trenger overdøve støyen utenfra, og dermed kan ha et lavere volum.

 

Det blir kanskje litt mer trykk inni en lukket hodetelefon, men her det snakk om ubetydelige luftbevegelser uansett.

Det er nok mer skadelig å spille høyt over lengre tid.

8749676[/snapback]

 

Mener at for de som ikke har hjerne nok til å selv sette grenser, og skrur opp volumet på maks uansett om det er lukket eller åpen, så er det mindre skadelig med åpen fordi det slipper ut :)

Bussen jeg tar er iallefall full av idioter som nærmest bruker hammer for å få volumet på "11" :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg er enig. Det verste med PortaPro er ikke mishandlingen av brukernes ører, men tilskuernes. Er selv lykkelig eier av et K26P, som rett og slett har herlig lyd i forhold, spesielt etter en liten modifikasjon.

8748080[/snapback]

Hur?

8748879[/snapback]

 

http://www.head-fi.org/forums/showthread.p...7&highlight=K81

 

K81 og K26 har nesten samme konstruksjon, og forsåvidt også samme problemet med lyden. Merk: Klokkene på K26 skal bare vrenges fra hverandre, men siden ledningen ofte sitter på den motsatte klokken av selve elementet, er det lett å rykke ledningen av elementet (noe jeg gjorde første og andre gangen).

Bruk blue/white-tac, også kjent som "lærertyggis" og "elefantskitt".

Lenke til kommentar

8746832[/snapback]

 

Du er DJ og vet ikke forskjell på åpne og lukka hodetelefoner? o0

 

8748943[/snapback]

 

Seff vet jeg forskjell på det, :ohmy:

haha, jeg fortalte bare hva som var ulempene med portapro sitt headset, hva som gjorde det dårlig.

 

En som slo portapro for en stund siden var Creative HQ-1700 og koster ca. like mye...

8756169[/snapback]

Der er jeg så enig som jeg kan få blitt, har hatt det selv og er også nevnt tidligere i tråden ;)

 

Edit: jey, innlegg nummer 300

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...