Gå til innhold

Results of a joint...


Anbefalte innlegg

Hvorfor? Hvorfor er massene dumme som brød. Store og sterke, og i antall er de enda større og sterkere. De skulle ha visst, før de kriget på grunn av en tvist. Det er ikke en som de alle hevder. Alle er en.

 

Forstå meg rett når jeg forteller dette. Jeg må le av alle religioner. De har alle samme rot, men menneskets idioti har over tid utviklet en til mange. Ingen kan lenger se sammenhengen. De som har en, har den samme. De som har flere, har den ene beskrevet i mange. For meg er det ikke gud eller allah. Eller odin og tor, eller buddah. For meg er det en. En som jeg kjenner så godt. Noe navn eller utseende har den ikke, bare godhet og varme.

 

Kanskje er det nå, tid, for meg til å skrive om dette, som alle de profeter eller hva de nå heter. De som har tøyd og bøyd slik at de bare er blitt en av treets røtter. Men hva er poenget, med å få noen til å forstå, når de tilslutt i krig vil gå...

 

 

 

kynisk ufrivillig spirituell framstilling

 

ta deg aldri nær av mine ord.

sett dem kun opp i mot dine meninger.

finner du svaret, kan du beholde det.

hvis ikke er alt som før.

Endret av siNch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan summen av alle religioner tilsvare en gud, når de fleste religioner forteller om et mangfold av guder? For deg er det en. Hvordan kan den ene bare være godhet og varme, når ingen guder religioner forteller om kun står for "godhet og varme"? Ser ut som du har skapt deg et fantasifoster utifra din forestilling om verdens religiøse historie, som du har lest hvor mye om? Tanken din om at "det bare er en" deler du med ytterst få religioner. De kan telles på en hånd tør jeg gjette. Du samler alle gudetroer til en, men gudetroer generelt forteller det stikk motsatte. Har jeg forstått deg rett når jeg skriver dette?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Bedre syn enn hva to øyne ser

kan ingen mann klare

Heller bør du som ser alle veier

Samle synet om gangen

 

Så ser du selv

at tro er ikke lik en annen

Når du tar deg tid

vil vinkler vise forskjellene

klart som sola skinner

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Om du ikke hadde fokusert så mye på detaljene hadde du sett sammenhengen.

 

 

Forstå meg riktig skrev jeg.

Det har du ikke gjort.

 

Vanskelig å forstå, teorien min er.

Men det gjør den aldeles ikke sær.

 

Sannheten trenger ikke diskuteres da den er hva den er.

En sannhet som er forkludret og vasket med hvite løgner derimot...

 

Still alltid spørsmål ved kunnskap man får av andre.

Når man har bevist kunnskapen for seg selv,

kan man la den ligge. La den derimot ikke ligge for dypt.

For dypt til å bli husket eller endret.

 

En setning med en viss betydning som spres, først fra person til person

og etterhvert fra land til land, vil så og si aldri ha sin opprinnelige betydning

på sitt nåværende sted.

Endret av siNch
Lenke til kommentar
Bedre syn enn hva to øyne ser

kan ingen mann klare

Heller bør du som ser alle veier

Samle synet om gangen

 

Så ser du selv

at tro er ikke lik en annen

Når du tar deg tid

vil vinkler vise forskjellene

klart som sola skinner

8720277[/snapback]

 

 

Jeg liker poeten din...

Lenke til kommentar

Dine tanker om tro

vil av troende

ikke støttes

Ei støtte kan

den man som tror noe annet

 

Du vil med dette fortelle den absolutte sannhet om gud. En enkel tanke er det, at all tro en gang startet et sted. Tro er som språk, og kan spores. Men noen språk kan ikke spores. Du sier at alt er et, men argumentasjon finnes ikke. Der er ingen spor i alle verdens religioner som støtter det du sier. Og at resultatet ditt baserer seg på en midtøstlig tankegang - tanken på en tro, gjør at du som vanlig gjøres, stiller kristendommen/jødedommen/islam i midten for teorien din!

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Ja. Jo.

 

Å sette noen i bås, som man har gjort med gud og allah er menneskeskapt. De fleste andre gudene er enten beskrivelse av menneskelige følelser eller naturens fenomener. Poenget er all krig og uro dette skaper. Den evnen mange mangler, til å forstå den andre, gjør at forskjellene mennesker i mellom ødelegger mye.

 

Jeg blir oppgitt, til den grad at jeg synes synd på mennesker som kriger og dreper på grunn av religion. På samme måte som jeg ikke kan forstå de, kan de sikkert ikke forstå meg heller. Men hadde alle visst at man stammer fra det samme, hadde det vært slik da?

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...