Gå til innhold

ER det billig i polen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal på klassetur med de hvite bussene om en uke :D  :w00t: .

8741726[/snapback]

 

Du må komme med en rapport om hvordan det var i den andre tråden, som handler om Hvite Busser tur da!

Skal dit til høsten, vil høre hvordan det var.

8742744[/snapback]

 

 

Det stemmer som alle sier her, mat er billig og merketing har nesten samme pris som hjemme.

 

Anbefaler alle som skal til krakow å dra innom Pizza hut. Ikke spørr hvor det ligger for det husker jeg ikke lengere: P Husker til og med hva pizzaen het. European pan pizza with mushrom!(Without mushrom i vårt tilfelle)

 

Kan også anbefale å kjøre sånne små Sightsing biler som taxi! Mange av de gutta kjører helt villt.! Ene kvelden satt vi på med en fyr som spilte Metall og kjørte tulling rundt i gatene der! Dæven det var lættis!

 

En annen dag satt vi på med en fyr som fortalte at i lokalavisa sto det at firmaet han kjørte for hadde blitt anmeldt til politi fordi de kjørte for fort, og nesten kjørte ned folk. Selv bare lo han av det! Og trykka gassen i bånn!

 

Åhh, herlig tur ass. Elsker å sitte og mimre tilbake på den turen. Hadde betalt mye for å oppleve den turen igjen!

 

Vil bare advare deg. Dere blir sikkert også fortalt at dere ikke skal gå ute om kvelden aleine. På et hotell i vestberlin skulle en kamerat bare gå ut å ta seg litt luft. Så han går en liten runde på veien utenfor hotellet. På vei tilbake Kommer to karer et stykke bak han. Så han begynner å gå fort. Før han veit ordet av det løper han ene inn i kameraten min så nesten tryner. Så går de videre. Han kameraten min var ganske bleik da han kom inn i resepsjonen der vi satt :p

 

Var andre som var med på turen også som fikk noen Polske ungdommer etter seg. De var flere.

Da vi satt inne på Pizza hut første kvelden, og vinduet på andre siden av rommet sto oppe begynnte noen Polske ungdommer å kaste mynter etter oss. Det smalt i vegga, men de som jobba der så ikke ut til å bry seg  ;)

 

Så bare holde dere sammen når dere er ute.

 

 

Ang. det å smugle med seg våpen.. Det er så jævlig kjedelig hvis tollerene finner det, forda sjekker dem _hele_ bussen, bagasjer og ALT. Dette fører til at de som kommer i buss bak dere må vente LENGE.

 

Selv mistet jeg passet jeg just hadde i fanget før første pass kontroll. Iks. Jeg hadde passet i fanget da vi svingte inn på stasjonen, så kmr to tollere inn, og i det jeg ser ned for å ta i passet  som er det borte :O

Så jeg hiver meg ned på gulvet og finner det til slutt  :whistle:

8727988[/snapback]

Lenke til kommentar

Polen er veldig billig ja. Jeg var i Krakow på en klassetur for noen år siden. Veldig hyggelig by, og en veldig billig by. Diverse turistbutikker er selfølgelig ganske dyre, men kjøpesenter, supermarked og restauranter er generelt som de fleste sier: BILLIG. Du kan sikkert klare deg en måned på en 200 lapp der nede. Et eksempel er feks. at den dyreste pizzaen du kan få på Pizza Hut koster 60 kr, og det sier jo litt.

 

Når det gjelder elektronikk er de ganske dyre. Husker jeg så et 9800 Pro for godt over 2000 kr, den gang jeg var der. Da lå 9800 Pro på rundt 1900 kr her i Norge. I tillegg har polakkene et utrolig stort utvalg av video-cd'er.

Lenke til kommentar
2 zloty for en halvliter cola tilsvarer 4 norske kroner. Ja, det er billig i Polen, dog ikke på elektronikk. :) PSP kostet vel rundt 600 zloty.. :D

8739571[/snapback]

 

Hvis 2 zloty's er 4 kroner, dvs. 0.5 NOK = 1 zloty.

 

0.5 x 600 = 300.

 

Kostet det 300 NOK for en PSP? :ph34r:

Lenke til kommentar
2 zloty for en halvliter cola tilsvarer 4 norske kroner. Ja, det er billig i Polen, dog ikke på elektronikk. :) PSP kostet vel rundt 600 zloty.. :D

8739571[/snapback]

 

Hvis 2 zloty's er 4 kroner, dvs. 0.5 NOK = 1 zloty.

 

0.5 x 600 = 300.

 

Kostet det 300 NOK for en PSP? :ph34r:

8745466[/snapback]

 

Hvordan i alle dager er det du har lært å regne?

Lenke til kommentar
2 zloty for en halvliter cola tilsvarer 4 norske kroner. Ja, det er billig i Polen, dog ikke på elektronikk. :) PSP kostet vel rundt 600 zloty.. :D

8739571[/snapback]

 

Hvis 2 zloty's er 4 kroner, dvs. 0.5 NOK = 1 zloty.

 

0.5 x 600 = 300.

 

Kostet det 300 NOK for en PSP? :ph34r:

8745466[/snapback]

Det blir dobbelt så mye. 1 zloty er 2 kroner..

Lenke til kommentar
2 zloty for en halvliter cola tilsvarer 4 norske kroner. Ja, det er billig i Polen, dog ikke på elektronikk. :) PSP kostet vel rundt 600 zloty.. :D

8739571[/snapback]

 

Hvis 2 zloty's er 4 kroner, dvs. 0.5 NOK = 1 zloty.

 

0.5 x 600 = 300.

 

Kostet det 300 NOK for en PSP? :ph34r:

8745466[/snapback]

 

Hvordan i alle dager er det du har lært å regne?

8745595[/snapback]

 

 

Da syns jeg du kan fortelle meg hvor jeg glippet ut i fra de tallene jeg fikk informert om.

Lenke til kommentar
Da syns jeg du kan fortelle meg hvor jeg glippet ut i fra de tallene jeg fikk informert om.

8745624[/snapback]

 

2 zloty = 4 norske kr.

 

Du sa 0,5 kr = 1 zloty, akkurat omvendt av det det egentlig er.

 

1 zloty = 2 kr

8745633[/snapback]

 

Ah

 

Jeg beklager deres Majestet.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

Bussjåføren eller guiden vil sannsynligvis stoppe på en siste stoppeplass før dere drar ut av Polen.

Det er det siste stedet dere kan bruke Zloty, så dere bør bruke opp alt der. Er veldig vanskelig å veksle når du kommer hjem igjen.

 

Man fikk jo omtrent godteri slengt etter seg av de andre elevene når vi var der, fordi alle måtte bruke opp Zlotyene sine.

Lenke til kommentar

Var i polen for ca en måned siden og JA, det var billig. Spesielt på drikkevarer. ca 2-4 kr for 1 1/2 liter brus. Husker vi var noen folk som bestilte 8 pizza fra et hotel og det ble på litt over 50 kr. Men som noen nevnte tidligere i tråden så er det ikke så billig på elektroniske ting. Men det er jo litt filligere i norge da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...