Gå til innhold

Hvilken hund passer meg(oss) bra? :)


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Anbefaller virkelig Flat-Coated Retriever ;) Nydelig og leken hund som alltid er like glad. De er lekne og aktive, men liker også å bare ligge på fanget å kose. Forskjellen på Golden-Retriever og Flat-Coated er at "flat`en" ofte er roligere og lydigere.

Gjennom årene har Golden-rasen blitt avlet litt i stykker og det finnes da en sjanse større sjanse enn ellers for å få en agressiv hund.

 

En annen positiv ting med "flat`en" er at den er like leken og kosete som en valp hele livet og er svært egnet som familiehund;)

 

Har selv en 4 år gammel Flat og er storfornøyd:D

Lenke til kommentar
Anbefaller virkelig Flat-Coated Retriever ;)  Nydelig og leken hund som alltid er like glad. De er lekne og aktive, men liker også å bare ligge på fanget å kose. Forskjellen på Golden-Retriever og Flat-Coated er at "flat`en" ofte er roligere og lydigere.

Gjennom årene har Golden-rasen blitt avlet litt i stykker og det finnes da en sjanse større sjanse enn ellers for å få en agressiv hund.

 

En annen positiv ting med "flat`en" er at den er like leken og kosete som en valp hele livet og er svært egnet som familiehund;)

 

Har selv en 4 år gammel Flat og er storfornøyd:D

9412752[/snapback]

 

Min er erfaring med flatcoated retrievere er at de er veldig aktive og valpete selv i voksen alder, og det kan bli slitsomt med en såpass stor hund. Den er ikke stor-stor, men feier lett av stuebordet med halen eller hopper små barn overende. Dette avhenger selvfølgelig av hvor flink man er til å trene opp hunden, men jeg synes uansett det blir litt feil å si at de er roligere enn golden retriever.

 

Har bare erfaring med én toller, og den vet jeg de slet med å få skikkelig skikk på. Den dro veldig i båndet og bjeffet mye. Men igjen, det har nok med hvilken lydighetstrening de blir gitt. Den var ekstremt kosete da, men det kan jo også avhenge av personlighet.

 

Dachser er veldig søte, men de er ikke noe særlig for en førstegangseier. De kan riktignok kontrolleres i bånd fordi de er såpass små, men de kan bli utrolig sære og vanskelige hvis de ikke har en sterk leder.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt toller :) Veldig snille og kosete hunder. Veldig smarte og ganske lette å få trent. Men de har lett for å bli understimulert. De trenger mye mer enn å gå i veikanten i 1,5 time. De trenger skogturer, mental trening, apport-trening og lek. Ingen tollere jeg har kjent har satt noe pris på å gå tur langs veien. Da virker det som de heller vil være hjemme og sove. De trenger aktivitet og at du er aktivt med. Kan fint brukes til spor, kløv og agility. Bare husk og får den røntket først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...