Gå til innhold

nvidia vista skjermkort drivere status?


Anbefalte innlegg

jeg har tenkt og kjøpe meg vista,men siden driverene til nvidia er så elendig har jeg ventet.

 

har nvidia driverene til vista blitt noe bedre i det siste?

når kan man forvente nvidia drivere for vista til og like bra ytelsen som xp driverne har?

 

synes det er elendig av nvidia og ati at de ikke kan komme med bra drivere til vista nå som vista har vært ute i 5 måneder

Endret av sykkopat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har nvidia driverene til vista blitt noe bedre i det siste?

når kan man forvente nvidia drivere for vista til og like bra ytelsen som xp driverne har?

8720320[/snapback]

Driverne til nVidia i Vista har kommet seg veldig, og har vært på et godt nivå helt siden 158.xx serien ble lansert i midten av april. Jeg kjører nå på driveren som kommer til å bli neste "offisielle" release fra nVidia i en av de kommende ukene. Har ikke hatt noen stabilitetsproblemer.

 

Ytelsen til nVidia-driveren er nå veldig nærme XP ytelsen, men i spill som ikke er laget med Vista i tankene ligger ytelsen en 5% under XP. Det er rett og slett fordi Vista gir litt mer overhead.

 

Det er også spill som ikke fungerer bra i Vista, men hvor problemene ikke skyldes drivere, men at spillene trenger en patch.

 

Jeg har selv migrert til Vista på hoved-arbeidsstasjonen min. Kjører Vista Ultimate i dual-boot med RedHat Enterprise Linux 5. Har alikevel XP liggende på en uttagbar disk, har kun trengt det til firmware oppgradering av en Sony Ericsson mobil.

Lenke til kommentar

En test av noen av de nyeste nVidia-driverne til Vista.

 

http://www.elitebastards.com/cms/index.php...d=405&Itemid=29

 

Sett bort fra Sli yter driverne mellom 5% tregere og 5% raskere i Vista i forhold til XP. Som regel er det bortimot dødt løp. Stabiliteten og kompabiliteten er det heller ikke noe særlig å si på.

Det viser seg faktisk (som jeg har antatt hele tiden) at Vista ikke gir noe særlig overhead i forhold til XP.

Om noen driverrevisjoner bør ytelsesforskjellene mellom Vista og XP være ikke-eksisterende.

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar

SLI-delen av drivern kommer til å få "kraftige" oppdateringer i de kommende revisjonene.

 

Støtte før Quad-SLI kommer (Vista har ikke samme begrensninger som XP har, så dette kommer til å yte bedre). SLI AA kommer til å bli implementert, og genterelt sett kommer det ytelsesforbedringer, samt bedre støtte for SLI og DX10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...