Gå til innhold

Erstatte PortaPro - med hva?


Anbefalte innlegg

Har ettervært kommet fram til at lyden i PortaPro er grøtete, spes på bassen. Har også lest litt rundt og funnet ut at disse slett ikke er så fantastiske som elkjøp skal ha det til. Er derfor ute etter en erstatning.

 

Forelska meg litt i Sennheiser HD215, men siden jeg ikke har noe særlig peiling så vender jeg meg derfor hit; hvilket headset er best.

 

Kan nevne at jeg ikke har lyst å gå over tusenlappen i pris, og at headsettet skal kjøres på iPod, så bør ikke være noe tungdrevent(testa med AKG 240 og det var lavt :tease: ).

 

Kan forresten også nevne at det skal brukes på skolen, bussen og hjemme. Kan godt være lukket, så jeg slipper å irritere klassen, samtidig som at jeg slipper å guffe for mye når jeg sitter på bussen.

 

Cheers! :)

 

EDIT- La til litt.

Endret av edge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

støtter første svar. har pluggene selv. og jeg synes de gir mye lyd for penga. bra isolasjon og sitter godt i ørene. det eneste negative er at de har lett for å bli dårlige i den ene pluggen og ikke gi lik lyd. men dette går på garanti (har byttet tre ganger på 8 mnd.)

Lenke til kommentar
Sjølv har eg Sony MDR-EX71SL (pluggar) og eg tykkjer dei gir bra lyd. Eg treng heller ikkje ha lyden så høgt på, fordi pluggane isolerer ganske godt og dermed ikkje slepp ut så mykje lyd. Men dei kan vere farlege i trafikken og ute, då du ikkje alltid får med deg lydane frå omgjevnadane.

8726362[/snapback]

støtter første svar. har pluggene selv. og jeg synes de gir mye lyd for penga.  bra isolasjon og sitter godt i ørene. det eneste negative er at de har lett for å bli dårlige i den ene pluggen og ikke gi lik lyd. men dette går på garanti (har byttet tre ganger på 8 mnd.)

8726391[/snapback]

Plugger er i og for seg greit nok, men ser ute etter noe mer allsidig(skal brukes med PC på LAN og).

Lenke til kommentar

Koss Porta Pro koster gody under 300 kr i de billigste nettbutikkene, likevel synes jeg lyden er bra.

 

I tester jeg har sett har de fått spesielt skryt for nettopp bassen, derfor har jeg kanskje gitt skylden på spilleren.

 

Bruker Porta Pro på en bærbar PC og her er bassen fast og fin, kanskje du må jobbe noe med instillingene slik at lyden blir bedre.

 

Skal du ha nevneverdig bedre lyd enn det dette settet gir må du nok nært eller over 1000 kr.... så bra er Koss Porta Pro til 300 kr :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal du ha nevneverdig bedre lyd enn det dette settet gir må du nok nært eller over 1000 kr.... så bra er Koss Porta Pro til 300 kr  :thumbup:

8726436[/snapback]

Det er jeg svært uenig i. AKG sine sett er noen skikkelige PortaPro killere.

 

Om du er i tvil er det bare å stikke ned på Hi-Fi Center kjeden for å høre :)

Lenke til kommentar
Hva koster disse da?

 

Edit: Hvis de billigste modellene gir betraktelig bedre lyd enn Porta pro så ender jeg nok opp med ett par men tviler egentlig på det  :hmm:

8726470[/snapback]

De låner gledelig ut på butikken for test :)

 

http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=170,171

 

Den billigste modellen har samme elementer som de dyrere, bare at de ikke er lukkede.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Hva koster disse da?

 

Edit: Hvis de billigste modellene gir betraktelig bedre lyd enn Porta pro så ender jeg nok opp med ett par men tviler egentlig på det  :hmm:

8726470[/snapback]

De låner gledelig ut på butikken for test :)

 

http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=170,171

 

Den billigste modellen har samme elementer som de dyrere, bare at de ikke er lukkede.

8726546[/snapback]

 

Jepp, tar meg nok en tur denne uka men tror ikke modellene fra k-66 og nedover skal gi noe bedre lyd enn Koss porta pro, desverre.

 

Skal selvsagt ikke være for påståelig før jeg har prøvd de :cool:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Hva koster disse da?

 

Edit: Hvis de billigste modellene gir betraktelig bedre lyd enn Porta pro så ender jeg nok opp med ett par men tviler egentlig på det  :hmm:

8726470[/snapback]

De låner gledelig ut på butikken for test :)

 

http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=170,171

 

Den billigste modellen har samme elementer som de dyrere, bare at de ikke er lukkede.

8726546[/snapback]

 

Jepp, tar meg nok en tur denne uka men tror ikke modellene fra k-66 og nedover skal gi noe bedre lyd enn Koss porta pro, desverre.

 

Skal selvsagt ikke være for påståelig før jeg har prøvd de :cool:

8726572[/snapback]

PortaPro var "overlegne" for 5-10år siden, heldigvis har andre produsenter kommer sterkere tilbake. :)

Lenke til kommentar
Hva koster disse da?

 

Edit: Hvis de billigste modellene gir betraktelig bedre lyd enn Porta pro så ender jeg nok opp med ett par men tviler egentlig på det  :hmm:

8726470[/snapback]

De låner gledelig ut på butikken for test :)

 

http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=170,171

 

Den billigste modellen har samme elementer som de dyrere, bare at de ikke er lukkede.

8726546[/snapback]

 

Jepp, tar meg nok en tur denne uka men tror ikke modellene fra k-66 og nedover skal gi noe bedre lyd enn Koss porta pro, desverre.

 

Skal selvsagt ikke være for påståelig før jeg har prøvd de :cool:

8726572[/snapback]

PortaPro var "overlegne" for 5-10år siden, heldigvis har andre produsenter kommer sterkere tilbake. :)

8726660[/snapback]

 

Ved lansering kostet Porta Pro 11-12 hundre kroner, nå koster de 300. Vanskelig å om ikke umulig å slå disse i samme prisklasse den dag i dag :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hva koster disse da?

 

Edit: Hvis de billigste modellene gir betraktelig bedre lyd enn Porta pro så ender jeg nok opp med ett par men tviler egentlig på det  :hmm:

8726470[/snapback]

De låner gledelig ut på butikken for test :)

 

http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=170,171

 

Den billigste modellen har samme elementer som de dyrere, bare at de ikke er lukkede.

8726546[/snapback]

 

Jepp, tar meg nok en tur denne uka men tror ikke modellene fra k-66 og nedover skal gi noe bedre lyd enn Koss porta pro, desverre.

 

Skal selvsagt ikke være for påståelig før jeg har prøvd de :cool:

8726572[/snapback]

PortaPro var "overlegne" for 5-10år siden, heldigvis har andre produsenter kommer sterkere tilbake. :)

8726660[/snapback]

 

Ved lansering kostet Porta Pro 11-12 hundre kroner, nå koster de 300. Vanskelig å om ikke umulig å slå disse i samme prisklasse den dag i dag :yes:

8726697[/snapback]

Ikke noe problem å sla dem, portapro er piss ;)

Har selv hatt dem så vet hva jeg snakker om. Når det gjelder akg, så liker jeg dem ikke. Postet akkurat review av akg k412p, og kan trygt si at nå som reviewen er ferdig så skal disse selges. Sennheiser px100 som jeg har review av også er i min mening med god margin de beste portable hodetelefonenen av akg, sennheiser og koss, nå som jeg har testet alle tre.

Lenke til kommentar
Ikke noe problem å sla dem, portapro er piss ;)

Har selv hatt dem så vet hva jeg snakker om. Når det gjelder akg, så liker jeg dem ikke. Postet akkurat review av  akg k412p, og kan trygt si at nå som reviewen er ferdig så skal disse selges.  Sennheiser px100 som jeg har review av også er i min mening med god margin de beste portable hodetelefonenen av akg, sennheiser og koss, nå som jeg har testet alle tre.

8726788[/snapback]

 

Er vel ikke det jeg sier, men du får Porta Pro for 231 kr, prøv å få noe bedre for den prisen.

 

Klart du får bedre headset går du en del høyere opp i pris....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ikke noe problem å sla dem, portapro er piss ;)

Har selv hatt dem så vet hva jeg snakker om. Når det gjelder akg, så liker jeg dem ikke. Postet akkurat review av  akg k412p, og kan trygt si at nå som reviewen er ferdig så skal disse selges.  Sennheiser px100 som jeg har review av også er i min mening med god margin de beste portable hodetelefonenen av akg, sennheiser og koss, nå som jeg har testet alle tre.

8726788[/snapback]

 

Er vel ikke det jeg sier, men du får Porta Pro for 231 kr, prøv å få noe bedre for den prisen.

 

Klart du får bedre headset går du en del høyere opp i pris....

8726876[/snapback]

px100 koster 219+29 i porto på cdon og er mange ganger bedre :p samme med koss ksc75, koster rundt 150 kr tilsammen fra ebay, sennheiser cx300 = 220 kr tilsammen fra ebay

Lenke til kommentar
px100 koster 219+29 i porto på cdon og er mange ganger bedre :p samme med koss ksc75, koster rundt 150 kr tilsammen fra ebay, sennheiser cx300 = 220 kr tilsammen fra ebay

8726981[/snapback]

 

Hihi, nå vet jeg hva px100 er.... bestilte de sammen med noen CD-er (CCR og Roxette) for noen måneder siden. Husker ikke hvor de er men de ligger en plass og støver sammen med ett par andre Koss og ett par Media-tech headset.

 

Det er det en grunn til og hvis du påstår at de har bedre lyd så vil jeg si at jeg vil stille de andre headsetene du også sier er gode i sterk tvil, likevel om jeg ikke har prøvd disse :!:

 

Dere, det er faktisk en grunn til at Porta pro sannsynligvis er det desidert mest solgte headsetet..... kvalitet på lyd har nødvendigvis ikke en 100% sammenheng med at dere faktisk liker lyden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Dere, det er faktisk en grunn til at Porta pro sannsynligvis er det desidert mest solgte headsetet.....  kvalitet på lyd har nødvendigvis ikke en 100% sammenheng med at dere faktisk liker lyden.

8727340[/snapback]

sant nok, majoriteten har får dårlig avspiller, filkvalitet eller ører til å vite bedre, derfor den selger så bra

Lenke til kommentar
sant nok, majoriteten har får dårlig avspiller, filkvalitet eller ører til å vite bedre, derfor den selger så bra

8727828[/snapback]

 

Var vel heller ett hint på at det er noen som ikke kjenner igjen god lyd for pengene om man så stikker det langt inn i ørene.... :!:

 

Porta pro er vel en av de utseendemessig verste headsetet jeg har sett, likevel selger de så enormt. Nettopp fordi lyden veier opp for det og enda mer... :thumbup:

 

En hel verden med Porta pro brukere støtter meg.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
sant nok, majoriteten har får dårlig avspiller, filkvalitet eller ører til å vite bedre, derfor den selger så bra

8727828[/snapback]

 

Var vel heller ett hint på at det er noen som ikke kjenner igjen god lyd for pengene om man så stikker det langt inn i ørene.... :!:

 

Porta pro er vel en av de utseendemessig verste headsetet jeg har sett, likevel selger de så enormt. Nettopp fordi lyden veier opp for det og enda mer... :thumbup:

 

En hel verden med Porta pro brukere støtter meg.... :thumbup:

8727954[/snapback]

lol, skal oversette den posten der og legge ut på headfi :!:

Lenke til kommentar
sant nok, majoriteten har får dårlig avspiller, filkvalitet eller ører til å vite bedre, derfor den selger så bra

8727828[/snapback]

 

Var vel heller ett hint på at det er noen som ikke kjenner igjen god lyd for pengene om man så stikker det langt inn i ørene.... :!:

 

Porta pro er vel en av de utseendemessig verste headsetet jeg har sett, likevel selger de så enormt. Nettopp fordi lyden veier opp for det og enda mer... :thumbup:

 

En hel verden med Porta pro brukere støtter meg.... :thumbup:

8727954[/snapback]

lol, skal oversette den posten der og legge ut på headfi :!:

8728083[/snapback]

 

Ja gjør det og uthev for pengene, da er jeg sikker på de er enige! :cool:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...